Modernizace řady 5 konečně kompletní. BMW M5 i M5 Competition si některé díly vypůjčily z M8

  • BMW M5 má nové tlumiče z BMW M8 Gran Coupé

  • V interiéru se centrální displej zvětšil na 12,3palce

  • Verze Competition dostala nové silentbloky motoru

Po nedávném představení modernizovaného BMW řady 5 a verze od Alpiny nyní BMW představuje poslední, avšak nejvýkonnější kousek skládačky. Sportovní sedany BMW M5 a BMW M5 Competition od BMW M GmbH se vracejí na scénu v ještě ostřejší podobě.

Kromě již známých designových vylepšení se nové podání řady 5 od BMW M GmbH vyznačuje novými tlumiči z BMW M8 Gran Coupé a jednoduchým způsobem individuálního nastavení a volby různých jízdních režimů pomocí dvou tlačítek ve středové konzole z BMW M8.

V motorovém prostoru se nic převratného nestalo. BMW M5 generuje maximální výkon 441 kW/600 koní při 6000 ot./min, BMW M5 Competition při stejných otáčkách poskytuje 460 kW/625 koní. Točivý moment 750 Nm zůstává u obou vozů stejný, ovšem v případě BMW M5 si tuto hodnotu udržuje do 5860 ot./min, zatímco M5 do 5600 ot./min.

Poměrně zásadní změnou v interiéru je použití dvou 12,3palcových displejů
Stisknutím tlačítka Setup se řidič dostane přímo do menu nastavení

Hlavním rozdílem mezi oběma verzemi ovšem není pouze počet koní, nýbrž také pevnější uložení motoru s tužšími silentbloky verze Competition. Motor silnějšího provedení by tak měl podle výrobce ještě rychleji reagovat na řidičovy povely a ještě rychleji přenášet hnací sílu na kola. Competition se také lišío 7 milimetrů nižším podvozkem a jinak kalibrovanými tlumiči a pružinami. Přední kola BMW M5 Competition mají rovněž zvětšený odklon a lépe absorbují boční síly ve vysokých rychlostech. Příčná ramena verze Competition dostala pro udržování sbíhavosti zadní nápravy namísto gumových silentbloků kloubky, což má blahodárný vliv na přesné vedení stopy. Zadní příčný zkrutný stabilizátor je navíc o něco tužší.

BMW 5 po faceliftu elektrifikovalo motory a rozšířilo verze do zásuvky

Poměrně zásadní změnou je také je použití dvou 12,3palcových displejů v interiéru. Infotainment podporuje zrcadlení chytrých telefonů a standardem je samozřejmě celá plejáda asistenčních systémů, mezi které se řadí hlídání jízdních pruhů se zásahem do řízení či předkolizní brzdění.

BMW pro obě verze samozřejmě nabízí množství dodatečných doplňků a příslušenství. Komu je tovární provedení M5 či M5 Competition málo, může vybírat z bohatého seznamu M Performance Parts, kde lze nalézt například stavitelný podvozek (nastavitelný v rozpětí -5 až – 20 mm), nástavce pod krajními nasávacími otvory, spoiler na spodní straně předního nárazníku, zadní spoiler či zadní difuzor.

Modernizace řady 5 konečně kompletní. BMW M5 i M5 Competition si některé díly vypůjčily z M8
Ohodnoťte tento článek!
3.3 (66.67%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: