-
Laboratoře Euro NCAP prověřovaly asistenční systémy vybraných vozidel
-
Zkoumaly, jak se chovají v interakci s řidičem a jaké jsou jejich bezpečnostní zálohy
-
Tesla si na rozdíl od německých prémiových značek odnesla jen průměrné hodnocení
Organizace Euro NCAP nejčastěji zkouší bezpečnost automobilů pomocí crash testů. Nyní se ale zaměřila i na jízdní asistenty, konkrétně na systémy, které řidiči ulehčují cestu pomocí toho, že ovládají řízení.
Laboratoře hodnotily chování systémů ve dvou ohledech. Jednak podle toho, jak jsou vyvážené mezi tím, kolik toho dokáží zastat a zároveň jak pobízí řidiče, aby byl stále ostražitý. Jednak z hlediska bezpečnostních záloh, pokud by došlo k jejich selhání. Hodnotilo se slovně: Velmi dobrý, dobrý, průměrný a základní.
Soud zakázal Tesle používat slovo Autopilot. Mate tím prý řidiče
S výsledkem „Velmi dobrý“ odjely od testů vozy trojice luxusních německých automobilek – jde o Audi Q8, BMW řady 3 nebo Mercedes-Benz GLE. Ford Kuga byl jediným vozem v testech, který dopadl „dobře“. Zklamáním je ale Tesla Model 3, jež dostala jen průměrné hodnocení.
„Systém jejího řízení dává pocit, že se auto řídí úplně samo. Nebo naopak, že ho má řidič plně pod kontrolou. Je víc autoritářský než kooperativní,“ hodnotilo Euro NCAP Autopilot Tesly. To potvrzuje už několik nehod, které byly se špatným používání tohoto zařízení spojené. Kompletní přehled hodnocení Euro NCAP najdete v tabulce.
Hodnocení asistenčních systémů vybraných modelů auto podle Euro NCAP
Model | Hodnocení |
---|---|
Audi Q8 | Velmi dobré |
BMW 3 | Velmi dobré |
Mercedes-Benz GLE | Velmi dobré |
Ford Kuga | Dobré |
Nissan Juke | Průměrné |
Tesla Model 3 | Průměrné |
Volvo V60 | Průměrné |
Volkswagen Passat | Průměrné |
Peugeot 2008 | Základní |
Renault Clio | Základní |
Autor článku je pěkně hloupý.
Doslova v tom hodnocení stojí, že ten systém je tak dobrý, že dává uživateli pocit, že se řídí samo. Tzn je ještě lepší,než ostatní.