BMW iX se stane prvním elektrickým SUV, které mnichovská automobilka vyvinula čistě jako elektromobil. To je vidět už na jeho vzhledu. I když se velikostně podobá BMW X5, nasazuje vlastní střih karoserie. Nebylo by to ale BMW, kdyby přídi nedominovala obrovská maska chladiče, navíc podsvětlená. Na ni navazují full-LED světlomety.
K chlazení BMW iX takovou příď nepotřebuje. Velká plocha ale i tak dává smysl. Inženýři za ni totiž ukryjí sadu senzorů autonomního řízení třetí úrovně. Ta už umožňuje samostatnou jízdu v nízkých rychlostech, řidič ale musí být stále ve střehu a v případě potřeby zasáhnout.
Zajímavé jsou i další detaily designu. Třeba zapuštěné kliky s chromovanými rámečky. Páté dveře se otevírají včetně brzdových světel, čímž trochu připomínají některá SUV Audi. Uvnitř se zase ovládání nastavení elektrických sedadel přesunulo na dveře, což je řešení, které už roky používá konkurenční Mercedes.
V žádném případě ale neosočujeme BMW z opisování. Futuristický design má totiž velmi osobitý styl. Vůbec poprvé se například objevuje osmiúhelníkový volant. Zajímavá je i vysunutá středová konzola na loketní opěrce se skleněnými ovladači. Vzdušně pojaté palubní desce pak dominuje dvojice širokoúhlých displejů s jemným rozlišením.
Auto kupředu poženou dva elektromotory, které dohromady vyprodukují výkon 375 kW, tedy 510 koní. To by mělo stačit na akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,0 sekundy. To je o něco horší výkon než v případě Tesly Model X Long Range Plus (4,8 s), dojezdem však novinka BMW etablovaného amerického rivala (561 km) předčí. Velká 100kWh baterie by mu totiž měla zajistit dojezd až 600 kilometrů. Hodnoty jsou ale zatím předběžné.
I tak už ale Mnichov slibuje poměrně rychlé dobíjení. Pokud se BMW iX připojí do 200kW stanice, mělo by doplnit kapacitu baterie na 70 procent za 40 minut. Na cenu a podrobnější parametry si budeme muset počkat až do sériového modelu, kdy také přineseme srovnání s již existující konkurencí.