Jestli si myslíte, že aktuální automobilová revoluce skončí pouze tím, že budou spalovací motory vyměněny za elektrický (případně vodíkový) pohon, pak se pletete. Například BMW na výstavě IAA Mobility v Mnichově prezentuje koncept, který bourá zažité pořádky konstrukce aut od úplných základů. Cílem této vize je vůz, který bude po skončení životnosti možné ze sta procent recyklovat.
Studie BMW i Vision Circular se zároveň snaží být maximálně udržitelná. Dopad na životní prostředí a přírodní zdroje má být zcela minimální. Proto bylo cílem postavit auto využívající co nejnižší množství materiálů, a ty samozřejmě musí být recyklované. Současně je snahou sestavit vůz z co nejmenšího počtu různých druhů materiálů.
Také samotná konstrukce má být co nejjednodušší, aby bylo možné automobil snadno rozebrat. Rozpracování konceptu do stadia vhodného pro sériovou výrobu by si vyžádalo kompletní přehodnocení jednotlivých výrobních procesů. Převést všechny tyto cíle do praxe například s ohledem na neustále se zpřísňující nárazové testy patrně nebude nic jednoduchého.
BMW i Vision Circular je čtyřmístný městský automobil, na kterém nenajdete žádné ozdobné lišty ani lak. Karoserie je vyrobena z recyklovaného eloxovaného hliníku. Nárazníky vznikly z recyklovaného plastu, ekologicky šetrné jsou i pneumatiky. Přední ledvinky jsou tvořeny displeji a zároveň obsahují světlomety. Další displeje najdete na bocích.
Interiér pracuje s přírodními materiály, některé jeho části vznikly za pomoci 3D tisku. Pozornost upoutá především prostřední část palubní desky. Připomíná krystal a mění barvu. Jde o způsob, jakým vůz komunikuje s řidičem. Přístrojový panel zde už nehledejte, vše nahrazuje head-up displej. BMW rovněž navrhlo interiér tak, aby uživatelé mohli jednoduše vyměnit opotřebované části za nové. Zatímco kabina tedy může být průběžně fyzicky vylepšována, vůz samotný se bude zlepšovat pomocí vzdálených aktualizací využívaných už dnes. O dojezdu a výkonu se BMW nezmiňuje. Počítá se ale s tím, že akumulátory budou využívat pevný elektrolyt a budou opět vyrobeny z recyklovaných materiálů.
Udržitelná budoucnost ale není jen o autech. Řešením individuální mobility by mohla být také rychlá elektrokola, což naznačuje koncept BMW i Vision AMBY. Jde o stroj kombinující jízdní kolo a moped. Jezdec sice musí pořád šlapat, nicméně je zde baterie s kapacitou 2 kWh pro elektrickou pomoc. Studie elektrokola pracuje ve třech nastaveních podle toho, kde se pohybuje. Pro jízdu na cyklostezkách je maximální rychlost 25 km/h, při pohybu po městských silnicích je maximum 45 km/h a na víceproudých komunikacích a mimo město lze dosáhnout rychlosti až 60 km/h.
Jednotlivá nastavení si AMBY mění automaticky, protože pozná, kde se pohybuje. Mělo by ale být možné přepínat je i manuálně. V nejpomalejším režimu je dojezd až 300 km, zatímco mimo město ujedete 75 km. Rám je vyroben ze stejného recyklovaného hliníku, jaký používá i Vision Circular, zatímco řídítka nebo kryt akumulátoru jsou vyrobeny z plastu použitého i na náraznících konceptu. Kromě elektrokola představilo BMW také Motorrad Vision AMBY, což je opět něco jako malý elektrický skútr.