Audi chystá stylové SUV-kupé do zásuvky. Představilo Q4 Sportback e-tron

  • Už příští rok by mělo na silnice vyjet elektrické Audi Q4 e-tron ve dvou karosářských provedeních

  • Půjde o standardní SUV a pak snížené SUV-kupé se sportovnější siluetou označené Sportback

  • Německá automobilka proto nyní představuje jeho koncept, který se blíží sériové podobě

Audi představilo koncept elektrického SUV-kupé, nazvaný Q4 Sportback e-tron. Ten sekunduje SUV, jenž se už v roce 2019 představilo na autosalonu v Ženevě. Jde o jeho sportovněji střiženou variantu. Oba vozy mají totiž stejný rozvor 2,77 m, Sportback je ale s délkou 4,6 a výškou 1,6 metru o centimetr delší a kratší než Q4. Obě auta také využívají platformu pro elektromobily MEB, na které bude stát například i Škoda Enyaq.

Z hlediska designu chce nový koncept zaujmout hlavně svažující se zádí. Ta je zakončena výraznými brzdovými světly s děleným LED segmenty. Nápadné světlomety ale najdeme i vpředu, model se pomocí diodového denního svícení snaží mít svůj unikátní „světelný podpis“. Podobný prvek jsme už viděli třeba na nové Audi A3.

Audi odhalilo svůj nejostřejší elektromobil. Má sice tři motory, ale Tesla se bát nemusí

Protože jde zatím jen o koncept, si mohli designéři dovolit více futuristických prvků. Za pozornost stojí fakt, že Audi Q4 Sportback e-tron má skryté kliky. Navíc stojí na obřích 22palcových kolech, které by byly v reálu už poněkud nepraktické. Každopádně podle tiskové zprávy chce svým designem odkazovat na slavné quattro z osmdesátých let.

Uvnitř automobilka slibuje prostornost z vyšších tříd. Samozřejmostí mají být luxusní materiály, třeba kůže, Alcantara, chrom nebo plasty s kvalitním lakováním. Základní údaje promítne Audi Virtual Cockpit nebo velký head-up displej s rozšířenou realitou pro navigaci. Uprostřed pak najdeme dotykový displej pro systém MMI s úhlopříčkou 12,3 palce.

Dva elektromotory a 306 koní výkonu

Koncept Audi Q4 Sportback e-tron láká také na rychlé svezení. Budou ho pohánět dva elektromotory, zadní s dvojnásobným výkonem oproti přednímu (150 kW vzadu, 75 kW vpředu). Celkem tedy 225 kW (306 k), točivý moment bude mít hodnotu 310 Nm vzadu a 150 Nm vpředu. Údaje o akceleraci nebo maximální rychlosti zatím k dispozici nejsou.

Kabina nabídne luxusní materiály a moderní elektroniku
Záď zvýrazňují brzdová světla s LED segmenty nebo přítlačné křídlo

Elektřina se uloží do baterie o velikosti 82 kWh, která by podle měření WLTP měla poskytnout dojezd až 450 kilometrů na jedno nabití. Maximální výkon palubní nabíječky má být 125 kW, pokud tedy Q4 Sportback e-tron připojíte k nejrychlejším stojanům, zvládne se do 80 procent své kapacity dobít za půl hodiny.

Zkusili jsme nejrychlejší nabíječku v ČR. Za 25 minut nabije na cestu do Brna

Audi slibuje u svého elektromobilu ale také velmi dobré jízdní vlastnosti. Je to dáno ideálním rozložením hmotnosti. Elektrické články váží něco málo přes půl tuny, jsou uložené v podlaze a tak má koncept nízko umístěné těžiště. Rozložení hmotnosti je navíc 50:50 mezi nápravami. O komfort se pak starají adaptivní tlumiče.

Audi chystá stylové SUV-kupé do zásuvky. Představilo Q4 Sportback e-tron
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: