BMW M2 nabízí úplně vše, co mají fanoušci klasických sportovních aut rádi. Naposledy

  • Nová generace modelu BMW M2 je posledním „emkovým“ modelem, který se obešel bez jakékoliv elektrifikace

  • Třílitrový šestiválec nabízí 460 koní a 550 Nm. Standardem je manuální převodovka a pohon zadních kol

  • Na zadní nápravě je aktivní diferenciál, přepracovaný podvozek využívá aktivní tlumiče

  • Na českém trhu nové BMW M2 stojí 1 853 600 Kč

Automobilka BMW letos už představila celou řadu novinek včetně těžkotonážního rychlíku v podobě modelu BMW XM. S premiérami ale stále nekončí. Aktuálně byl představen další velmi očekáváný vůz, a sice nová generace BMW M2. Tento model je pro mnichovského výrobce velmi důležitý a dost možná právě M2 je důvodem, proč je BMW 2 s karoserií kupé úplně jiným automobilem oproti všem ostatním zástupcům dvojkové řady. M2 se totiž brzy po svém příchodu na trh v první generaci stala vůbec nejprodávanějším plnotučným „emkem“. Teď tedy nastupuje druhá generace.

Nové BMW M2 poutá pozornost už svým poněkud netradičním designem. Ten sice stačil vzbudit spoustu kritických ohlasů, v reálném světě ale automobil klidně může vypadat lépe než na fotkách, a hlavně design to má být funkční. Podle BMW podoba nové M2 hodně vychází z motorsportu. Obří hranaté nasávací otvory vpředu tak jsou zde primárně proto, aby přiváděly dostatečné množství vzduchu k motoru a brzdám, karoserie byla přepracována tak, aby generovala větší přítlak.

Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?

Oproti základnímu BMW 2 Coupé je verze M2 širší o 50 mm, což má do značné míry na svědomí rozšířený rozchod kol. Mezigeneračně tento model narostl zhruba o deset centimetrů na délku a o přibližně tři centimetry na šířku. Je také těžší, když i s manuálem váží 1730 kg. Nějaká ta kila lze odebrat v rámci příplatkové výbavy. K dispozici je například karbonová střecha a karbonové skořepinové sedačky. Další porce karbonu zajisté dorazí v rámci programu M Performance.

Technicky vychází M2 vstříc fanouškům dob minulých. Pod kapotou tak najdete klasický přeplňovaný třílitrový šestiválec převzatý z modelů M3/M4, standardem je manuální převodovka a na rozdíl od jiných sportovních vozů zůstává M2 pořád výhradně zadokolkou. Autocar uvádí, že recept ryzího spalovacího vozu řady M použilo BMW naposledy. Příště už půjde o plug-in hybridy, jak to naznačilo XM.

Motor je naladěný na 460 koní a 550 Nm. Pro srovnání, stará M2 měla 410 koní a o 50 Nm méně a i ta byla pekelně rychlá. Oficiální hodnoty zrychlení nejsou v tomto případě úplně vypovídající, cílem zde byla především zábava za volantem. Jízdní vlastnosti vylepšuje přepracovaný podvozek standardně opatřený aktivními tlumiči. V rámci palubního menu bude možné spoustu věcí v automobilu nastavit a nechybí ani „vychytávky“ typu analýzy driftů.

České zastoupení automobilky už oznámilo cenu pro náš trh. Nová M2 startuje částkou 1 835 600 Kč. Zájemci si svůj kus už mohou objednat, prodej bude oficiálně zahájen v dubnu příštího roku.

BMW M2 nabízí úplně vše, co mají fanoušci klasických sportovních aut rádi. Naposledy
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: