10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat, Ford, DS nebo Opel

přidejte názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Organizace Euro NCAP oficiálně vyhlásila nejlepší auta testovaná v roce 2017, z dostupných údajů se dá ale snadno udělat i opačný žebříček 

  • V minulém roce prošly testy Euro NCAP také modely, které propadly 

  • Rekordmanem je v tomto směru letitý Fiat Punto. Ten nedostal ani jednu hvězdu 

  • V nejhorší desítce loňského roku najdeme také tři Fordy, Alfu Romeo, MG nebo DS

Minulý týden byly oficiálně představeny nejlepší modely, které prošly testy Euro NCAP v roce 2017. Uspělo hned několik automobilů značky Volkswagen, Opel, Subaru i Volvo. Šlo bezesporu o zajímavý seznam, nicméně v dnešní době je pět hvězd naprostou samozřejmostí a většina nových vozů také tento standard loni splnila. Jenže najdou se i výjimky, jak se můžete přesvědčit v přiložené galerii obsahující deset aut testovaných v roce 2017 s nejhorším hodnocením.

Tentokrát nejde o oficiálně prezentovaný žebříček, nicméně z dostupných dat Euro NCAP není problém nejhorší auta loňského roku vyhledat. Absolutním „vítězem“ je zde Fiat Punto, který prošel novými nárazovými testy s nulovým výsledkem, když nedostal ani jednu hvězdu. Faktem ale je, že jde o hodně starý model.

Doporučujeme: Dacia Duster v testech Euro NCAP — Nová generace dostala horší hodnocení

To už se nedá říci o Fordu Mustang, který prošel testy Euro NCAP v roce 2017 hned dvakrát. Začátkem roku totiž získal pouze dvě hvězdy, což byla opravdu velká ostuda a zároveň druhý nejhorší výsledek roku. Později se Mustang dostal s již rozšířenou výbavou k opravnému pokusu a odnesl si alespoň tři hvězdy. Důvodem byla o trochu lépe hodnocená bezpečnost chodců a hlavně lepší hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů.

Právě tato kategorie je jednou z příčin, proč desítka nejhorších aut dopadla tak, jak dopadla. Třeba Punto dostalo za asistenční systémy 0 %, Mustang napoprvé pouze 16 %. Faktem ale zůstává, že většina z těchto deseti nejhorších aut loňského roku není zcela nová a že v době jejího vývoje nebyly testy Euro NCAP tak přísné.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?