Za kolik jezdí malý dieselový crossover? Očekávejte velmi příznivou spotřebu

  • Proti dieselům se dnes brojí ve velkém, ale nízká spotřeba je jejich neoddiskutovatelná výhoda 

  • Náš dlouhodobě testovaný Peugeot 2008 je toho jasným důkazem 

  • Dlouhodobá spotřeba se drží pod hranicí šesti litrů

Proti dieselovým motorům se aktuálně brojí ve velkém, faktem ale zůstává, že vznětové jednotky mají jisté výhody. Tou největší je nízká spotřeba. A to i tehdy, pokud se svým dieselem nejezdíte zrovna šetrně. Náš dlouhodobě testovaný Peugeot 2008 s motorem 1.6 BlueHDi je toho jasným důkazem.

Za kolik tedy může jezdit takový malý naftový crossover? Přehnané nároky na palivo opravdu nečekejte.

Jak jsme jezdili

Testovaný Peugeot 2008 je v naší redakci už déle než půl roku. Kvůli běžným týdenním testům nových aut ale neplatí, že by jezdil denně. Někdy s ním jezdíme dva týdny v kuse, aby pak v podstatě další dva týdny stál. Proto budeme počítat s dosud ujetou celkovou vzdáleností pouze 7393 km. Jasně, není to obrovské číslo, ale o spotřebě nám to už dobrou představu dá.

Důležité je zdůraznit provoz, ve kterém se náš Peugeot většinou pohybuje. Sice už má za sebou delší výlety třeba na Šumavu nebo do Vídně, ale to jsou spíše výjimky. Pokud s ním někam jedeme, pak to je téměř vždy 30 kilometrů svižné dálniční jízdy (a že tahle 2008 nemá problém překročit 130 km/h), doplněných o menší či větší popojíždění po Praze. Zkrátka klasické dojíždění z předměstí do centra a zpět. Z pohledu nízké spotřeby to není zrovna ideální režim jízdy.

Dlouhodobě pod šest litrů 

Spotřebu jsme začali sledovat na přelomu února a března. Od té doby jsme ujeli již zmíněných 7393 km, přičemž Peugeot dosud spotřeboval přesně 436,86 litrů nafty. Jednoduchým přepočtem nám vychází průměrná spotřeba 5,91 l/100 km. Podle palubního počítače by to mělo být 5,8 l/100 km.

Peugeot 2008
Dlouhodobě testovaný Peugeot 2008 1.6 BlueHDi nemá přehnané nároky na palivo. I když s ním jezdíme spíše rychle a na spotřebu se téměř neohlížíme, většinou se spokojí s přídělem maximálně šesti litrů. Jezdit za méně než 5 l/100 km není velký problém

Z našeho pohledu se jedná o velice slušné číslo, protože, jak už jste asi z předchozího odstavce pochopili, se na spotřebu během cestování s 2008 příliš neohlížíme. Kdyby měl náš vůz přeplňovaný zážehový tříválec, výsledek by byl minimálně o dva litry horší.

Že Peugeot 2008 s motorem 1.6 BlueHDi o výkonu 88 kW (120 koní) dokáže v porovnání s dlouhodobým průměrem jezdit i za méně, to dokazuje třeba web spritmonitor.de. Ten eviduje celkem 11 exemplářů stejného modelu, jejich průměrná spotřeba je 4,80 l/100 km, tedy téměř přesně o litr nižší. Když se podíváme na naše dílčí průměry počítané při tankování plných nádrží, můžeme s klidným svědomím říci, že to je rozhodně reálné.

Doporučujeme: Kia Optima SW GT v dlouhodobém testu — zpět k (alpským) kořenům

V době kolem letošních Velikonoc jsme s Peugeotem najezdili lehce přes tisíc kilometrů zčásti po dálnicích, ale minimálně z poloviny po okresních komunikacích. Zkrátka klidná a plynulá jízda. Průměr z tohoto období je 4,9 l/100 km. Jinak většinou při našem běžném denním cestování s testovanou 2008 jezdíme někdy za 5,8, jindy za 6,1, l/100 km. V závislosti na tom, jak často se vůz dostane do Prahy.

Vůbec nejmenší spotřeby jsme ale dosáhli na okreskách při ekologicky zaměřené jízdě, když jsme porovnávali spotřebu malého dieselu a podobně výkonných hybridů. Tehdy se dostal Peugeot na 3,8 l/100 km. Když se budete trochu snažit, ujedete na jedno tankování více než 1000 km.

Brzy se s ním rozloučíme 

Dlouhodobý test Peugeotu 2008 se pomalu chýlí ke konci. Za pár týdnů se s tímto konkrétním exemplářem rozloučíme. Zdá se, že nám bude celkem chybět. Jízda sice není žádný dechberoucí zážitek, na který bychom ještě tři roky vzpomínali, ale pro denní dojíždění do Prahy je tenhle malý crossover téměř ideální. Zejména proto, že je celkem rychlý, ale přitom se spokojí s více než rozumným přídělem paliva.

Stav kilometrů (km) Množství tankovaného paliva (l)
19628 39,82
20287 40,36
20855 33,46
21426 34,1
22007 28,48
22496 24,1
23186 41,04
23863 42,01
24561 42,38
24939 23,3
25608 40,13
26233 13,08
26469 20,0
26797 14,6
aktuální stav km - 27021 celkové množství nafty - 436,86
Za kolik jezdí malý dieselový crossover? Očekávejte velmi příznivou spotřebu
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (87.62%) 21 hlas/ů
Sdílejte

6 KOMENTÁŘE

  1. To je tedy zase blábolčlánek…
    Vážení nevážení, s malým kombi s benzinovým motorem mám při stejném jízdním režimu shodnou spotřebu, tak kde berete ty vaše “dva litry navíc”? Ano, dokázal bych s ním jezdit za osm, ale nanejvýš pár hodin, protože bych brzy dojel na překračování rychlosti…

  2. Souhlasím, zase propagační článek. Moje spotřeba s Octaviíí 1,4 TSI byla dlouhodobě na 5,5 až 5,6 l/100 km. A to nemám zrovna lehkou nohu. Při šetrnější jízdě pak 4,5 l benzínu/100 km. Jezdím přitom kolem 70 tisíc km za rok.

  3. 🙂 jezdím s Toyotou Auris Sportsturer (kombi) hybrid a moje spotřeba je od cca 3,5 – 4,5 l/100 km(nižší mimo dálnici) s atmosférou 1,8 l, nižší spotřebu. Takže diesel se může jít schovat. A to nehovořím o dlouhodobých servisních nákladech v autoriz. serivse na diesel, což ve srovnáních nikdo neuvádí.. I když půjdu do servisu 2x na 30 tis.km jsem na třetině nákladů max. ve prospěch benzín atmosféry. Jezdil jsem v posledním Passatu 2l Tdi 140 kW a pouze mimo obec jsem se blížil tabulkově 5l/100km jinak dálnice vždy přes 6 /100 km s lehkou nohou na plynu…
    To že je hybrid Toy.Auris dražší už také neplatí při srovnání s běžnou Octavií a srovnatelnou výbavou, automatem (e-CVT u Toy) je na tom Toyota lépe! – do města ideál – doporučení pro redakci 🙂

  4. Máme jako druhé auto stejný Peugeot 2008 s 1.2 Puretech 82 kW, po 3500 km je spotřeba při dojíždění denně do Prahy 20 km přesně 6l

PŘIDAT KOMENTÁŘ: