10 ojetin, které potvrzují špatnou pověst francouzských aut

  • Francouzská auta tradičně propadají ve statistikách poruchovosti

  • Nejvíce problémů se týká elektroniky

  • Některé modely měly smůlu na nepovedené motory

  • Za mnoho problémů ale mohou majitelé zanedbáváním údržby

O francouzských autech a zejména ojetinách se toho traduje hodně. Většina pověr se točí kolem nedokonalé výrobní technologie, kolísavé kvality zpracování, poruchové a náladové elektroniky a zbytečně komplikovaných servisních úkonů u naprosto triviálních záležitostí. Stačí si vzpomenout na nutnost sundat přední kolo, abyste se dostali nesmyslně podběhem k prasklé žárovce v některých Renaultech.

Legendární se staly například historky se samovznícením Peugeotů 307 a Citroënů C4. Zejména majitelé Citroënů nesou narážky na mizernou kvalitu francouzských aut s nelibostí a jsou schopni se kvůli tomu do krve pohádat. Jen počkejte, až se začnou množit komentáře pod tímto článkem, kde jsou hned čtyři Citroëny zastoupeny.

10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Nutno ale dodat, že některá francouzská auta by toho vydržela výrazně víc, kdyby nedojela na oddalovaný servis, totálně zanedbanou údržbu, nepochopení některých technických a servisních zvláštností či nevybíravé zacházení. Ceny francouzských ojetin totiž tradičně padají rychleji a logicky lákají velmi šetřivé kupující, kteří pak do servisu vůbec neinvestují. A tak z jinak solidního auta za dva roky udělají vrak do šrotu. Při tom stačilo aspoň jednou vyměnit olej a pořešit pár drobností.

V následujícím seznamu najdete desítku francouzských aut, která spíše potvrzují zažité legendy o nekvalitě. Snažili jsme se vybrat taková, u kterých se tradičně lajdácký přístup k detailům potkal i s velmi poruchovými motory.

1. Citroën C3 Picasso 1.6 VTi

Kompaktní MPV od Citroënu je malou smutnou ukázkou toho, jak to dopadá, když se spojí lajdácká kvalita zpracování a rizikový motor. Už kdysi dávno při testu nového auta nás udivovaly „drobnosti“ jako vrzající interiér, plasty v interiéru s tendencí samovolně odpadat, či roleta střešního okna, která při přejezdu nerovností vypadla z vodících lišt na hlavy cestujících.

Citroen C3 Picasso (2)
Citroën C3 Picasso vykazoval skoro až komické závady už jako úplně nové auto. U ojetiny to bude ještě horší
Citroen C3 Picasso (1)
Většina lidí jezdících jen podobnými francouzskými vozy si často ani nevšimne, že jejich auto dělá něco špatně. Považují to za vlastnost

Asi ani není potřeba zmiňovat nepodstatnou drobnost jako zatékání do interiéru v mycí lince. To všechno můžete brát jako součást „charakteru“. Jenže to není všechno. Největším průšvihářem na tomhle autě je motor. Šestnáctistovka upalovala pěkně, ale zejména v prvním roce výroby jí velmi brzy začal chrastit rozvodový řetěz a často došlo i k utržení rozvodového kola od vačkové hřídele. U šestiletých aut jsou také poměrně běžné kolosální problémy s elektroinstalací.

2. Citroën C4 Picasso 1.6 HDI

Vysoce rizikové je také větší C4 Picasso, zejména s velmi choulostivým motorem 1.6 HDI. Před rokem 2010 Citroën používal zlobivou šestnáctiventilovou verzi, která trpěla na velice rychlou degradaci olejové náplně. Kdo si myslel, že stačí jet pro nový olej po 30 000 km, ten se mnohdy ani další výměny nedočkal. Motor jednoduše „kleknul“. Po 100 000 km byla většina motorů zralá na kompletní generálku.

Citroen C4 Picasso (1)
Se správným motorem a převodovkou C4 Picasso zas takový průšvih není, ale ani pak to není žádná velká výhra zejména kvůli elektroinstalaci
Citroen C4 Picasso (2)
Nemůžete zprovoznit nějakou důležitou funkci? Buď se to ovládá nesmyslným neergonomickým úkonem, nebo to prostě nefunguje

Přidávají se k tomu problémy s regenerací filtru pevných částic, vysoká úmrtnost turbodmychadel a obvyklé problémy s elektronikou. C4 Picasso navíc dokáže potrápit i nespolehlivými „měchy“ na zadní nápravě, pokud je má. Čím je C4 Picasso starší, tím představuje zejména s šestnáctiventilovým dieselem 1.6 HDI stále méně a méně perspektivní ojetinu.

Osm neprávem přehlížených ojetin, které jsou dobrá koupě

3. Citroën C5 I. generace

Pokud se něco může pokazit, tak se to pokazí. Ojetý Citroën C5 je dnes už tak riziková koupě, že se ho vyplatí obcházet velmi širokým obloukem. Komu funguje, ten ho většinou do světa posílat nebude, protože tržní ceny takových aut jsou velice nízké a minulé investice do oprav už mnohokrát překročily hodnotu celého auta. V inzerátech jsou tak většinou jen kusy těsně před smrtí nebo ty, které vyžadují vysoké investice.

Citroen C5 (2)
U první generace Citroënu C5 zlobila elektronika, mechanika a také motory. V inzerátech jsou většinou jen dobité kusy
Citroen C5 (1)
Součet nutných investic k uvedení C5 do dobrého stavu několikanásobně překročí hodnotu celého auta. Lidé většinou řeší opravy laickou svépomocí

Největší starosti dělá vzduchové odpružení. Většina majitelů nechce utrácet za originální měchy, takže podvozek „bastlí“, jak se to dá. A často nadělají více paseky než užitku. Z dieselových motorů se jako perspektivní jeví snad jen verze 2.0 HDI před faceliftem ještě bez filtru pevných částic. Ta se prodávala do srpna 2004, pak už měl diesel filtr. A jsou s ním starosti. Závady elektroinstalace jsou tradicí, takže ojetou C5 první generace raději vynechte.

4. Citroën C5 II. 1.6 THP

Druhá generace „cépětky“ se zlepšila. Elektronika zatím tolik nezlobí a hydropneumatický podvozek vydrží víc. I když u silně jetých kusů už bychom se také trochu obávali. Nicméně je to ještě relativně mladé auto a třeba s udržovaným dieselem 2.0 HDI a měničovým automatem to vlastně zas tak špatná koupě není. Největší průšvihář pod kapotou je „turbobenzin“ 1.6 THP.

Citroen C5 (1)
Kvalita se u druhé generace C5 výrazně zlepšila, i když elektronika si pořád umí postavit hlavu. Úskalím jsou především některé motory
Citroen C5 (2)
Hydropneumatické odpružení zlobí méně, ale u více jetých kusů vyzýváme k opatrnosti. Největší průšvih je motor 1.6 THP

Tenhle motor sice táhne jako dvoulitr a řekne si o sedm litrů, ale dnes sotva najdete takový, který by byl ve slušné kondici. Dochází u něj k extrémně rychlé degradaci olejové náplně. Ani výměny po 15 000 km nemusí stačit. Motory začínají být doslova vylágrované, trpí na extrémní zanášení karbonem a následné detonační spalování. Stejně jako u verze 1.6 VTi i tady dochází k natahování rozvodového řetězu. Pak hrozí celková destrukce rozvodového mechanismu včetně vylomení rozvodového kola z vačkové hřídele. Dá se říci, že tenhle motor je slušný až od roku 2012. Kusy vyrobené zhruba do poloviny roku 2010 nebrat ani zadarmo!

5. Peugeot 508 1.6 VTi BMP6

Pro sedan (a kombi) od Peugeotu platí v případě verze s motorem 1.6 THP úplně to samé co pro Citroën C5 druhé generace. Teprve až zhruba od roku 2012 se dá hovořit o relativně slušném autě. Mimořádně zde záleží na servisní historii. Problémů s rozvody nebo zakarbonováním se tenhle motor nikdy úplně nezbavil.

Peugeot 508 (2)
S dvoulitrovým dieselem a klasickým automatem může být udržovaná 508 docela dobrá volba. Ale to je asi tak všechno
Peugeot 508 (1)
Také u modelu 508 zlobí elektronika, například parkovací brzda. Nejhorší je ale soužití s opotřebovaným robotizovaným automatem

Skutečné peklo se ovšem schovává v základní benzinové motorizaci 1.6 VTi, kombinované s robotizovanou poloautomatickou převodovkou BMP6 (někde se setkáte s německým ESG6). K problémům s rozvody motoru si tak přidejte ještě nepřesvědčivý jízdní projev ucukaného poloautomatu. U starších utrápených aut není nouze o situace, kdy motor při pokusu o rychlejší rozjezd dokonce zhasne. Ojeté Citroëny a Peugeoty s problematickými motory kombinovanými s robotizovanou převodovkou jsou nejjednodušší cesta, jak si vytvořit nějakou vážnou mentální poruchu.

Největší omyly a mýty o ojetinách, které dávno neplatí

6. Peugeot 5008 1.6 HDI

Samo o sobě není francouzské MPV špatné, ale musí mít dobrý motor a naprosto transparentní servisní historii. Vlastně jedinou rozumnou volbou je naftový dvoulitr, který je ale poměrně vzácný. Hodně importů má totiž ještě zlobivou šestnáctiventilou šestnáctistovku HDI, kombinovanou s robotizovanou převodovkou.

Peugeot 5008 (2)
Mezi klasické závady u Peugeotu 5008 patří nefunkční head-up displej a stávkující rádio nebo navigace. Inu, elektronika…
Peugeot 5008 (1)
Absolutně nejhorší je to ale s šestnáctiventilovým motorem 1.6 HDI, „ideálně“ kombinovaným ještě s robotizovaným automatem

Malý šestnáctiventilový diesel proslul především opakujícími se problémy s regenerací DPF a velice rychlou degradací olejové náplně. Výsledkem jsou tak vylágrované vnitřnosti a zničená turba často ještě přes najetím mety 100 000 km. Těmhle motorům pomůže jen pečlivé dodržování výměn oleje už po 10 000 km. Ale problémů s DPF se nezbavíte nikdy. Přidejte si k tomu již zmíněnou robotizovanou převodovku a máte před sebou auto, před kterým je dobré vzít nohy na ramena. I kdyby vám ho nutili zadarmo.

7. Renault Espace 3.0 dCi

Zatímco u výše zmíněných aut by se dala najít aspoň dílčí pozitiva, u šestiválcového dieselu v modelu Espace ne. Tohle je největší peklo, které vás může potkat. Šestiválec Isuzu se potýká s přehříváním a obecně špatným managementem chlazení a nestejnoměrnou tepelnou zátěží, která vede k fatálním závadám. Ani převodovka moc dlouho nevydrží.

Renault Espace (1)
Čtvrtá generace Renaultu Espace je praktické auto, ale bohužel také dost nespolehlivé a s většinou motorů problematické
Renault Espace (2)
Ergonomie je katastrofální, spolehlivost elektroniky žalostná. Turbodiesel 3.0 dCi představuje snadnou cesta do pekel

Motor má ale také velmi zlobivou řídící elektroniku. Ostatně celá elektroinstalace Renaultu Espace nepatřila k nejspolehlivějším. K tomu se přidává značně nezvyklá a komplikovaná ergonomie, zbytečně složité řešení drobností a drahé díly. S nějakým spolehlivým motorem by to snad ještě šlo, ale až od modernizace z roku 2006. I tak ale u Espacu zlobí i takové věci jako čtečka karet nebo parkovací brzda. A to pak autem nehnete ani z místa. Naše doporučení zní jasně: Nebrat!

8. Renault Laguna II. generace

Druhá generace Laguny byl takový průšvih, že totálně poškodil pověst jinak oblíbeného a úspěšného modelu. Ačkoli se automobilka snažila a třetí generaci udělala naopak docela solidně, malér už byl na světě a klienti vzali nohy na ramena. Totéž doporučujeme udělat vám, pokud někde uvidíte lákavou nabídku na dvojkovou Lagunu. Prchejte, co vám síly stačí!

Renault Laguna (1)
Zejména v prvních dvou letech výroby trpěla Laguna na pravidelná selhávání elektroniky. Auto měnilo nálady doslova podle počasí
Renault Laguna (2)
Ani s motory to nebyla žádná sláva. Když už měla nějaká jednotka slušnou spolehlivost, zabila ji poruchová převodovka

Na druhé Laguně zlobí hlavně elektronika. Startovací karta stávkuje a obecně celá elektroinstalace vykazuje vysokou poruchovost. Řešení je vždycky složité, zdlouhavé a drahé. Nedá se ani říci, že by Laguna dostala nějak zvlášť spolehlivé motory. Diesely (zejména motor 2,2 l) představují neúměrné riziko. Oprava problémů může snadno překročit hodnotu celého auta. Na tomhle autě bylo špatně snad úplně všechno a pokud existuje nějaká šance, že se může cokoli pokazit, věřte, že se to hned pokazí.

Galerie: 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci

9. Renault Mégane III 1.6 16V 81 kW

Třetí generace Renaultu Mégane není úplně špatné auto, ale musíte hledat správnou verzi a správný motor. Mégane se totiž vyráběl také v „chudší“ turecké verzi Generation. A to je ta, kterou doporučujeme. Má totiž jednodušší techniku, třeba klasické startování klíčkem a mechanickou ruční brzdu. Proto je spolehlivější. Zejména v prvních dvou letech výroby byl „ten lepší“ Mégane docela veliký průšvihář. A detaily umí zlobit i dnes.

Renault Mégane (1)
Svým způsobem by nebyla třetí generace Renaultu Mégane špatná, kdyby si dal výrobce záležet na odladění elektroniky
Renault Mégane (2)
Musíme se opakovat? Startovací karta a bezklíčové odemykání jsou nejčastější původci potíží. Zjednodušená turecká verze Generation je lepší

Vezměte také nohy na ramena před fleetovým motorem 1.5 dCi, který bývá často již těsně před smrtí. Ani s ostatními diesely to není žádná výhra. Hodně lidí si myslí, že to zachrání benzinem, ale obvyklá atmosférická šestnáctistovka je dobrá jen v „ošizené“ verzi o výkonu 74 kW. Silnější 81kW provedení má zlobivé přesuvníky proměnného časování ventilů. Jejich oprava vyjde na deset tisíc. A pokud vám někdo nutí verzi na LPG, chtějte jen tovární originál, který má zesílené písty a ventily už od výrobce.

10. Renault Vel Satis

Zastánci řeknou, že Vel Satis je jen pro odvážné, ale to samé můžete řici třeba i o procházení se ve výběhu lvů. Rozumný člověk se do toho pouštět nebude. Jakkoli je Renault Vel Satis originální, neobvyklý je především tím, že je to, to si přiznejme otevřeně, průšvih. Elektronika nefunguje nikdy, vždyť například problémy se startovací kartou a bezklíčovým přístupm mívala mnohdy už úplně nová auta v showroomu. Zlobí řídící jednotky, rádio, stahování oken, světla, přístroje… Zkrátka všechno, k čemu vede nějaký kabel.

Renault Vel Satis
Vel Satis je rozhodně originální, ale za malým výskytem stojí především to, že se značně kazil. Ano, opět hlavně v oblasti elektroniky
Renault Vel Satis
Z naftových motorů nemůžeme doporučit žádný. Z benzínů snad jen vrcholný šestiválec, pokud vám nevadí spotřeba a nutnost generálky převodovky

Z naftových pohonných jednotek není snad žádná dobrá, nejhorší je pak šestiválec Isuzu, jehož problémy jsme si popsali už výše. Vel Satis ani nijak skvěle nejezdil. Klepal se mu podvozek a ani s tím slibovaným komfortem to nebyla žádná sláva. Jedinou zajímavou verzí může být snad jen vrcholný benzinový šestiválec. Pokud jste fanoušek a chcete Vel Satis jen jako hračku na občasné projížďky, asi vám nebude vadit, že šestiválec 3,5 l od Nissanu jezdí za 15 litrů a každých 50 000 km potřebuje generálku převodovky a předního zavěšení.

10 ojetin, které potvrzují špatnou pověst francouzských aut
Ohodnoťte tento článek!
2.6 (52.54%) 59 hlas/ů

27 KOMENTÁŘE

  1. Od kdy má Citroen měchy!
    Jednou jsou to měchy, pak hydropneumatický podvozek, který je a byl to vždy…
    No jak jsem to četl, tak je to tradičně převzatý článek plný polopravd a hospodských plků…

    • C4 Grand Picasso I, 300000Km 2.0HDI automat a prede jako kote, kde jste vzali problemy s elektrikou? Učelový clanek konkurence.

  2. Najhorší článok o jazdených autách, aký som kedy čítal. Mal som Espace 1,9dCi aj VelSatis 3,5 V6 a boli to mimoriadne príjemné a spoľahlivé autá. No oboch fungovala elektronika úplne v pohode a nebol s ňou zásadný problém. A napísať, že Espace mal mizernú ergonómiu, môže len totálny neznalec a človek, čo to auto reálne nevyužíval.

  3. Prej C5 vzduchové měchy ,to snad ví každý že je to hydraulika.A hlavně na podvozek u C5 II byla záruka do 200 000 km,to vyměníte normální tlumiče 2x,ne,já zapoměl,u nás se nemění,jezdí se i s tlumiči s účiností pod 50%,autor by se měl stydět.Jak napsal,že poruchovost byla způsobena špatnou údržbou majitelů,tak jak může napsat že jsou to poruchová auta? To snad bude každě poruchové ne?

  4. Ten článok písal platený trol konkurenčnej značky. Toľko nezmyslov v jednom článku som už dlho nevidel.

  5. Zrovna tak Laguna 2. generace měla problémy, z nichž ale většinu vyřešil facelift a faceliftová verze s motorem 2.0 dCi byla bez větších problémů, motor byl skvělý.

  6. Kto chce spoľahlivé auto, nemoze kupit auto na F – Fiat, Ford, francúzske.

    Je zaujimave, ze prave tieto značky nedokážu ponúknuť záruku dlhšiu ako 2 roky…

    Hyundai ma 5 rokov bez limitu, Kia 7 a Pezot?

    Max 4 roky alebo 80000km. 🙂

    Oni sami vedia, ze vyrábajú šroty . 🙂

    Úprimne sa čudujem, kto si to dobrovoľne kupuje.

    • 2Jano: nvm proc vsichni hospodsti experti zapominaji nejdulezitejsi cast tyhle radoby vtipny hlasky s autama od F, protoze jediny auta od F, kterym je potreba se vazne vyhnout jsou vyrobky Folksvagn grup.

  7. Napsat, ze c5 ma “vzduchovy podvozek” a “mechy” muze jenom naprosty technicky ignorant. Snazit se s takovym vzdelanim psat technicke clanky o autech je vrchol drzosti. Mimochodem 1,6 vti a thp jsou motory od BMW..

  8. 2Jano: nvm proc vsichni hospodsti experti zapominaji nejdulezitejsi cast tyhle radoby vtipny hlasky s autama od F, protoze jediny auta od F, kterym je potreba se vazne vyhnout jsou vyrobky Folksvagn grup.

  9. Nevim teda mdo to soudi
    Ale renaulty jsem mel 3
    R19 Chamade 1.8 bylo naprosto spolehlive pohodlne auto.Ani jednou za 12 let nikdy nezklamalo.Jen jednou nenastartoval a jen proto ze se ze statoru starteru odlepil magnet

    Renault megane scenic 1.6e
    Mam ho po R 19 a uz je to 10 let a tez bez problemu
    Ted ho maj rodice a jsou nadale spokojeni.

    Scenic 2
    Toho mam ted 3 rokem a bez sebemensich problemu.
    Nemenil bych renaulty ani za nic
    Autum se venuju a udrzbu delam pravidelne a nikdy me auta nenechaly ve stychu.

    Kazdy soudi jen podle necich reci a kdyz nekdo ma auto jen na jezdeni a sere na udrzbu nemuze se divit ze mu auto neslouzi.

  10. Vsechno je o udrzbe, pokud nekdo pouzeje olej ktery ma viskozito u urcitem rozsahu, ale je urceny pro jinou znacku (ano kazda znacka ma jeste vlastni specifika na oleje) pak je na problem zadelane.
    Jinak ano 1.6 THP ma jiste problemy, ale tento motor nevyvijeli Frantici ale BMW
    Mam jiz nekolik Peugeotu a najezd z kazdym kolem 150 – 200 tis, a vse bylo vzdy jenom o pravidelnem servise a spotrebnich vecech

  11. Souhlasim,
    Kdyz autu date co potrebuje je pak spolehlive.
    Na znacce auta nezalezi vzdy je to problem mezi sedackou a volantem

  12. Spotrebnich vecech. To je ono. Treba nektere veci u jinych aut neodejdou, treba kotouce a vydrzi 2xtolik. Mam novy megane 4, podivam se po pul roce na spodek auta a vsude byla na naprave koroze. Poloosy, ramena, tlumice.. hrozny. Nova auta radeji nekupovat

    • Mám Megane 4 druhý rok najeto 30 000, ale žádnou korozi ani závadu jsem nezjistil.Zas to píše nějaký co s tím nikdy nejel a ani nevlastnil, možná propaguje autobazary.
      Před tím jsem měl Megane 3 celkem 4 roky najeto 55000 bez jediné závady.
      Žena má Clio 3 staré 11 roků najeto tedy jen 35000 jako druhé auto v rodině,ale je tam původní baterie a brzdy.
      Měnil jsem jen rozvodový řemen a sice po 10 ti letech, vím byl to risk, má se měnit po 6 ti letech,ale vydržel těch
      málo kilometrů.Jinak samozřejmě olej a filtry dle ser.plánu..
      Tak prosím vynechte ty kecy o nekvalitě.
      PS: na STK Clio vždy bez závad a technik říkal, že tam měl auta zrezlá po 4 letech,ale Clio bez koroze.

  13. můžu se vyjádřit jen Vel Satisu, ale mám pocit, že i ty ostatní “recenze” budou v duchu “Co není z Německa, není auto”. Mám Vel Satise 10 let 3.5 phase II a jedinou z popisovaných závad je stahování okénka u řidiče, které se občas stahuje jen po malých sekvencích. Jinak vše ok, perfektní jízdní vlastnosti, spotřeba 10L (LPG 13l) Nejkrásnější je ona “špatná pověst”. Ano když jsem si pro Satise jel, každý z mechanilů si klepal na čelo, ale když jsem se zeptal, kolik jich měli na dílně, bylo to nula. Jediný skutečný problém o kterém vím je to, že pokud by se skutečně něco stalo, tak toto auto 3.5 neumí opravit ani v Renaultu – doporučuji jet do Německa (zkušenost mého kamaráda). Za mě je to nádherné nadčasové auto naprosto standardní kvality, které jen výrazně předběhlo svou dobu…

  14. Osobně nedám na francouzská auta dopustit. Jsou maximálně pohodlná, komfortní, bezpečná a když správně vyberete i spolehlivá. Samozřejmě i francouzi vyrobili mnoho vozů, které se přinejmenším nevovedly, ostatně jako jakýkoliv jiný výrobce. Francouzská auta máme doma dvě. Citroen C4 Picasso 2.0 Hdi s robotizovanou převodovkou rv 2008 a Renault Espace 2.0 dCi rv 2009.
    C4 jsme kupovali novou, nyní má najeto 214000 km s jedinou závadou – nefunkčním centrálem dveří spolujezdce. Espace máme 4 rokem a bez problémů. Dovezen byl z Německa, s jasným servisem a km. Nyní má najeto 238000 km. Obě auta mají pravidelný servis a každý den jezdí.
    A k elektronice…… je kompletně německá.

  15. Mám Renault Scénic ll,1.6 82kw, benzín ,teď jsem dělal komplet rozvody včetně ozubeného kola(přesuvník) s prací a výměnou motorového oleje za 11tkč,s autem jsem spokojen,kupoval jsem ojetý z Německa

  16. Měli jsme doma chronologicky:

    Laguna I (už si nepamatuju motor, ale byl to diesel) – nájezd kolem 200k, bez problémů

    Laguna II (zase diesel) – to samé

    Laguna III – nájezd do 150k, bez problémů

    Espace IV 20.dCi – máme od roku 2007, současný nájezd 275k, motor i elektronika bez problémů. Malé problémy s podovzkem (častější výměna silentbloků kvůli konstrukci a váze) ve 200k výměna chladiče klimatizace (je celkem na ráně). Motor vyžaduje kvalitní palivo (na naftu z ONO klepe)

    Citroen C5 3.0hDi – Koupen nový v roce 2012. Nájezd 280k. Elektroinstalace bez problémů. Motor bez problémů do 250k, poté zanesený DPF filtr, který se nedostatečně vypaluje, každých 50k tekoucí tlumič na zadní nápravě (oprava v rámci záruky). Ve 150k výměna elektro části automatické převodovky Aisin, kvůli stále častějšímu cukání při zrychlení. (oprava za 70 000Kč)

  17. 1.6hdi je nepovedený to se ví,ale jinak mi to přijde jako písnička od konzernovyho jezdce ..Jezdim lagunou 2 nyní po face předtím před face ..PHAse jedná měla mouchy s kartou .Tak sem teď volil keyles vybavu .A nevím u první jsem za 100 tis km měnil zadní ložiska.Jedno hucelo dal se pár ..No a teď PHAse 2 zatím spolu jen 40 tis km a měnily se stab tyčky a uložení tlumičů jo a desky ..No jezis .Motor PHAse 1 -19 DCI 88 .Nyní 2.0 DCI 110 ..a musím říct že sem bral řetěz kvůli spolehlivosti ,ale první laguna jela z domu z 450 tis km a motor měl emise nula nula nic ..To 2.0 DCI má horší i když je asi v polovině povolené hodnoty a lepší euro (euro4)..Podvozek mi vyhovuje ceny za díly přiměřeně třídě a jinak bez závad .Další mám 2.0 16V lagunu 2 a taky nic ..Měnili se tlumiče .
    No to se stává ..je to o koupi a o tom Jak bylo auto zajeté ..pokud koupíte firemní káru je to jedno estli je to Renault nebo Abarth..Jinak vel satis je pekny a dá se koupit i s motorem 2.0T

  18. … K PSA: ano, mají svérázný způsob pohledu na kvalitu zpracování, ale dělal jsem 15 let v autorizovaném servisu jedné německé značky, se kterou PSA spolupracovalo na hodně nepovedeném motoru a není to tam s kvalitou o moc lepší…
    Jinak motor 1,6 HDi je společný vývoj s Fordem (Ford měl “větší slovo”) a zabíjí ho hlavně to, že je v něm opravdu málo oleje a lidi s ním jezdí, jako kdyby každá jízda měla být ta poslední, tak si ji užiju… Na dobu svého vzniku měl neuvěřitelné parametry (80kw a 270 Nm v té době VW pracně doloval z 1,9 TDI), ale jinak se opravdu nepovedl. Stejně, jako 2,7HDi o kterém autor článku asi nikdy neslyšel, jinak by o jeho nespolehlivosti psal se zapnutým Caps lockem…
    K tomu, co napsal o “vzduchovém podvozku” na C5 se ani vyjadřovat nebudu. Jestli něco na C5 funguje opravdu spolehlivě, pak je to zrovna ten podvozek (hydropneumatický, pane redaktore. I podle názvu Hydractive se to dá odvodit…)
    A co se týče vzduchového podvozku na Picassu: mechy, které používají, praskají (prodřou se nečistotami) úplně stejně třeba i na BMW. Na E70 většinou nevydrží víc, než 120000km a pokud jde o životnost kompresorů pérování na Picassech, tak tam je to dané nevhodnou konstrukcí jeho sání, do kterého vznikne voda a kompresor se v podstatě utopí. To Frantíci vážně nevychytali…
    Opravdu mi tenhle článek přijde strašně tendenční a plný takových těch hospodských mouder…

  19. Megane II grandtour 74kw 1.5dci rv 2005 prvomajitel …. s tou spolehlivosti nevim, musim pockat, az s nim neco vice najedu, zatim se povedlo na zacatek jen 239 tisic najet … ale snad vydrzi, doufam 😉
    Ale u me plati zakladni pravidla :
    1/ olej menim po 15tis km nebo maximalne jednou rocne, nechavam stikat dutiny
    2/ vzduchovy a kabinovy filtr menim kazde jaro
    3/ tankuju jen naftu bez bioslozky
    4/ aditivuju vifem
    Ackoliv mam najeto skoro 240tisic, vstriky jsou Delphi a stale puvodni. Vsechno je o servisu. Ale je fakt, ze uz je to 15lety veteran, bez koroze … ale kdyz on je jak novej 😀

PŘIDAT KOMENTÁŘ: