Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Dlouhodobě testovaná Fabia má sice „pouze“ tříválec, ale každou chvíli nás přesvědčuje o tom, že to vážně není pomalé auto 

  • Reálná naměřená dynamika tomu odpovídá 

  • Na 9,6 s udávaných pro zrychlení z nuly na 100 km/h jsme se nedostali, přesto ani náhodou nepatří Fabia k nejpomalejším autům naší databáze

Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře, patrně vám naší dlouhodobou Škodu Fabia Combi nemusíme představovat. Pokud ne, uděláme to stručně. Od listopadu nám v redakci parkuje Fabia s motorem 1.0 TSI, šestistupňovým manuálem a výbavou Style za celkových zhruba 430 tisíc korun. Pro někoho nezajímavé, jenže Fabia nás každým dnem přesvědčuje o tom, že to je sice obyčejné, ale jinak dobré auto. Třeba díky přehlednému interiéru, rozumné pozici za volantem, docela velkému zavazadleníku a také díky slušné dynamice.

Připomeňte si předchozí články dlouhodobého testu:

I když se největší bouře týkající se motoru 1.0 TSI asi už přehnala, pořád se najdou tací, pro které jsou tři válce synonymem sotva se plazícího auta, které je rádo, když vyjede trochu prudší kopec. Jenže už v testu Octavie s tímto motorem jsme se přesvědčili o opaku a Fabia to pouze potvrdila. Ostatně podle tabulek má zvládnout sprint z nuly na 100 km/h za 9,6 s a maximální rychlost 199 km/h. Na maximálku se ještě podíváme, dynamiku už ale změřenou máme. Tady jsou výsledky.

Pod deset se nedostala, ale není to ostuda 

Nebudeme vás napínat, na oficiálně udávaných 9,6 s jsme se nedostali. Naměřený průměr dvou pokusů v každém směru je 10,35 s. Znovu připomínáme, že vždy měříme zrychlení s dvojicí nelehkých osob na palubě, takže čas pomalejší o zhruba osm desetin není žádná ostuda. Tím spíš, když uvážíme přítomnost zimních pneumatik.

Škoda Fabia Combi vs Mazda3
Ideál downsizovaného motoru vs. čtyřválcová klasika. Takhle vypadá porovnání nejlepších pokusů Škody Fabia Combi osazené přeplňovaným tříválcem (červená křivka) s Mazdou3 vybavenou atmosférickým čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 120 koní (modrá). Litrová Fabia je trochu rychlejší

S výsledkem 10,35 s Fabia zdaleka nepatří k tomu nejpomalejšímu, co jsme kdy měřili, přestože to není tak zajímavý čas, jaký nedávno vykázalo třeba nové Audi RS 3. V naší databázi máme docela hodně dříve testovaných aut, kterým by litrová Fabia ujela. Jejich přehled najdete v úvodní galerii. Namátkou můžeme zmínit třeba Seat Ateca 1.4 TSI, Nissan X-Trail 2.0 dCi nebo Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi. Mimochodem, všimněte si, že všechna auta v galerii mají čtyřválce a větší objem. Zajímavé je třeba porovnání s dvoulitrovými Mazdami.

Škoda Fabia Combi vs Seat vs Peugeot
A takto pro představu vypadá srovnání nejlepších naměřených pokusů dlouhodobé Fabie (červená) se Seatem Ateca 1.4 TSI 110 kW (modrá) a Peugeotem 2008 1.6 BlueHDi (88 kW). Pro zajímavost: Ve srovnání s francouzskou dieselovou šestnáctistovkou nabízí Fabia lepší pružnost

Logicky by Fabia 1.0 TSI ujela i větší a těžší Octavii osazené stejným motorem. Tu ovšem v úvodní galerii nenajdete, protože v době testu tohoto auta pršelo a my jsme ho srovnávali s Octavií 1.2 TSI. V rámci objektivity porovnání se proto Octavie nerozjížděly z klidu, ale z rychlosti 10 km/h. Sprint 10-100 km/h absolvovala Octavia 1.0 TSI v průměru za 9,92 s.

Pružné zrychlení lepší než dieselový Peugeot

Litrovou Fabii v rozletu trochu brzdí odstupňování převodovky, protože jednotlivé převody jsou docela dlouhé. Třeba na trojku se naše dlouhodobá Škoda rozjede na více než 150 km/h. Přesto i pružnost malého přeplňovaného benzinového motoru není vůbec špatná. Zrychlení 80-120 km/h na trojku vůz zvládl v průměru za 7,07 s, disciplínu 80-140 km/h na čtyřku pak za 14,38 s. To jsou lepší čísla, než která vykázal dříve testovaný Peugeot 2008 osazený vznětovým čtyřválcem 1.6 BlueHDi o výkonu 88 kW (120 k). První jmenovaný úkol zvládl za 7,65 s a druhý za 15,15 s.

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI bude v naší redakci do konce dubna, takže stále můžete vznášet své dotazy a připomínky. Pro zajímavost, aktuálně musel vůz do servisu. Při jedné z mnoha cest po D1 jsme chytli větší kámen do čelního skla a původně malá oděrka se postupem času rozlezla do všech stran. Tak snad se nám Fabia zase brzy vrátí.

Akcelerace Škoda Fabia Combi 1.0 TSI
0-50 km/h (s) 3,59
0-100 km/h (s) 10,35
0-130 km/h (s) 17,1
0-150 km/h (s) 24,97
30-50 km/h (s) 1,53
50-70 km/h (s) 2,2
80-120 km/h (s) 7,47
130-150 km/h (s) 7,87
80-120 km/h na 3. stupeň (s) 7,07
80-140 km/h na 4. stupeň (s) 14,38
Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit
Ohodnoťte tento článek!
2.68 (53.55%) 273 hlas/ů

131 KOMENTÁŘE

  1. A to vážně nikdo neřekne nahlas, že auto s litrovým motorem je z hlediska trvanlivosti úplně na hovno?

      • Trochu mimo debatu osobně jsem měl “vyženěnou” 2.generaci 1.2TSI 63KW nejen,že po naložení se s ní po dálnici moc uhánět nedalo žrala jak tank…Ale dokonce se po výměně snad všeho vyjma bloku motoru 🙂 dočkala úctyhodných 180t km.Mimochodem má mnohem těžší a vytěžovanější C5 s 2.0HDI motorem šla tou dobou teprve na rozvody.Myslím tím zásadnější zákrok do motoru :-)A z toho mi vyplynulo,když chceš hodně jezdit nemůžeš mít auto s motorem z motorky 🙂

        • Přesně, mám též motor PSA (2,2L) r.v.2008 a najeto 300t (jednou rozvody až po 200t), dokonce vím o 500t na tomto motoru. Vozim to jen na olej, jinak nic. Povedený motor. A to tahá 1,5 tuny kombi.

      • Aj Trabanty jezdili a jezdili…….. No na druhej strane aj jedno + – kamarát po zle nasadených liekoch skolaboval za volantom tejto Fábie a s nohou na plyne v 120km/hoď z boku búšil do nákladiaku….. Síce dochrámaný, ale bez jednej zlomeniny…. auto rovno do šrotu!!!

      • Měl jsem štěstí, že úplne na poslední chvíli jsem získal čtyřválec. Tříválec je opravdu šlápnutí vedle a spousta lidí mi jej nedoporučovala.

      • Ale ano, ještě měň olej po 20000km, lij tam řepku místo benzínu a když se toho zbavíš ve 100000km a koupíš si nové nou problém. Jsme u nás tak ekonomicky dobří že si to globálně můžeme dovolit? A o tom to je, ještě to pro většinu lidu pořád není spotřební zboží což potvrzuje stáří vozového parku.

    • Zbytečné komentáře. Kupte si Toyotu Yaris v l,oo za tis. Kč. Natočil jsem na ni zatím přes 100 000 km bez závady, spotřeba do 5 litrů. Je schpna jet 190 km / hod., samozřejmě krátkodobě. Teďf ji prodávám a znovu kupuji novější model. Vřele doporučuji, pokud nejste řidič, který najíždí mnoho km a nejste zase tak nároční . Japonské vozy jsou vůbec nejlepší z dostupných vozidel.

    • Protože jsou vyvinuty lepší motory, dvouválec, objem 600, karoserie tohoto vozítka z plastů, dobří holubi se vracejí, jen japonci pořád ne a ne………dýchám vzduch z atmosféry a hlavně nedám se zblbnout

    • Japonci vám řeknou že testovat nová auta je nesmysl, všechna nová jsou dobrá, je potřeba najet 300000km a pak testovat (pokud bude co).

  2. ten motor pujde srát pekne rychle… ale na to se dlabe. S litrovym motorem max tak duchodcum co jezdi 1x tydne na nakup a k lekari, tem by mohlo vydrzet i 15 let.

  3. Takovýhle článek múže napsat snad jen dement. Srovnávat auta s různou váhou, převodovkou a různorodým pohonem je prostě bohapustý nesmysl.

    • Souhlas např. Seat Ateca 1.4 TSI je tak nějak o něčem jiném mimochodem i u tohodle vozu si myslím,že 1.4 není zrovna svalovec.No když to někdo chce.

    • Asi tak. Taky souhasím sice nejsem expert na auta ale srovnávat SUV a relativní SUV s malou Fabii už asi fakt neví jak by ji vychválili když tak hluboko klesly kdyby to bylo porovnání ve stejné třídě budiž ale tak?

  4. Jo to porovnání s tom Mazdou je super . Ještě by to chtělo graf jaké to má otáčky a kolik s těmi motory najedu kilometrů bez vážných problémů . A co třeba spotřeba když budu využívat potenciál motoru .

  5. Kdybych ji naložil jako Subaře nebo Hondě motor by to dal asi 30 vteřin rozskočil by se na sračku a potom by spadla i ta chcíplá slepice ve znaku.

  6. Hele vy dva rádcové, vy rozumíme autům, jak koza petrzeli. Nehlasam, ze litr je best of engine, ale pokud to lide chtějí, tak proč ne. A pokud uvážím záruky, které škoda nabízí i pro tyto některé nepochopitelné motory, tak asi jejich designéři ví, co dělají. Tudíž opraste ty vaše zaprasene vergly a bezte se prohrcet po louce. Nazdar

    • no ale ono to neni o tom, že to lidi chtějí, jak se k tomu pořád přistupuje, ale spíš o tom, že lidi nemaji jinou možnost, když automobilky díky pos….mu downsizingu pomalu nuic jinýho nenabízejí

  7. No měl jsem kdysi piano třílitr docela lenoch ale tahoun a když jsem ho prodával měl natočeno skoro milion. To asi u litrového motoru nehrozí, myslím že ani 200 tisíc nedožije. Ale na druhou stranu na litrový motor dobrý výkon. Kmeť.

  8. A copak asi udělá když se do ni naloží čtyři dospěláci a nějakej ten bágl.Odpovím si sám neudělá nic prostě nepojede.Tahle motorová verze je zkrátka akorát tak do města a tam je lepší tramvaj…

    • Jo ono to pojede,když pojedu sám z kopce tak to da 180km ale do kopce a naloženej tak jedeš na trojku a na předjíždění s tím zapomeň.Do města gut.

  9. Ono je to prave naopak. Tem trivalcum vyhovuje kdyz jsou v otackach! Samozrejme prusvih je to za studena a asi bude potreba casteji menit olej. Pokud se motor bude podtacet pujde do haje.
    Samozrejme kdyz ma motor rad otacky ma rad i dost paliva, takze si lze vybrat. Budto to bude zrat nebo se to zadre.

  10. Tak já mohu přidat přímé srovnání když už se zmiňuje v článku Mazda 🙂 Vlastním Mazdu CX 3 Skyactive 2.0 110KW AWD a služební máme právě tohle vozidlo s motorem do sekačky na trávu 🙂 No vlastně to srovnat vůbec nejde…Poctivý dvoulitr s krásným zvukem, ochotou jít za plynem , radostí řídit a naproti tomu tenhle vysavač, ten zvuk je opravdu hrůza 🙁 Neříkám, že to nejede a Fabka je špatné auto, ale s tímhle neeee. A v Oktávce si to už nedovedu vůbec představit. Můžou to tady všude vychvalovat jak chtějí a dělat tomu reklamu, ale strojař (jako já) to už z principu nemůže přijmout….. jako za mě fakt ne. O životnosti motoru raději vůbec neuvažuji.

  11. Co k tomu dodat. Porovnani oturbenyho motoru ze sekacky vs atmosfericky motor Mazdy. Srovnavani hrusek s jablky. Kdyz date do mazdy turbo tak taky poleti jinak. A kdyz 2.0 tak proc proti tej plecce od skody nepostavit verzi g165? A co treba srovnani jizdnich vlastnosti? Muzu rict, ze Fabie je v zatackach chova jak parnik, Mazda proti tomu podvozkove uplne jinde. Pak vezmeme vzhled, kdy Fabie je vyslovne hnusna a je pomalu ostuda ji ridit. Ve vysledku rovne se umi rozjet kazdy auto, ale jeho kvality se ukazi az v zatackach.

    • Mohu potvrdit . Moji CX 3 s dvoulitrem je opravdu radost řídit a těším se na každou jízdu na rozdíl od Fabky s tímhle oturbeným sekačkovým motorem 🙂 V těch zatáčkách máte naprostou pravdu. Já mám sice AWD, ale řídíl jsem i předokolku a Mazda je opravdu jinde 🙂 Díky, že aspoň jedna automobilka jde podle mě správným směrem. Jsem osobně zvedavej na Skyactive X 🙂 Hezky večer.

  12. Pokud chcete srovnávat zrychlení různých aut, vynachválit jak báječný je motor 1,0TSI, tak ať mají všechna auta stejnou hmotnost a najednou budou výsledky hned jiné. Však to i přiznáváte “Logicky by Fabia 1.0 TSI ujela i větší a těžší Octavii osazené stejným motorem” tak k čemu je takové testování?
    Na výdrž maloobjemových motorů TSI se zeptejte automechaniků, jak po 40 000 km odcházejí klikovky a hlavy, bohužel u hodně lidí už po záruce.

  13. Kterak lidem poradit aby si koupili šunt , v létě naložit plnej kotel a hurá do Chorvatska, motor v 80000 km v háji , kdo na to má tak at si to koupí. Průsery koncernu se musí něčím zaplatit.Po dieselgatu na koncern vyrukují benzinaci s TSI ohledně obrovské spotřeby oleje . Až si budou ti věrní kupovat další auto
    tak už určitě vědí co to bude URČITĚ KONCERN -já myslím že většina na hodně dlouho ne-lidičky myslete a
    utrácejte svoje peníze s rozumem je z čeho vybírat !

  14. No a teď zase z jiného soudku, po přečtení zdejších komentářů.
    Řešíte tu životnost a naložení po střechu.
    Jednak tedy nechápu, proč máte pořád pocit, že je potřeba být nejrychlejší v kopci na dálnici s naloženým autem. Nebo třeba i rychlejší než konkurence. Já to prostě jen polechtám, třeba se chytnu nějakýho šneka v prostředním či pravým a za měsíc si za ušetřený peníze koupím něco smysluplnější než PHM.

    Druhak k životnosti – už dávno mezi námi nežijou jen ti, co si koupí auto s očekáváním že vydrží desítky let a slavnostně ho pak předají další generaci, která ho z nouze s nuceným úsměvem opláče.

    Ano mluvím o autech k pronájmu. Vysere se po roce? OK. Tak ho odtáhnou a zdarma dostanu náhradní po dobu záruční opravy. Do dvou let / 70.000 ho zas pošlu dál a rád si vyzkouším co zas nabídnou nové technologie.
    Do té doby ušetřím na benzínu, životní prostředí díky emisím a taky za opravy, protože je v záruce.
    Máte kliku, že nejsem svině a chovám se k nim jako k vlastním, takže ten kdo z Vás ho chytne po mě bude mít dobře zajetý auto, který nedostávalo čočku.

    Kamil

    • Dobre zajetej motor pane chytrej potrebuje bejt v kondici a ne se dusit za nejakym duchodcem kuli vasi uspore na palivu.Melete z cesty

      • Nebojte, pane Jéňo, nebojím se auto vytočit a dokonce to dělám pravidelně. A i rád. Jen jsem chtěl naznačit, že se k němu nechovám jako k půjčenému – tudíž například nedostane čočku se studeným olejem, nebude za studena točit volnoběh 15 minut, nejezdím pade na pětku,… Nebo třeba když vidím díru, tak do ní nevlítnu pod brzdou : ) Ale zároveň ho nedusím do kopce s nohou na podlaze celou dálnici když jedu s rodinou, jen proto, abych jel 150 místo 120 a nato ho chcípnul i benzínku. Pokud chcete, domluvím Vám za cca rok slušnou cenu.

        • Toz ja poslednich par let min trilitr Doma a nic mensi ho. Tahne to, jede to, a i plne nalozeny lidmi baglama Pohoda. Seznam Honda accord coupe 3.0 1998,200 PS max 225 kmh Basti 105 benalu, Honda legend 3.5 205 Koni max 235 kmh 12 13 benalu, jeep grand cherokee 3,1 tdi 2000 12 18 nafty a jedu jako Pan. Spotreba me netrapi to Auto si to zaslouzi

  15. nechápu, co furt narážíte na litrovej tříválec, na 1150 kg “těžké” auto to prostě stačí, Fabia Combi není RS / N/ GTi / R…
    Je to rodinný kombík, který bezpečně a v přijatelném komfortu odveze rodinu z bodu A do bodu B. Beztak většina z vás, co tady kritizuje litrový tříválec, v něm ani nikdy nejela. Je potřeba si uvědomit, že pro člověka ekonomicky smýšlícího, je to lákavá nabídka – nový rodinný kombík s cenou do 400 tis, motor 1.0 -> pár set korun na povinné ručení, a pokud toho za rok moc nenajedete, tak to začne dávat smysl.
    Pokud i tak je to pro někoho nesmysl, tak si běžte pro Dacii Logan nebo Renaulta Clio (malé kombi) s motorem 0,9 TCe

    • Fabia není rodinný kombík, je to auto pro dva a navíc menších rozměrů. Dvoumetrový chlap se tam špatně srovnává… Nějak si dovedu představit, že s tím někdo jede naložený s rodinou do Chorvatska – protože jsem měl Moskviče, který na tom byl vnitřními rozměry zhruba stejně a byl to fakt děs… 🙂

      • Souhlas, rodinný kombík, když zachováme značku tak začíná u Ochcávky. Nemumím si představit jet s litrovou Fabkou do Itálie na dovču s dětma. Mám kombíka střední třídy s motorem 2,2 a tzv. pod 2,0 už bych nešel. Je to znát.
        A le jinak musím uznat, že jsem před cca 18 lety? řídil myslím Fabii 1,4 Mpi a musím uznat, že teda jela hodně dobře na tu dobu. I podvozek super, příjemné vedení. Se svým tenkrát sportovním autem (r.v.92) 1,8i s výkonem 110kW jsem měl co dělat a bych ho stíhal když jsme zkoušeli okresky. No jo, měla podvozek z Audi a motor si myslím byl povedený.

  16. “Rodinný kombík” je fabia?

    Známí co spravují jen koncern o něm tak nějak přestali básnit.
    s TSI si užijete spoustu zábavy 🙂

  17. Pamatuji, že před časem se dělala velká reklama motoru HTP, jak má úžasný high tourque, že je to bezvadné. Výsledek byl hovno to ppojede. Toto je obdoba.

  18. Máme škoda fabia 1,2 HTP , r.v. 2004 . Spokojenost veliká. Najeto 92 000km. Jezdíme Chorvatsko, Černá hora. Je to náš miláček.

    • To jednou za rok vyjedeš na tu dovolenou do zahraničí a potom ho, miláčka, celý rok leštíš v gráži, když máš průměrný nájezd 6500 km ročně?

    • Mám Š Fabii 1.2 HTP combi, 40 kW, od r. 2010, najeto necelých 80 000 km. Nejezím “dálnici” ani dovolené u moře, auto potřebuji hlavně na cestování “kolem komína” po kraji (neb tzv. dopravní obslužnost stojí za howno), do města, obchodu, něco odvézt/přivézt (dobrý kufr). Ale určitě by dojela i dál. Nic moc výkon ani rychlost, ale zase spotřeba i jiné provozní nálady O.K. Nenajezdím za rok moc (do 10 000 km), naftu nechci, to pro mě nemá význam. Závady: 1x odešla zapalovací cívka (ke svíčce), 1x měněné urvané (prý ojebaný díl už z výroby, říkal mechanik) silentbloky přední nápravy (ty nové jsou už “vyztužené”- měly by prý vydržet), výměna 1x H7 a 1x sufitka SPZ, stěrače, jinak jen běžné výměny a platby – olej, filtry, chladicí kapalina, lékárnička, přehození kol dle sezóny, pravidelná roční prohlídka, povinné ručení, STK co 2 roky. Nakonec už jen pravidelný nákup benzínu a kapaliny do ostřikovače. Tož asi tak …

  19. No, já z toho grafu zrychlení vidím, že Ateca 1,4 je zrychluje lépe než litrová fabia. Tak proč autor píše ve článku pravý opak???

  20. Nezlobte se na mě, ale ten motor je šílenej. Měl jsem možnost jet delší cestu se zcela novou Fabii 1,0Tsi automat 81KW. Je to jako by vám nekdo v kabině pral prádlo na valše. Neuvěřitelně hrčící motor v nžších otáčkách. Při vyžších už to nebylo tak znatelné i to bylo dokonce svižný. Automat tam po sešlápnutí během par vteřin nakope všech 7 stupnů a zastavi se na 50, kde se začne s hrčícím tempem rozjíždět. Auto mělo nesmyslný (k tomuto motoru) start-stop. Spojení start stop, automat a tento hrčící motor je neuvěřitelný paskvil. Neumím si tento motor vůbec přestavit v Octávii. A kdo říká, že je to super, je blázen. Mimo téma, mě zaujal velmi příjemný interiér pro řidiče i spolujezdce. Zadní sedaky jsou totálně pasé, tam není žádné místo. Hrozný je středový panel, který vás tlačí do strany lýtka a po par desítkách km už nevíte, kam ji dát. Možná Fabia s tímto motorem nějakým autům ujede, ale za jakou cenu?! Když už, určitě kultivovanější 4 válec, bez start stop systému v kombi. Osobně mám Octavii Kombi 1,2 TSi 77KW.

    • Konečně někdo kdo v tom aspoň seděl než tu začal plkat. Automat je hrůza a naštěstí jsem měl tu čest jen na šest dní. Ale buďte rád, že jste nejel s Citigo s automatem 😉

      Start-stop se dá vypnout.

      Se středovým panelem se bohužel neztotožním, jsem hubenější a menší postavy a toto mi nikdy nevadilo.
      Třeba můj bývalý Subaru Outback měl mnohem menší prostor pro řidiče i než to zmiňované Citigo. Holt asi pidi-Japonci. Šlo ale o Outbacka 2003, v novějších jsem neseděl.

      • CitiGo jsem měl také možnost projet, tak jako celou řadu nových Škodovek. Je to prdítko do města, pro menší náku nebo jezdění po řadech. Z nových mě zaujal Kodiaq a Karoq. Ač to byly diesely, chovaly se perfektně a jsou dobře odhlučněné, Kodiaq lépe, to Superb je dost slyšet. Hodně mi to vadilo. Dost se mi líbi 1,5 Tsi s automatem v Kodiaqu. Je to povedené a přijemní auto.

  21. Zdravim, docetl jsem az do konce, jen se podelim o me poznatky, jezdim sam se stejnym vercajkem takze porad stejna vaha, mel jsem Fabii 1 combi 1,4 Tdi 59 kW, jela celkem slusne na tri val, chod a kultivovanost byla bida, predjizdeni bezpecny, 5ka slapnu – jedu, ted mam Fabii 3 combi 1,2 TSi 81 kW, no hnus, prestal jsem predjizdet protoze mam strach, z 6 radit 3 nekdy i 2 tak to je opravdu bida, jizdni vlastnosti celkem asi dobry, prece je to o asi o 15 let vyvoje jinde oproti Fabii 1, mam skodovky rad, predchozi auto (soukrome) jsem mel Octaviu 1combi L&K 1,9 TDi 81kW, spokojenost, pisete i Mazdy ze jsou dobry, nemel jsem, nepomlouvam, kazdej at si koupi to na co ma a to cose mu libi, ale Fabia s litrem tak asi pro duchny a zenskou na litacku po dedine a pro deti k babickam atd. jako rodinne vozidlo pouze jen v nouzi, je to muj nazor a zkusenost, nikomu nic nevnucuji…

  22. Zdravím lidičky, mám tenhle kafemlýnek jako služebák. Po městě ideální, pokud jedete sám, bez nákupu a z kopce. Jinak ideální na chalupu, když chcete odvézt dřevo z lesa nebo pro mléko do kravína.-) Vyrůstal jsem na škodovkách, měl jsem jich celkem dost a tak poslední která stála za to byl Rapid. Jednoduché auto které šlapalo jako hodiny. Ano vím, Fabia – moderní vzhled, spousta vychytávek atd. ale ruku na srdce, co všechno si na fábii uděláte sami? Za mě, srovnávat Fábii a Mazdu může jenom dement

  23. Nejvíc se mi líbí, když sem chodí blít na sklo údajní majitelé třílitrů a aut úplně jiné kategorie a vysmívají se tříválcům. To, že mají nějaké šestiválce a podobná auta věřím tak každému desátému a dělat ze sebe haura proto, že dostal nějaké už ojeté auto po šéfovi umí každý blbec. Třííválce mají svoje zákazníky, tedy třeba zmiňované důchodce nebo lidi, kteří nemají kompexy méněcennosti a nemusí nikomu nic dokazovat. Fabia není auto, které by mělo vydržet půl milionů kilometrů a těch 200 000 km při rozumném chování k němu dokáže najet také. Zajímavé je, že to hnusné auto s chcíplou slepicí ve znaku se tak dobře a draze prodává – kupodivu i na západ od našich hranic, kde mají na výběr údajně lepší značky s lepšími znaky na kapotě (třeba Renault, že)…
    Tupí čecháčci se nikdy nezmohou na nic lepšího, než na kritizování všeho českého. Naštěstí zbytek světa to vidí jinak.

    • Jezdil jsem Fabian 1,2 tsi ta slabsi 10 dni 1800 km. Hruza tvrda nedrzi to na silnici spotreba od 6,5 Do 9 litru a na maximal rychlost s temi dlouhymi prevody, fantas magorie

  24. Fabia určitě není špatné autol, určitě to není hnůj. Podle mě je problém v ceně. 430 tisíc je opravdu moc. Absolutně neodpovídá !
    Velmi dobré auto za 320 !

  25. Všichni tihle chrti vyhnaní práškama vznikli jen na základě nesmyslných emisních předpisů.
    Ještě EDURO 3 byl limit splnitelný.Další vyšší je jen na úkor životnosti motorů,na úkor spotřeb
    a také ke zbytečnému přeelktronizování a vyšší poruchovosti.Tihle vyhnaní chrti nejen že mají spotřebu jako prase,ale kvůli snížení vnitřních třecích odporů v motoru mají větší montážní vůle
    a tím i daleko větší spotřebu oleje.Je mě daleko milejší moje stará Vectra,na níž mám najeto již
    680 000 km,ale i když do ni naložím 5q materiálu,tak to jede téměř stejně a nikoho na silnici nebrzdím.Do těch chrtů když ale naložíte 4 lidi,tak neděláte nic jiného,než že stále řadíte a řadíte,
    když chce udržet jakýsi jízdní standard.A jak jsou ta auta mizerná dokazuje fakt,že těch různých malolitrážních šmejdů je v bazarech stále víc.Jsou to auta tak maximálně na ujetí 150 000 km
    a potom rovnou do šrotu,proptože generálkovat motor se dneska už nevyplatí.

  26. Kdyby srovnávali alespoň fabii a třeba Suzuki swift 2018 1.0 Booster Jet. Oba vozy patří do jedné kategorie. Já jsem si srovnání na internetu našel a myslím, že když porovnáš Fabii v plné výbavě a to samé uděláš se swištěm, tak mi výbavou a vlastně vším vychází lépe Suzuki swift 1.0 Booster Jet Elegance s automatem. Těším se na červenec, kdy mi swištíka přivezou a předají mi ho. Čekat na toho broučka 9 měsíců je strašné. Konečně vím, jak se nastávající maminky dlouho těší na své miminko… U Suzuki je dobré, že si můžeš nechat udělat výměnu masky chladiče, nechat si namontovat střešní spojler, deflektory na všechna dveřní skla a ještě spoustu dalších šikovných věciček. A myslím, že 82Kw a 160Nm jsou slušné hodnoty na auto, co váží jen něco málo přes tunu…

  27. Ooo tady zas Škodovka zaplatila redakci. No jo. Cenová politika Škodovky je směšná, ale vždy se najdou oslové, co za toto s tříválcem a litrákem vybulí 400 litrů. Ale maj pocit co doma nemají za super káru. Nakonec nic proti trojhrnku s litrem, ale záleží co pohání. My měli kdyso Swift s litrákem a třemi válci a najezdil 270 tis km bez jediné poruchy , ale auto vážilo nějakých směšných 780kg, a stálo 220 tisíc. Tady s tím kombálem je životnost motoru silně diskutabilní, a ještě za to dát 400?

  28. ty jo, 430 tacu za fabku s trivalcovym litrem…. to snad nikdo rozumnej nemuze koupit. Na kolik vyjde okta s tim samym motorem? asi moc daleko tem 450 nebude?

  29. Dám jiné přirovnání .Tak máme vůz který táhne kůň pracuje mnoho let a v pohodě,pořád stejný náklad a kun je ve stejné kondici.Ale chci ušetřit tak přepřáhnu za osla,je menší a míň žere.No za nějaký čas je utahaný a chcípne.Tak to je i z motorem.

  30. Po přečtení všech příspěvků jsem musel kostatovat,že je naprostá chyba,že škodovka nevyužívá nějakým způsobem všechny dostupné”odborníky”v našem státě.Je tam ve škodovce asi dost všelijakých manažerů,aby si toho množství odborníků už jednou všimli.Aby jim naslouchali a pak udělali nějaké dobré auto podle jejich představ.Já osobně mám Rapid Spaceback 1.2TSI 63kW ajsem s ním velice spokojen.No a na prdlajs je mi jeho “velikost”,protože v něm pravidelně jezdí tak maximálně dva lidi.No ale líbil se mi a tak za 300000 korun jsem jej koupil.Před ním jsem měl Fabii 1.2HTP a to byl úlet jako hrom.Na dálnici v Chorvatsku z toho motoru létaly šrouby a dodnes nechápu,co jsem to provedl za hovadinu.Čtyřválec v Rapidu je naprosto v pohodě.Jak výkonem,tak spotřebou.Nechápu jenom,proč kvůli té podělané Evropské Unii se musí v rámci down dělat takové hovadiny…Čtyřválec je léty odzkoušená motorizace.Ve škodovce odjakživa.Takže za mně.Tříválec nebrat!A za tuhle cenu už vůbec né!

  31. Mazda vs Fabia – no z grafu rozhodně NEVYPLÝVÁ, že je Fabia rychlejší – to platí do rychlosti cca 62km/h, pak je rychlejší Mazda. Vzhledem k vyrovnanosti bych odchylky spíše přisuzoval chybám při měření a zůstal bych u toho, že obě auta mají prakticky stejnou dynamiku. Ovšem se životností to bude diamtrálně odlišné a zajímalo by mě i porovnání spotřeby při takovémto maximálním zrychlení.

  32. Jeden o voze, druhý o koze. Porovnávat auta s jinou váhou a motory je v pohodě, pokud jak autor psal, porovnává obraz z CZ silnice. Každý tu píše, naloz 70lidi a 9t nakladu a nepojedeš. Jak často jede průměrný řidič s plným autem. Já tak z 3%. Zbytek jedu sám či s přítelkyní, nebo s dítětem vzadu, což je podchyceno v testech se 2lidmi. Já si toto auto pujcuji v práci do hornbachu nebo na objetí skladů v okolí a pohoda. Pro přítelkyni bych to klidně taky koupil, protože jezdí pohodicku a při predjeti to sice žere i travu kolem silnice, ale docela pruzne to zrychlí a predjeti je tedy bezpečné. Mám osobně tdi: 2×2.0v4, 1×3,6v4, benzin:1×2,3v5 1×5,0v8 a hodne aut jako sluzebak a nestydim se ve fabii jet a nejsem zhnusen. Papírově ano, ideologicky ano, ale zkušenosti ne… Pokud s tím někdo jezdí jako s ohratou 2.0tdi nebo od toho chce to samé, je blázen, toto je hned teplé, nemrznu půl cesty, lehké nemenime pneu od těžkého motoru jako u všech tdi, nic tam nerachta v rozvodech jako u tdi superbu 6x mimochodem a jede to, dle knihy jízd za 5,5litru(Mix zaměstnanců) ještě mají k dispozici 2.0tdi octavii2 a ta má průměr 6…

  33. Když turbo fouká, jede i malý objem, jakmile nefouká, při malých otáčkách máte k dispozici jen ten litr objemu. To mě asi štvalo na benzínovém turbu nejvíce – rozjezdy pod plynem jako kdysi ve Š 100. Tříválec musí mít hrubší chod a vibrace se odstraní jenom v určitých otáčkách, podle toho, jak je celý systém naladěn. S tím nikdo nic nenadělá. Kdo si to kupuje, musí se s těmito vlastnostmi smířit. Je to tedy nedokonalý výrobek a měl by být za odpovídající cenu, což u koncernu opravdu není. Vůbec se nedivím, že se řeší menší výdrž těchto motorů, která se opět vrací na úroveň aut ze socialistické éry. Naprostá většina národa nemá na nové a je odkázána na ojetiny. Tyto auta budou z tohoto hlediska průšvih, protože generálku motoru jako dříve si u nich už nikdo neudělá. Proto se nedivím hysterickým reakcím některých a vychvalování atmosférických motorů s větším objemem. Pokud Kamil horuje pro pronájem, tak si zřejmě pořádně nespočítal, kolik ho to bude stát. Pokud někdo půjčí auto za 430 tisíc, tak to dělá pro zisk a musí do toho zakalkulovat i dřívější odpis vozu. Jinými slovy je to pro bohaté, většinu národa tento systém finančně vyčerpá. Fungovalo by to jedině v případě, že by ta fabie nebyla za 430, ale pro pronajímatele za 250 tisíc. Nevylučuji, že takovéto praktiky se u nás nemohou vyskytnout. Pak je to ale nekalá soutěž a mělo by se to trestat nebo dát za nižší cenu i pro normální spotřebitele. Jinak řešit rychlost v dnešní době mi připadá mimo mísu, nebo pro zakomplexované jedince, kteří si za volantem zvyšují své ego. Se svým C5 2,0 HDi jezdím dnes po stejných trasách o cca 10-20 km pomaleji než kdysi s dávno s Fiatem 600D, který měl jen 29 koní a jel 110. Samé omezení, ucpané silnice a ještě v horším stavu než kdysi. Jinak skrytá propagace koncernu v každém druhém novinářském článku mne taky štve a nemělo by to být. Bohužel se tomu nevyhnou ani novináři v Německu a jiných zemích, jsou prostě úplatní. Pak vznikají různé mýty, kterých se někteří lidé drží a zbytečně se dohadují. Pravdou ale je, že pokud si budu chtít koupit nové auto s jednoduchým atmosférickým motorem, tak už mi zbývá téměř jenom Fiat. Navzdory současným mýtům ho potom v záplavě ojetých TSI, TCe a dalších přímovstřiků zřejmě bez problémů prodám, jak o tom začínají svědčit statistiky bazarů v Evropě. Bere to nějaký divný vývoj……

    • Ano, nestojí mě málo a samozřejmě že na ní vydělává půjčovna. Platím za ten komfort jak jsem říkal výše – záruka, náhradní vůz zdarma kdykoliv, nebo třeba obě sady pneu v ceně pronájmu a další.

      Další věc je, že 430 000 bylo za tu v článku výše. Tu mojí mi stavěli novou za nějakých 359 000 což už je docela zásadní rozdíl (Style + Paket Style Plus + mlhovky s Corner funkcní). Chtěl jsem prostě tempomat a vyhřívané sedačky. Jinak tam mám nejlevnější lak a nejmenší litá kola. Být na mě tak beru ocelové disky – přece jen odřít poklici o obrubník moc nenasere, narozdíl od liťáku.

  34. Zas zaplacená reklama na ten předražený škodovácký šrot. Mají toho naflákano plný sklady a snaží se lidi zblbnout, což se jim snad nepodaří už ani u blondýn! Každý soudný automechanik vám řekne, že 3 škopky jsou dobrý na rozjezd v hospodě, ale né do motoru. Nechtěl bych to ani za poloviční cenu (a i tak by na tom ještě vydělali!!)…

  35. Zdravím, každé auto dokáže předjet jiné. Já s karavanem 1,9tdi r.v. 1995 a s možná 60kW předjížděl blondýnu v X5:-) takže nevím proč vůbec dělat takovéto testy… Já měl osobně hodně aut a jako rodinné auto se mi líbila 806, dokud nezačala jezdit na vodu. Momentálně mám kombika aurise a chci věřit že je o trochu větší než fábie a v plné výbavě s motorem 1,8 bez turba ale s hybridem stála jen o 100.000 víc. Přijde mi to jako smysluplných 100.000 navíc. Na hybridní část auta je 10 let záruka, automobilka má dlouho dobou zkušenost s tímto pohonem – viz. prius jako taxik s 1.000.000 bez závad (ten měl ale ještě 1,5 motor) a myslím že na něm měnili vodní pumpu.
    Máte-li možnost, zkuste se svézt. Ten jednorychlostní automat je docela zajímavé svezení, neškube, žádná prodleva, prostě jen furt zrychluje. Jediná nevýhoda pro někoho může být nemožnost použití tažného zařízení.
    Fabia kombi mi přijde jako auto s “divným” rozměrem. Buď je zbytečně velká a nebo moc malá. Nezdá se vám?

    • Chápu omezení v tažným u variátoru. Na druhou stranu nerozumím tomu, jaký je technický rozdíl mezi 5 lidmi v autě a nebo řidič a 400 kg hmotnosti na vozíku (třeba SportJacht bylo a stále je 390 kg celková hmotnost vozíku i s nákladem). Na menších autech jsou závěsný do 500 kg hmotnosti bez brzdy vcelku běžné i dnes. V autě jsem variátor nejezdil, ale na mopedu, který navíc točil motor v otáčkách mě zaujal variátor možná na plynulý rozjezd asi tak do 40 km/hod. Zbytek do 80 km/hod se mi projev tahu variátoru vyloženě nelíbil. Nehaním variátor v autě, když se mě osobně jako takový nelíbí. Ve stojanových vrtačkách ve fabrice považuji variátor za vrchol techniky v přenosu momentu.

  36. Škodovku už nikdy nechci. Špatné zkušenosti s 3 válcem HTC, nezájem výrobce řešit opravu motoru. Uvedený vůz je drahý, souhlasím z těmi, co říkají naložená 4 lidmi a je to želva a žere to i trávu okolo silnice. Závěr: Škodovku NE

  37. Nechápu jak neustále někdo může psát takové články. Určitě zakázka Škodovky na zvýšení prodejnosti. Takové auto (!) si rozumný člověk nekoupí a důchodce na to nemá (předražené). Ano, možná je dobré tak na popojíždění k lékaři a na nákup. To by ale musela stát tak 250 tisíc. Za tu cenu (430 tisíc) lze pořídit větší auto se silnějším motorem, notabene ojetinu AUDI, bavoráka, atd. s tříletým motorem. A to nemluvím o kvalitativním rozdílu a potěšením z jízdy. Otázkou je, jestli nám ten vzdor vůči takovým autům bude co platný. Automobilky jsou tlačeny tímto nesmyslným směrem. Zatím si nemusíme takové motorizované koloběžky kupovat.

  38. Přidàm svou zkušenost. Mám sice starší motorizaci 1,2tsi ale auto jsem kupoval jako nové v r.2011 a mam ho do ted (najeto 170t. Km.) Auto jsem nikdy nešetřil. Motor vytáčím az do 6000 otaček a nikdy žádný problém. Autu dávám náležitou péči. Pravidelný servis, (jen autorizovany servis škoda), s olejem vżdy měněn I vzduchový filtr. Auto jsem nechal čipnout v rakousku, a auto jezdí velice dobře. I po 6 letech jsem z něho nadšený. Sice je pravdou že auto žere, ale s tím jsem se už smířil. Záleżí jak šlapete na plyn. Auto dokáže jet za pět litrů ale za 11. Jinak po dobu 6 let ani jedna oprava !! Pro všechny, tenhle motor se nesmi podtáčet ale naopak jak se říká šlapat mu na krk.

  39. Nevím kolik se platí měsíční pronájem Fabie(i když jsem z MB) ale tuším že něco kolem 4000Kč. Slyšel jsem dost o přebírání vozů po roce zpět,jak se platí za každý škrábaneček tisíce atd.! Ale o tom teď řeč není. Jednoduché počty…za deset let bez starostí zaplatíte za auto 480 000Kč a pořád nic nevlastníte.Nic nemáte!
    Vzal jsem si na leasing Suzuki,platil 7let 4900Kč + 10000Kč k tomu dohromady za výměny oleje,filtrů a brzdovky. Během garanček. Zaplatil jsem asi 420-430000Kč(nechce se mi to počítat přesně)! Osobně jsem vyměnil za celé roky jednu 5W žárovku jinak nic. Po 9 letech jsem auto prodal pod cenou za 90000Kč(v rodině),TK po převodu…bez závad!!! Jo,spotřeba ve městě ve dvou 6,2lt,venku 4,5lt !!!! Takže pronájem ani náhodou dokud mi zbývá nějaký rozum.

  40. Já vám nevím odborníci , mám rapid 1,2 TSi 81kW liftback a že bych postrádal výkon jak u předjíždění nebo akceleraci to fakt ne. A spotřeba do 6lit/100km ti mi taky nikdo nenabídne. Měl jsem mercedes 140 a s tím bylo strach předjíždět jen 60kW bez turba. Tak nevím co by jste chtěli za 299 900kč nevím s čím tady všichni operujete, místa dost, jezdí se v tom dobře, kufr jako prase. Ostrava – Vídeň na nákupy v Primarku a že bych trpěl to v žádném případě.

  41. Dobrý den,
    já si myslím že tříválcový oturbený litr by měl stačit…do motocyklu samozřejmě.☺

  42. To je hezké jak to jede.Ale……co opravy? To nám napište a sdělte. V podstatě to nemůže nic vydržet. Testujete auta v podstatě nová a ty fungujou všechny. Ale až to bude 10leté ježděné po Praze. To bude pokladnička.

  43. 3.3.2018 budu mít rapida rok , právě mám natočeno 25078 km což za rok je v pořádku jezdím pořád a rád. Viz. výše Primarkt 😀 , a zatím krom oleje nic jo kecám měl jsem závadu odešly mi gumičky na stěračích hotova tryzna celých 30 minut v servisu a pětikylo fuč takže jak čtu měla to být tortura nebo ne ?????

  44. Subaru Forester 2,0 je žrout benzínu. Průměr 8,4 litru. Ale když jedem 4 a jsme naložený, po dálnici 9, okresy kolem 7 litrů. Kolega z práce má 1,0 kombi fóbii, ta mu průměrně žere méně, ale na dovče jsem měl průměr 7,4 litry a on světe div se, 9,1 litry. Přes Alpy v kopcích byl v háji i s ambulancí.

  45. Jen poznámka k ceně z úvodu článku, za 430tis. je aktuálně možné koupit auto o třídu výše – Kiu CEED kombi v max. výbavě vč. např. navi. a couvací kamery, ale hlavně s normálním motorem 1.6GDi 99kW a 7 letou zárukou. Fakt nevím, co by mělo racionálně uvažujícího zájemce o koupi přesvědčit, aby si za stejný peníze koupil tuhle Fabku. A k třívalci jen zmínka,i celkem dobře si pamatuji, jak se před lety po uvedení na trh opěvoval koncernový tříválec 1,2HTP a kde je mu teď konec ??

  46. Skodovka si dela z lidi prdel.proste trivalec je na vyrobu o 25% lacinejsi nez ctyrvalec.to je ten duvod proc nam cpou tyhle hovna.jen nemuzu pochopit,jak si to nekdo muze koupit.

  47. zdravím nevím co si po přečtení polovině debaty mám o tom myslet ,ale fabie s motorem 1 litr je v dnešní době dobrá volba do města až na to turbo a náklady na servis a také se s tím musí umět v rámci aby to drželo co nejvíc tz. servis celkem slušný při nájezdu nad 100 000 už potíže díky dnešním normám,jak s turbem tak s ventily egr no prostě kdyby tam nebylo turbo volba dobrá ,ale cena vozu by to mohlo stát do 340 000

  48. Kurva, tady je tolik odborníků, až se divím. Jen na silnici to není vidět. Naopak – co majitel většího motoru, to blbec. A to přímo úměrně k obsahu motoru. Jděte do řiti, vy všeználci.

  49. To srovnání, no ….. o tom si myslím svý. Dobrá možná je, ale fakt to není rodiný kombík (i když jsme se tak 20 let zpátky, na dovolenou ve 4 na víc jak týden vklidu vešli do š 110 😉 ). Dobrý možná pro důchodce, a nebo jako druhý auto u kterýho se počítá minimální nájezd, to by ale nesmělo stát tolik co stojí, za litrovej motor takovou cenu nehledě na výbavu…?
    Další věcí je výdrž takovýho motoru, nebylo by lepší když už tam musí být turbo (teda nevím proč to dnes bez turba nejde u většiny automobilek, čest vijímkám) naladit na podobnej výkon třeba nějakou 1,4ku která by měla lepší průběh a v reálu určitě i nižší spotřebu…?
    Docela mě mrzí že dnes není možný koupit nic kloudnýho co by nemělo turbo a mělo obsah nad 2l vyjma snad jedině té mazdy.
    Jiank jen abych nebyl za odpůrce koncernu, tak jezdím octavii 2 1,9 TDi a jsem relativně spokojenej, ale co bude dál až budu měnit to vůbec nevím

  50. Měl jsem v práci FABII II 1.2HTP 51kW když jsem se s prací rozešel, tak sem ji předával kolegovi se 170000km za 5 let provozu, na autě se měnily pouze destičky, kotouče, olej(běžný servis) a jednou tyčky stabilizátorů. Dneska má naježděno myslím tak 250000km a co ma info tak akorát měnily rozvody a pak pravidelný servis. Původně jsem byl k autu také skeptický když jsem si ho v listopadu 2008 přebíral jako nové ale bylo úplně v základu, dnes možné nepředstavitelné něměla ani centrál a rádio.(vše se muselo doplnit jinak by to bylo nepoužitelné) jinak spotřeba byla cca 6,5 litrů a to se jezdilo převážně po městě a pak dálnice. Motor se musel na dálnici strašně točit ale dalo se sní jet 150km rychlostí 170km/h tam tedy byla spotřeba asi šílená(neměla počítač tak jsem to nemohl sledovat). Ale v zásadě to bylo nejspolehlivější auto které jsem kdy měl. Takže bych na ty malé obsahy úplně naházel všechny do jednoho pytle. PS : aut jsem měl několik od různých koncernů a najeto mám už také nějaké kilometry.

    • Já Ti řeknu, kolik žrala 1,2 HTP 50 kW, já počítač měl. Při 2 mm plynu mimo město si auto vlivem plynulého mikrostoupání a mikroklesání udržovalo rozpětí 50-70 km/hod. Palubní počítač ukazoval 5,5 – 5,7 litru. Když se jelo jinak než jako 80. letý pán s kloboukem, tedy podle předpisů do 90 km v hodině, tak hned vylezlo na té samé trase na 7 litrů. Plyn byl asi 4 mm a nesmělo se do kopce přidávat. Opět se muselo nechat plynout, co terén dovolí. Jezdil jsem sám řidič ! Na dálnici při ustálené 130 km/hod byla taky při jízdě jen řidič spotřeba 9 litrů. Když jsem na té okresce při dlouhém táhlém mikrostoupání (bavíme se o stoupání plácnu 1 – 2%) a chtěl udržet tachometrových 100 km/hod, tak při asi 1/3 plynu ukazoval počítač aktuální spotřebu 18-20 litrů /100 km. Při zrychlování nad 100 km/hod na plný plyn už počítač přestal ukazovat aktuální spotřebu. Dynamika mezi 80 – 100 km/hodinu byla i při podřazení na 3 naprosto o ničem. Ani sám ve voze prakticky nešlo předjet jiné vozidlo. Auto bylo krátce po zajetí a přede mnou ho měl jeden řidič. Naštěstí jsem mohl tohle “super” auto brzy vrátit. Firma ho dojezdila do 200 tisíc km, když je potom prodávali (měli jich několik) , šly asi za 20 tisíc Kč do bazaru. Nikdo ze zaměstnanců je nechtěl. Nechápu, jak to mohli provozně uživit na palivu.

  51. TVL at se konecne znacky aut vzpamatuji a delaji auta ne jako spotrebni zbozi ktere se hnet posere. 1.0TSi, 0.9Tce a podobný sracky. At koukaj delat zase zpet atmosfericky motory ktery vydrzej miliony najetych km. Tohle je k pláči

  52. Kolik Škodovka těmto ” expertům ” platí za tyto testy proti všem značkám ?
    Je zajímavé,že vždy vyjde jako vítěz. Na světě lepšího auta není.
    Auto roku pouze v Čechách……

  53. Fakt se musím zasmát při čtení těchto komentářů – ano, jsem majitelem Fábie ještě se čtyřválcem 81 KW . Především , když jsem se rozhodoval jaké auto koupit, tak jsem vzal vzal v úvahu, kde budu převážně jezdit okresky/dálnice, kolik osob bude v autě jezdit, jak velký potřebuji kufr, mám 80,90, 120 kilo abych se do auta vlezl, budu jej využívat na dovolenou, podle toho nafta/benzín, servis v místě a vyjde mi několik aut, které tyto požadavky splňují. Mezi nimi i Fábie, jezdím jen po okreskách, dvě osoby, kombi mi vyhovuje, místa máme dost, jezdím za 5 l, při běžné jízdě se pohybujete kolem 2000 ot. Normální auto, které má chyby jako každé jiné a měl jsem jich včetně služebních opravdu hodně. Kdyby shora uvedené parametry byly jiné, rozhodně bych podle toho musel volit auto. A jak jste vybírali auto Vy?

  54. Vy už nevíte, jak byste se za půjčení tohoto kočárku odměnili a proto vznikají takováto zhovadilá zvěrstva. Myslím, že tímto děláte škodovce akorát medvědí službu. Porovnávat nesrovnatelné. Srovnávat s 2t SUV ? Jakou část zákazníků to zajímá? Ty co kupují to 2t SUV, nebo důchodce, kteří mu to na semaforech v té fóbii cestou na hřbitov nandají??(možná za i cenu přetočení studeného motoru:-)) A nebo to bude suplovat závody k volnému místu u Kauflandu? Bezesporu je to tak rychlé auto, že je na čase uvažovat o vypínání válců, snížení objemu na 0,6l, případně speciální skupině řidičského oprávnění (na úrovni pilotní licence). Je dobře, že na to novináři ve jménu bezpečnosti silničního provozu poukazují!!! No nechtěl bych vás kluci potkat, až s tím zas budete trhat asfalt a dávat si k obědu všechny ty pomalíky ze seznamu. Kdyby ten článek vyšel dřív, tak jsem si toho naftovýho 3l nekupoval. Škoda.

  55. Zdravím všechny, nedávno jsem si koupil Rapida se stejným motorek 1,0 TSI 81kw, taky jsem se toho dosti bál ,říkal jsem si tříhrnek to bude průser, ale dneska mám na něm najeto skoro 5000, protože jezdím denně a motor mě pořád mile překvapuje, je živý, plně naložené to taky jede a spotřeba pohádková, dokonce Škoda dáva na něj záruku 100 000 km. Navíc si myslím že Němec si nelajzne to že vyrobí motor co se rosype po 50 000, ale to už je věc názoru. Já si myslím že právě 1,0 TSI je motor úplně nové generace, úplně jiná konstrukce, úplně jiné vychytávky a jak říkám vše jsem si o něm zjišťoval než jsem koupil, jako uvidíme co ukážou další roky, ale prozatím si na ten motor nemůžu stěžovat a řeči typu, to se rosype apod.., beru prozatím za hospodské řeči.

  56. Pánové máte všichni pravdu. 1 Tsi motor je KONSTRUKČNĚ slabý,vůči celkové hmotnosti vozidla!Škodovka dle vyjádření autorizovaných dealerů AUTO ŠKODA,vůbec NEREAGUJE na připomínky,těchto a uživatelů vozů ŠKODA.Kam to spěje?Zákazníci si koupí jiný vůz jinde! To samé už v roce 1947 zkoušela TATRA s vozem T 600 TATRAPLAN-dali slabý motor.Ale mladí konstruktéři ŠKODY,NEZNAJÍ dějiny.! Chytrost nejsou žádné čáry.? Záruka 100 000 km a POTOM ? KUP SI NOVÉ !!! A VOOO tom tooo jeee!!! LIVE IS LIFE !

  57. Fabie se mi moc líbí. Opravdu moc hezké auto, ale motory? To je tragédie. Nevím kam to vede, ale tříválec nemůže být nikdy dobrý motor. Pořad tam musí vždy něco chybět. Fyzika se ne nedá ošulit ať se nám to líbí či ne. Jestli ti tak bude pokračovat a motory budou čim dál menší, tak až půjdeme po chodníku nepoznáme jestli jede auto nebo vedle na zahradě někdo seká sekačkou trávu. Hmm kam tento svět spěje. 🙁

  58. Dobrý den, moc nechápu ty reakce tady. Nikdo neříká, že Fabie s 1,0 TSI je nejlepší auto pod sluncem, ale že jí ten motor z vysavač úplně stačí, aby ujela i papírově mnohem výkonějším doupeřům. Mimochodem já jednu doma mám, kromě dalších třech aut a musím říct, že se s ní rád svezu, protože opravdu nejezdí špatně a na 17 ti palcových kolech drží na silnici jak přibitá. Jsem zvyklí jezdit v mnohem větších, luxusnějších a výkonnějších autech, ale tohle auto je příjemné a zábavné na řízení. Je pravda, že nekoukám na spotřebu a na ukazatel řazení. Točím to mnohem víc. Než tady začnete psát bludy a házet na všechno špínu, zkuste se v tom někdy svést. A mimochodem 1,0 TSI v Octavii je jiný motor – to jen pro ty znalce tady, kteří všechno ví

  59. Opel Corsa C 1.0, r.v. 2001, 43 kW, 298 000 km najeto, vše originál, bez šáhnutí na motor, převodovku, spojku…, 7 let Olomouc – Praha a koncem týdne zpět, cesta 2,5 hodiny. Takže na tachu i 150 km/h. Průměrná spotřeba při těch rychlostech byla změřena na 5,13 !! A to v v týdnu poskakovala po Praze. Je pravda, že to není třívaléc s Boleslavi, ale ti co haní tříválce v malém autě jsou pitom…

  60. Zrychlení z 0-100 je blbost, to kde jaká šunka se blíží slušnému autu … víc důležitý je z 0-160 … tam se pak teprve vidí rozdíly, jestli to je rychlý nebo pomalý

  61. Tento motor prověří až čas, je to novinka a nelze ho zatím odsuzovat. Nejezdí to špatně, taky ho znám, krouťák a rychlost to má na tak malý obsah až neuvěřitelnou a o tom jestli to 300 000 vydrží,nebo né to ukáže až čas.

  62. Měl jsem dva roky 2015 1.2 a teď mám 2018 1.0 vždy nejsilnější variantě.
    1.2 měla lepší zvuk a byla trochu živější. Musím říc že mě překvapila 1.0 čekal jsem to horší.
    Ale úplně v pohodě jak na dálnici tak ve městě.
    Na výdrž peču, mám služebáka a každý dva roky novej…
    Spotřeba kolem 6-7 jezdím normálně, ani na spotřebu ani závody.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: