Plug-in hybridní Audi A7 55 TFSI „e quattro“ ujede na elektřinu 40 kilometrů

  • Audi A7 přijíždí také jako plug-in hybrid

  • Základní pohonnou jednotkou modelu A7 55 TFSI e-quattro  je zážehový čtyřválec 2,0 l

  • Hnací soustava nabízí 270 kW (367 k) a 500 Nm

  • Audi A7 55 TFSI e-quattro zrychlí na 100 km/h za 5,7 sekundy

  • V elktrickém režimu ujede až 40 km


Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro, jak se novinka nazývá celým jménem, je plug-in hybridní model, který zvládne lokálně bezemisní jízdu, a to na vzdálenost až 40 kilometrů. V přední části pracuje zážehový čtyřválec TFSI 2,0 l o výkonu 185 kW. Pomáhá mu permanentně buzený synchronní elektromotor PSM, jenž dosahuje 105 kW. Elektromotor je umístěn v sedmirychlostní převodovce S tronic. Celá soustava vykazuje systémový výkon 270 kW (367 k) a točivý moment 500 Nm.

Základní cena Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro byla v Německu stanovena na 77 850 eur
Stále poháněná jsou přední kola, zadní se připojují v případě potřeby

Lithium-iontový akumulátor je tvořen 104 články s celkovou kapacitou 14,1 kWh. Akumulátor je umístěný pod zavazadlovým prostorem a pro jeho co nejúčinnější chlazení vybavený dvěma chladicími okruhy. Zavazadlový prostor se složenými sedadly má objem 1235 litrů.

Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro je vybaveno pohonem všech kol, přičemž hnaná jsou přední kola a zadní se v případě potřeby připojují. Rekuperace kinetické energie probíhá vždy přes přední kola. Audi je tak jediným prémiovým výrobcem, který v dané kategorii nabízí plug-in hybrid s pohonem všech kol.

Nové Audi RS 6 Avant bylo odhaleno. Výkonem ani dynamikou na třídu E nestačí, i když má 600 koní

Hybridní systém tohoto vozu nabízí tři režimy. Jako výchozí je nastaven režim EV, tedy elektrický. Druhým je režim Battery Hold, který akumulátor udržuje nabitý na požadovanou úroveň, aby elektřinu řidič mohl využít například v bezemisních zónách. Třetí režim Hybrid kombinuje oba pohony, ovšem vždy se snaží upřednostňovat ten elektrický.

Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro má také velmi dobře promyšlený systém rekuperace. Například při zpomalování do 0,1 g, což je drtivá většina situací v běžném provozu, brzdí elektromotorem.

Nabíjet lze ze standardní domácí zásuvky a proces zabere nějakých sedm hodin. Třífázová zásuvka se 400 V a 16 A na fázi nabíjení zkrátí na 2,5 hodiny.

Základní cena v Německu byla stanovena na 77 850 eur (v přepočtu přibližně dva miliony korun).


Plug-in hybridní Audi A7 55 TFSI „e quattro“ ujede na elektřinu 40 kilometrů
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: