Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje přítomnost dieselu písmenem B

  • Volvo připravilo facelift pro model XC90

  • Design se v podstatě nezměnil, interiér si nově můžete pořídit v šestimístném uspořádání 

  • Hlavní novinkou je příchod mild-hybridního dieselu, který se díky označení B5 tváří jako benzinová jednotka 

  • Vylepšeny byly také plug-in hybridní verze 


Volvo XC90 dostalo před lety jak úplně první model značky novou techniku vycházející z platformy SPA. Přestože je to pořád „nová XC90“, od premiéry vozu uplynula už poměrně dlouhá doba. Přesně řečeno se velký švédský crossover objevil na českém trhu v roce 2014, takže nastal nejvyšší čas na facelift. Ten byl představen právě dnes a nic úplně zásadního nemění.

Nejdůležitější novinkou je příchod motorů označených písmenem B. Konkrétně nabídne omlazené Volvo XC90 motor B5 AWD s parametry 173 kW (235 k) a 480 Nm. Možná si teď říkáte, že jde o benzinovou jednotku, ale to se pletete. Zrovna v případě XC90 je to faktická náhrada za vznětový dvoulitr D5. Pořád jde o diesel, ten ovšem dostal navíc malý elektromotor, který mění kinetickou energii získanou při brzdění na energii elektrickou. Takže se bavíme o mlid-hybridu.

Test ojetiny: Volvo XC90 stárne, ale pořád stojí za úvahu

S písmenem B je to ale trochu složitější. Z tiskové zprávy vyplývá, že Volvo takto bude označovat všechny své mild-hybridy bez ohledu na to, zda jde o zážehové, nebo vznětové jednotky. B5 proto může být také benzinový motor. Do nabídky pak přijde ještě B4 (to bude mlid-hybridní diesel) a naopak B6, což bude opět mild-hybridní zážehová jednotka. Stejné motorové novinky se nastěhují také do XC60 a časem jistě i do dalších modelů s technikou SPA.

Oproti současnému Volvu XC90 D5 AWD se mild-hybridní XC90 B5 AWD v základních parametrech neliší. Rozdílná je pouze akcelerace z nuly na 100 km/h, která by se měla zlepšit o 0,2 s (7,6 vs. 7,8 s). A samozřejmě se změní i spotřeba. Přítomnost mild-hybridu znamená vylepšení až o 15 %. S přidaným menším elektromotorem souvisí také přítomnost systému brake-by-wire. Volvo blíže nevysvětluje, o co přesně jde. Pouze říká, že mild-hybrid s tímto systémem spolupracuje. Mohlo by se jednat o elektrický posilovač brzd. Něco podobného dostal také nový Focus ST. Další změny se pak udály u plug-in hybridů Twin Engine, dostupných napříč celou modelovou nabídkou Volvo. Dojezd v elektrickém režimu se zvýšil o patnáct procent.

Jaká auta jsou nejlepší na tahání karavanů a přívěsů? Volvo XC60, VW Polo nebo Škoda Kodiaq

Pro úplnost, Volvo sice slibuje mild-hybridní B5 také jako zážehovou jednotku, aktuální nabídka motorizací pro XC90 modelového roku 2020 ale ještě pořád obsahuje standardní benzinové dvoulitry T5 AWD a T6 AWD. Každopádně bude zajímavé, jak Volvo naloží s touto strategií v budoucnu. Dá se očekávat, že mild-hybridy časem zcela nahradí klasické spalovací jednotky, takže by mohl vzniknout v cenících značky docela zmatek. Uvidíme.

Vizuálně se XC90 žádných dramatických novinek nedočkala. Svému stáří navzdory vypadá pořád dobře, takže to nebylo potřeba. Volvo upravilo detaily typu masky chladiče, přidalo nová kola a nové barvy karoserie. Interiér si nově budete moci objednat jako čtyř-, pěti-, šesti- a sedmimístný. Do kabiny přichází také jiné materiály a multimediální systém nabídne Apple Carplay. Systém City Safe pak zvládne rozpoznat chodce, cyklisty i velká zvířata.

Volvo XC90 modelového roku 2020 se začne vyrábět v květnu a zájemci si ho mohou objednat už teď.


Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje přítomnost dieselu písmenem B
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: