Citröen to s luxusem nevzdává, nástupce C6 ale zacílí primárně na Čínu

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nový luxusní sedan bude na stejné platformě jako DS 9 a Peugeot 508

  • Designově by měl vycházet z futuristického konceptu Cxperience z roku 2016

  • O čistě elektrické verzi se zatím nemluví, plug-in hybrid ovšem bude

Velké sedany v Evropě v posledních letech úplně „nefrčí“. To ale neznamená, že by na ně automobilky zcela zanevřely. Třeba Citröen v tomto segmentu zkouší štěstí opakovaně, přestože za poslední dekády v něm nikdy nezaznamenal významnější obchodní úspěchy. Ani poslední takový model, avantgardní Citroen C6, nebyl žádný prodejní trhák. Značka nicméně pracuje na nepřímém nástupci, tentokrát však zacíleném primárně na čínský trh. Informuje o tom britský Autocar.

Připravovaný automobil by se měl objevit v roce 2021 na stejné platformě EMP2 jako DS 9 či Peugeot 508. Designově by měl vycházet z futuristického konceptu Cxperience z roku 2016, ovšem jeho finální podoba by se měla měnit podle trhu. To znamená, že evropská varianta nebude shodná s čínskou už jen proto, že oba trhy preferují jiná designová řešení – například nárazníků. Rozměrově by se měl blížit výše zmiňované C6 a pohánět ho bude plug-in hybridní hnací ústrojí.

Citroen slaví 100 let. Je to historie plná odvážných nápadů
Přečtěte si také:

Citroen slaví 100 let. Je to historie plná odvážných nápadů

Futuristický koncept Cxperience také předznamenával plánovanou strategii Advanced Comfort, kterou dobře znají majitelé modelů C4 Cactus a C5 Aircross. V podstatě jde o kombinaci měkkého naladění podvozku bez jakýchkoli „sportovních“ ambicí, snadného a lehkého ovládání a přívětivě působícího interiéru. Připravovaná novinka, která by měla konkurovat vozům prémiového segmentu, bude využívat vylepšených „chytrých“ tlumičů PHC (Progressive Hydraulic Cushion).

Detailnější informace o zamýšlených pohonných jednotkách nejsou k dispozici. Vysoce pravděpodobná je plug-in hybridní varianta, kterou doplní klasické spalovací motory. Přestože hlavním trhem má být Čína, vedení Citröenu o čistě elektrické verzi zatím nemluví. Ostatně platforma EMP2 ani není na čistý elektropohon úplně vhodná, ačkoliv PSA mluví o její možnosti adaptace.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?