Bugatti: Než šestnáctiválec skončí, zkusíme z něj ještě dostat maximum

  • Nástupce Bugatti Chiron už nebude mít motor 8.0 W16

  • Downsizing a hybridizace je nevyhnutelný krok

  • Značka se ale ještě pokusí dostat z šestnáctiválce maximum výkonu

Velkým motorům doba nepřeje. Za chvíli budeme i patnáctistovku v modelu vyšší střední třídy označovat za „vrcholnou“ motorizaci a „velký“ motor. Osekávání a zmenšování se ale netýká jen masových výrobců. Dopadá i na exkluzivní automobilky, jejichž zákazníci asi nějakou tu korunu navíc za spotřebu nebo daně z emisí neřeší.

Hybridizaci se nevyhne Ferrari ani Lamborghini, což jsou poslední značky sázející na klasické atmosférické motory ve vrcholných modelech. A když se podíváme na absolutní automobilový vrchol, značku Bugatti, i u ní dojde k zásadním změnám. Australskému webu CarAdvice šéf značky Stephan Winkelmann potvrdil, že současný čtyřmi turby přeplňovaný šestnáctiválec 8,0 l je poslední svého druhu.

Doporučujeme: Bugatti Divo je „sportovní“ Chiron za skoro 129 milionů

Nejobtížnější bude takový motor připravit na budoucí emisní normy a normy spotřeby. Než ale šestnáctiválec zmizí v pomyslném muzejním depozitáři, pokusí se z něj Bugatti dostat maximum. V současné době má 1500 koní v Chironu, ale hodnota okolo 1750 koní není zcela nereálná.

Stephan Winkelmann sice přiznal, že vedle zvyšování výkonu je také důležité snížit hmotnost, ale Bugatti si nemůže dovolit hrát druhou ligu především s novou generací supersportovních elektromobilů a hybridů. Proto se pravděpodobně současný motor 8.0 W16 rozloučí nějakou edicí s vyšším výkonem.

Doporučujeme: Bugatti zvažuje druhou modelovou řadu. Že by to bylo luxusní SUV?

Budoucnost je nejistá, ale spalovací motor asi u Bugatti úplně neopustí. Nové lehčí akumulátory zaručí, že hybridizace nepřinese negativní dopady v podobě výrazného nárůstu hmotnosti. Navíc plug-in hybrid umožní lokální bezemisní provoz a nižší daně. (Například Porsche 918 Spyder bylo svého času v některých zemích od daní osvobozené úplně právě díky tomu, že to byl plug-in hybrid a že mělo tabulkovou spotřebu 3 litry na 100 km.) Současné hybridní systémy lze navíc naladit také na zvýšení výkonu, nikoliv jen na snižování spotřeby.

Pokud se ale máme podívat na budoucí modely značky Bugatti, do nástupce současného Chironu zbývá ještě hodně času. Reálně lze takové auto předpokládat někdy po roce 2025. A do té doby se může s emisními normami i  s hybridní a elektrickou technikou v autech stát cokoliv.

Bugatti: Než šestnáctiválec skončí, zkusíme z něj ještě dostat maximum
Ohodnoťte tento článek!
3.82 (76.47%) 17 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: