Zapomeňte na Bugatti. Tento americký 16válec má 2200 koní!

přidejte názor
  • Lodní 16válec Devel Sixteen byl zkonstruován na základech motoru LS V8

  • Motor se poprvé představil na letošní výstavě SEMA

  • Do prodeje se dostane hned několika výkonových nastaveních

Kromě nejrůznějších automobilových kreací se na výstavě SEMA prezentují také firmy, které staví motory. Společnost Sixteen Power letos na SEMA přivezla lodní šestnáctiválcový motor Devel Sixteen, který je postaven na základech osmiválce LS. Původně mělo jít o motor pouze pro použití v útrobách lodí, ale po obrovském ohlasu mezi stoupenci scény amerických hot-rodů se společnost Sixteen Power rozhodla motor homologovat také pro silniční použití.

Základem bude 900koňová varianta s atmosférickým plněním, později by se výkon měl zvýšit na 1200 a 1400 koní
Lodní provedení tohoto motoru stojí zhruba 2,3 milionu korun, ceny silničních provedení ještě nebyly zveřejněny

Aby se dal lodní motor V16 použít v autech, musel projít výraznými úpravami, jako například výměnou vodou chlazených hlav motoru či úpravou tepelných výměníků. Motor V16 však zůstal z větší části nezměněn. I nadále disponuje zdvihovým objemem 14 litrů a bude k mání hned v několika provedeních.

Bugatti: Než šestnáctiválec skončí, zkusíme z něj ještě dostat maximum
Přečtěte si také:

Bugatti: Než šestnáctiválec skončí, zkusíme z něj ještě dostat maximum

Základem bude 900koňová varianta s atmosférickým plněním, později by se výkon měl zvýšit na 1200 a 1400 koní. Pokud je i tohle málo, přeplňování dvěma kompresory výkon vyžene na 1600 koní. Nejextrémnější verze přeplňovaná čtveřicí turbodmychadel bude mít až 2200 koní!

Dvojice motorů V8 na jedné „klice“ je pochopitelně velmi dlouhá a na světě neexistuje sériových mnoho aut, kam by se vešla. Ovšem stavitelé hot-rodů umisťují motory svých kreací často dovnitř a pro ně je V16 ideálním pohonem. Lodní provedení tohoto motoru stojí zhruba 2,3 milionu korun, ceny silničních provedení ještě nebyly zveřejněny.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?