Bugatti Chiron Super Sport spojuje techniku rekordního modelu SS 300+ s luxusním interiérem a omezovačem

  • Chiron Super Sport vychází z rekordní verze Super Sport 300+, která se rozjela na 490 km/h

  • Nový Super Sport si ponechává základní techniku, upravenou karoserii a motor o výkonu 1600 koní, přidává ale luxusní interiér 

  • A také omezovač rychlosti nastavený na „pouhých“ 440 km/h

  • Bugatti Chiron Super Sport stojí minimálně 3,2 milionu eur

Bugatti Chiron figuruje v prodeji už pěkných pár let. I když se to pro běžné smrtelníky může zdát neuvěřitelné, i v případě auta nabízejícího v základní verzi 1500 koní platí, že je potřeba udržovat ho v povědomí patřičně finančně zajištěné veřejnosti. K tomu slouží různé speciální edice. Těch v minulosti Bugatti představilo několik a aktuálně přichází další. Jmenuje se Chiron Super Sport.

Kromě “110 ans Bugatti” zaujala v minulosti především verze Super Sport 300+, která se rozjela na více než 300 mil v hodině. Přesně to bylo 490,48 km/h. Za tímto účelem Bugatti nasadilo upravenou karoserii a čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválcový motor posílený na 1600 koní. Kvůli aerodynamice byla zadní část prodloužena o 25 cm, vůz nemá ani masivní zadní křídlo a změnila se i přední část. Stejné úpravy nabízí také nově odhalený Chiron Super Sport. Jen s tím rozdílem, že stojí na jiných kolech a přináší luxusnější interiér.

Kůži zde doplňuje hliníkové a karbonové obložení. Jak výrobce uvádí v tiskové zprávě, „interiér se skvěle hodí pro vysokorychlostní kontinentální cesty“. Přestože na rychlosti atakující 500 km/h kvůli omezovači nastavenému na 440 km/h nedosáhnete, o nedostatek dynamiky se samozřejmě bát nemusíte. Super Sport akceleruje z nuly na 200 km/h za 5,8 s, rychlostí 300 km/h jede 12,1 s po startu.

Bugatti EB110 Super Sport se vrátilo na scénu jako Chiron předělaný na specialitu za 200 milionů korun

Bugatti rovněž připravilo pro Super Sport speciální nastavení podvozku s tužšími pružinami. Omezovač rychlosti ale umožnil přidat na komfortu. Vůz opět jezdí na zesílených pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, připravených pro rychlosti až 500 km/h. Tyto pláště se mimochodem ještě před montáží na vůz rentgenují, aby byly vyloučeny jakékoliv vady. Protože jde vlastně o vůz typu grand tourismo, automobilka také upravila zpřevodování. Sedmička je delší o 3,6 %, přičemž vůz řadí při plném zatížení ze šestky na sedmičku v rychlosti 403 km/h.

Bugatti Chiron Super Sport stojí 3,2 milionu eur (v přepočtu přibližně 81 milionů korun) bez DPH a dalších místních daní. První zákazníci se dočkají zkraje příštího roku. Podle některých zdrojů vznikne 60 exemplářů, oficiálně však automobilka ze skupiny Volkswagen žádný konkrétní počet neuvádí.

Bugatti Chiron Super Sport spojuje techniku rekordního modelu SS 300+ s luxusním interiérem a omezovačem
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: