Změřili jsme Škodu Kodiaq RS na brzdě: Má opravdu 240 koní?

  • Nejrychlejší Kodiaq na válcové zkušebně nepřekvapil

  • Udávaných 240 koní a 500 Nm dosahuje motor s rezervou v poměrně širokém rozsahu otáček

  • Naměřená maxima obou veličin byla ještě o něco vyšší


Tento týden máme v redakci vzácnou společnost – nejrychlejší sedmisedadlové SUV na Nürburgringu. Ale vážně. Škoda Kodiaq RS je objektivně jednou z nejrychlejších škodovek, jaké si můžete koupit. A přestože už při prvním svezení na mezinárodní prezentaci v zahraničí jsme zjistili, že sportovní emoce z ní rozhodně nestříkají na všechny strany, na českých okreskách jezdí dobře. Moc dobře. Ale o tom později ve videodojmech a v redakčním testu. Pro dnešek se podíváme, jestli Kodiaq RS plní papírové sliby, pokud jde o parametry motoru.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaná varianta všudypřítomného motoru 2.0 TDI debutovala před časem v Passatu, kde udělala ten nejlepší dojem. To však bylo před aktuálními emisními normami a přísnějším homologačním cyklem. V Kodiaqu RS nepůsobí motor pocitově až tak řízně jako v Passatu. Co říkají čísla?

Změřili jsme výkon Škody Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4×4 na brzdě. Jak nové SUV dopadlo?

Škoda udává nejvyšší výkon 176 kW (240 k) v 4000 ot.min-1 a točivý moment 500 Nm v 1750-2500 ot.min-1. Na válcové zkušebně firmy Dieselpower jsme Kodiaqu RS naměřili nejvyšší výkon 185 kW (251 k) a točivý moment 511 Nm.

Maximálního „krouťáku“ dosáhl motor až v relativně vysokých 2260 otáčkách za minutu. Tím se ale nenechte zmást a podívejte se na graf. Je z něj dobře vidět, že už od nějakých sedmnácti set otáček pracuje motor v oblasti maximálního točivého momentu a setrvává v ní až do cca 2400 ot.min-1. A pod udávané maximum 500 Nm křivka klesne až v 3100 otáčkách!

Škoda Kodiaq RS graf výkonu a točivého momentu Dieselpower
Graf z válcové zkušebny Maha MSR 500 firmy Dieselpower. Kliknutím zvětšíte

Podobnou situaci vidíme také u nejvyššího výkonu. Nominálních 176 kW motor servíruje přibližně od 3900 do 4400 otáček za minutu. Na rozdíl třeba od Audi SQ7 se u Kodiaqu RS neprojevily žádné výrazné propady tahu, způsobené přepínáním turbodmychadel.

V posledních letech se u koncernových dieselů už nesetkáváme s tak výraznými „přebytky“ výkonu a točivého momentu jako před Dieselgate, ale Kodiaq RS přinejmenším splňuje slibované parametry s pohodlnou rezervou.


Změřili jsme Škodu Kodiaq RS na brzdě: Má opravdu 240 koní?
Ohodnoťte tento článek!
4 (79.38%) 96 hlas/ů

23 KOMENTÁŘE

  1. Zdravím, tak tenhle motor máme v Passatu a je fakt, že ve 2 tis. ot. to i na III. “hodí hlavou” o opěrku ….. 🙂 …. pak už to “ochabne” …. ale pocitově to jede více (to je holt ten “krouťák”), než GOLF R (Passat byl vlastně jen “přídavek” ke Golfu) …….. tedy jen než se Golf “roztočí”, ale i tak máte z Golfu pocit, že to jede tak nějak “normálně” … tedy dokud se nepodíváte na tachometr!!! .. a to jej stále ještě zajíždím ….. :-).

    Teď jsem jen zvědav, jestli se ten diesel nerozpadne, když má větší výkon, než moje “bývalé” Subaru GT z roku 1995 … 🙁 ……. tím si jenom připomínám, že jsme měli “chrochta” naposled (Octavie I.) v roce 2005 …….. potom jen samá benzínová turba (poslední, MAZDA CX7 neměla chybu = majitelé benzínek se usmívali a Vy jste si s nimi tykali … :-)) ……. i když i tento “chrocht” jezdí těsně pod 10l/100 …….. pořád to je ale skoro polovina spotřeby CX-7 … jasně, se mnou!!!……… ale i manželka to pod 15 nestáhla!!!

    Tak ať to všem jezdí!!! ( i když nyní již bez “ručky” a s DSG …… ach jóóóóó, proč mě táta učil meziplyny … 🙁 )

    VITA

  2. Další z řady dieslovejch zdechlin…..kdo se chce projet, musí jít holt do benzínu. Klidně nějakej starší kombik (ať je to váhově podobné k prezentovanému Kodiaqu RS) Subaru, BMW, Pašík….i starý Volvo 850 T-5 R z 90. Let si s timhle vytře zadnici 🙁 nedávno jsem se projel v notně upraveném Volvu V70 II R….. má to “jen” 350HP, ale to 19T Turbo dělá s tím 2 tunovym kombikem nezkutečný věci, holt benzín. O Subaru ani nemluvím

    • Jsi tak hloupý normálně nebo to po nocích trénuješ? Když má něco velký motor o 100 kobyl víc, tak je jasné, že bez ohledu na rok výroby bude rychlejší. Mám také benzín, pouze 180 koní a jsem naprosto spokojený, protože nemám problém s tím, že mě při mé běžné cestovní rychlosti dává i Matiz… 🙂 Zkus přestat machrovat a spíš se věnuj léčbě svých komplexů.

  3. Tak nemám rád, když je na velký almaře (SUV) teatrální nápis “RS” přitom je v tom motor z traktoru. Ale jsem zvyklej, že “Ochcávkáři s tédeíčkem, co táhne vocpodu”, hystericky vřískaj, když je někdo upozorní, že plácnu !rodinné kombi! 850 T5-R, kterému je 25 let rozdrtí tuhle ubludu i teď…. jo, jsem petrol head se Subaru Impreza….Subaru je Subaru! A notně upravenej Saabik Aero, nebo druhá generace Volvo V70 T5 s turbem kkk-24 pofacelift 2005-2007 trhá na světlech i M3….. přitom nemá na 5. dveřích tyhle trapné nápisy. Prostě 2 tunové rodinné kombíky 🙂

  4. Jedině Accord z 2,4 benzín,ten jede a přitom ani nemá turbo což je jen součástka,která se nejdřív opotřebuje.

  5. stale je to zasrana skodovka nech s s tymi malymi kubaturami naplnia sklady a nik nekupuje…to zelam aj debilom z bruselu….a este vacsim co to kupuju….nehnevajte sa 2tonove auto a dvojliter……

      • Proč ho pane Asdfghjkl urážíte, nejsou snad škodovky více méně služební auta.
        Tak potom snad jeho příspěvek o tom, že se tyto fasují je opodstatněný, nebo snad ne?

  6. Pravda, pravda. Škodovky se vyznačují tím, že výrobce do nich montuje pro vnitřní trh spoustu kurvítek! Než to vychytáš, stojí Tě to spoustu peněz a nervů. Po 16-18 letech vychytávání je to auto už spolehlivé. Ale to už bys měl dávno několikrát na nové zahraniční bez značky ŠKODA!

  7. Když už se dělá tak zbytečná a nesmyslná práce jako je popis grafu slovy, je třeba alespoň umět z grafu číst hodnoty. Jinak přeju hodně štěstí pánům při hádce, který pekáč je nejlepší a nejrychlejší.

  8. Pane bože pořád tady budou psát jak je Škodovka hnůj a mají staré křápy . Za 15 let už tady auta z 90′ nebudou jsem zvědavý cím budete jezdit když na pořádné nove značkové silné auto tady nemá 99% lidí. Nakonec vám zůstane stejne ta Škodovka nebo 10 leté auto. Ale už nikdy nebudete mít čisty motor jak byl kdysy. EU se postará. a hlavně budou všude kamery které vás změří a šup pokutička a body. Takže vám silný motor bude k ho….

    • Staré křápy prej 😀 hele řeknu ti malé tajemství, jsou auta, která mají x krát lepší antikorozní úpravu než dnešní šmejdy, které vykazují známky koroze už po 5 letech. Například Švédsko – Volvo, některé typy Saabů. Nová Volva už půjdou do kytek taky rychleji, protože Geely, protože nařízení EU.

      Ale není pravdou, že už nebude možnost jezdit s auty z 90. let, kdo se o svoje auto stará, tak klidně může jezdit i za 20 let. Často jezdím na srazy a vídám Volva, která nenesou známky žádné koroze! auta z let 1985-2005, poklepeš na karoserii a je to jak když klepeš na tank. Poklepeš na dnešní šméčko a je to jak když klepeš na umělohmotnej kyblík. A že se tunerská základna činí takovym způsobem, že tyhle bestie natřou vše kromě supersportů a vyloženě závodních aut. Kopnu si malou domů, ač majitel Imprezy, tak korejci na antikorozní ochranu kašlou a vždycky kašlali, hnije to.

      Časem půjdu do Volva V70 II T5, potřebuju něco většího kvůli rodině. Radši dám 300 000 za profi tuning včetně výměny komponentů, než abych si koupil dnešní shit bez tváře, kterej ve finále stejně nějak závratně nejede a všechno je to o pocitovejch Nm a ne HP. Audi bohužel nemohu, značka mi nikdy nepřirostla k srdci.

      • To Volvo bolo fakt dobre auto akurat, ze krabica. Inak ked bolo tak dobre ako sa tu rozplivate preco skrachovalo a maju ho cinania?

        • proč si Daimler koupil z majoritní části Kuvajt?
          proč má Subaru z největšího podílu Japonsko?
          A co Audi, Bugatti, Bentley, MAN, Scania, Skoda, Porsche! Ducati, které patří koncernu VW? a co ostrovní Británie?

          Je snad Bugatti, Porsche, Aston, Audi atd. zkrachlej šmejd? ne, byl zkoupen…
          A těch případů máš v automobilkách další desítky. To že půjde Volvo pod taktovkou GEELY do kopru je však smutné.

          Zkrachli kvůli lidem, kteří nebyli ochotni za kvalitu a značku připlatit a radši si zadek vozili v prašivym …..kdo si koupí Hjundaje, nadosmrti *unda je 🙂

  9. Pane Nagy, pořád je tu ještě Mazda, která umí udělat dobrý a zároveň ekolog. motor o objemu 2, 2.2 i 2.5litru.

  10. Tak hlavně “sportovně” laděné auto s dvoulitrovým dieselem….. 😀 😀 😀 Stačí a díky. Do 80.000 OK, pak se to rozsype.

  11. Inak posudzovat ludi podla typu auta a hadat sa, ze kto nema urcitu znacku pako je detinske. Co z toho ked ma niekto BMW, alebo Mercedes ked je debil?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: