Volkswagen Tiguan dostal s faceliftem detaily z Golfu, hybrid do zásuvky i ostrou verzi R

  • Automobilka Volkswagen představila své nejprodávanější SUV Tiguan po faceliftu

  • Tiguan modelového roku 2021 následuje Golf, dostal třeba jeho světlomety, nový volant nebo dotykové ovládání klimatizace

  • K mání bude i jako plug-in hybrid, pod písmenem R bude jezdit s výkonným dvoulitrem

Nejprodávanější SUV v Evropě je dalším z řady vozů koncernu, které se letos dočkaly faceliftu. Ten logicky následuje osmou generaci Volkswagenu Golf, ze které si Volkswagen Tiguan modelového roku 2021 bere některé detaily. To je patrné hlavně na úpravě přídě, kde najdeme novou masku chladiče nebo s Golfem totožné full-LED světlomety. Budou dostupné už v základní výbavě, za příplatek SUV dostane technologii Matrix.

Jinak se Volkswagen Tiguan faceliftem z hlediska vzhledu moc nezměnil. Například na zádi došlo jen ke změně designu brzdových světel. Auto má samozřejmě už také nové logo. Pokud si ale pořídíte novou ostrou variantu Tiguan R, pak se můžete těšit třeba na sportovně střižené nárazníky či nový design kol. Tiguan 2021 dostal s faceliftem také nová barevná provedení.

Kia Sportage 2.0 CRDi vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI: Nečekaně vyrovnaní

I vzhled kabiny se mírně posunul dopředu. Na palubě Volkswagenu Tiguan 2021 najdete například nový volant, který ale není přímo z Golfu. Všimněte si ovládání, jenž je na rozdíl od hatchbacku řešeno pomocí dotykových ploch na ramenech. V Tiguanu R je věnec zploštělý a na stranách potažený perforovanou kůží.

Panel klimatizace je od displeje multimediálního systému oddělený
Volant není stejný jako u Golfu, dostal dotykové ovládání na ramenech

Už z fotografií je patrné, že Volkswagen Tiguan 2021 dostal také novou generaci zábavního systému MIB3. Počítat můžete s lesklou obrazovkou. Zatímco ovládání automatické klimatizace je v případě Golfu hned pod displejem, v Tiguanu bude i nadále v samostatném panelu. I sem je ale možné doobjednat dotykové plochy. Tiguan má i novou páku automatu, malý joystick ovšem nedostal. Neřadí totiž elektronickým systémem shift-by-wire, zůstává u mechanického voliče. Stejně jako loni modernizovaný Passat nebo čerstvě aktualizovaný Arteon.

Tiguan poprvé do zásuvky

Zásadní novinkou pro Volkswagen Tiguan je vestavba plug-in hybridního pohonu. Ten kombinuje benzinový čtyřválec 1.4 TSI s elektromotorem. Jednotky dohromady vyrobí 180 kW výkonu (245 k) a baterie umožní ujet na jedno nabití až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Ve standardu je šestistupňová automatická převodovka DSG.

Zezadu se Tiguan změnil jen minimálně
Světlomety jsou stejné jako v novém Golfu

Druhou zásadní novinkou je ostrá verze Tiguan R. Tu pohání benzinový čtyřválec 2.0 TSI. Dosahuje výkonu 235 kW (320 k). Je přitom také spojen s DSG a pohonem všech kol, který ovládá vektorování točivého momentu. O sportovní svezení se má postarat i podvozek snížení o 10 mm oproti standardním modelům. Za příplatek se bude dokonce nabízet laděný výfuk Akrapovič.

Další motory v nabídce jsou koncernový standard. Asi nepřekvapí, že pod kapotou Tiguanu 2021 se objeví i moderní turbodiesel 2.0 TDI Evo, který slibuje velmi nízkou spotřebu i emise. Podrobně jsme se mu věnovali nedávno pod kapotou Superbu:

Důkladně jsme proklepli nový diesel 2.0 TDI Evo. Jasně ukazuje, že nafta do aut stále patří

Očekávat se dá také benzinová jednotka 1.5 TSI, která by měla jezdit v klasické i mild-hybridní podobě.

Volkswagen Tiguan po faceliftu by se měl na trhu objevit už po prázdninách. Do konce roku bude k mání plug-in hybridní verze (Tiguan eHybrid) a ostrá varianta Tiguan R. Faceliftem prošla také prodloužená karoserie Tiguan Allspace.

Volkswagen Tiguan dostal s faceliftem detaily z Golfu, hybrid do zásuvky i ostrou verzi R
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: