Ženeva 2018: Polestar 1 je Volvo na steroidech. Má výkon a sílu jako Mercedesy V12

  • Polestar 1 se v Ženevě představuje ve výstavní premiéře

  • První model nové značky využívá platformu SPA, karoserie je z uhlíkového kompozitu

  • Plug-in hybridní hnací soustava umožní dojezd až 150 km jen na elektřinu

  • Ačkoliv s vozem nikdo zatím nejel a dosud ho vlastně nikdo ani neviděl, poptávka násobně převyšuje původní plány

Luxusní kupé s hybridním pohonem bylo oznámeno už na podzim loňského roku, v Ženevě ale absolvuje svoji výstavní premiéru. Není to jen „Volvo kupé“. Švédská značka i její čínský majitel Geely se rozhodli postavit Polestar jako samostatnou značku a Polestar 1 je, jak název napovídá, její premiérový model.

Přestože nenese logo Volva a má jen dvoudveřovou karoserii, designově Polestar naplno těží z obdivovaného designového slohu skandinávského výrobce. I naživo působí velmi dynamicky, přitom ale nenese ani stopu nabubřelé agresivity, která často vyzařuje z rychlých německých či amerických aut. Všimněte si ale, jak široká zadní náprava dává Polestaru pevný postoj, příznačný pro výkonná kupé se zadním pohonem.

_DSC0964
Úhledně stylizovaná karoserie z karbonového kompozitu má prakticky dokonalé proporce a ukrývá hybridní pohon s kombinovaným výkonem 600 koní

Polestar 1 ovšem nemá zadní pohon. Respektive nemá jenom zadní pohon. Přední kola pohání přeplňovaný benzinový motor, zadní roztáčí dvojice elektromotorů. Volvo Polestar slibuje fantastických 440 kW (600 k) a 1000 Nm, což tohle elegantní kupé řadí někam do sféry dvanáctiválcových Mercedesů.

Skvělá by měla být nejenom dynamika v přímce, ale i jízdní vlastnosti. Vůz má totiž adaptivní podvozek a dva elektromotory vzadu lze využívat k vektorování hnací síly mezi oběma koly. Taková koncepce umožňuje teoreticky dosáhnout téměř zázračné agility. Otázkou bude pouze do, do jaké míry se čínští a švédští ladiči podvozků odvážou.

_DSC0988

Pod karbonovou karoserií, která se bude spolu s celým autem vyrábět v Číně, je část platformy SPA automobilek Volvo a Geely. Druhá část platformy ale musela vzniknout unikátně pro tento vůz. Hybridní soustava by měla umožnit dojezd až 150 km v čistě elektrickém režimu.

Původně Polestar počítal s tím, že nevznikne více než pět stovek exemplářů ročně. Počítalo se s výrobou po dobu tří let. Realita nakonec ale zřejmě bude jiná. Od loňského října automobilka eviduje už na pět tisíc zájemců. Poptávka tak násobně překročila nabídku.

Polestar už dříve potvrdil příchod menšího modelu Polestar 2 v roce 2019, což je plánovaný plně elektrický konkurent Tesly Model 3. Všechny další modely značky Polestar již budou výhradně plně elektrické.

Ženeva 2018: Polestar 1 je Volvo na steroidech. Má výkon a sílu jako Mercedesy V12
Ohodnoťte tento článek!
4.43 (88.57%) 7 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: