Volkswagen přestane prodávat auta se spalovacími motory do roku 2035. Stejný krok patrně učiní i ostatní výrobci, a to včetně Škody

Zdroj: Volkswagen
  • Volkswagen přestane prodávat automobily se spalovacími motory do roku 2035

  • Tento termín se týká evropského trhu, v Americe a v Číně dojde k úplnému přechodu na elektromobily později

  • Nejde o žádné velké překvapení. Očekává se, že EU fakticky zakáže prodej spalovacích motorů na svém trhu právě v roce 2035

  • Volkswagen jde v přechodu na elektromobily příkladem, protože už do tohoto druhu pohonu investoval obrovské množství peněz 

  • Audi ukončí produkci vozů se spalovacími motory dokonce už v roce 2033

Automobilka Volkswagen oznámila ukončení prodeje automobilů se spalovacími motory. Na evropském trhu se tak stane nejpozději v roce 2035. V rozhovoru pro německý Münchner Merkur to řekl šéf prodeje VW Klaus Zellmer. Ačkoliv jde o zásadní prohlášení, není příliš překvapivé. Stávající situace totiž nahrává tomu, že po roce 2035 už nebude prodávat v Evropě automobily se spalovacími motory vůbec žádná značka.

Klaus Zellmer uvedl, že Volkswagen ukončí prodej spalovacích motorů v Evropě mezi lety 2033 a 2035. Amerika a Čína budou následovat později a s ještě větším odstupem dojde k ukončení prodejů Volkswagenů se spalovacími motory v Jižní Americe a Africe. Na evropském trhu chce Volkswagen dosáhnout sedmdesátiprocentního podílu bateriových elektromobilů v prodejích do roku 2030.

Oznámení o konci spalovacích motorů u značky VW následuje nedlouho poté, co Audi představilo svůj plán na přechod k úplné elektrifikaci, který je ještě o trochu rychlejší. Poslední nový model Audi vybavený spalovacím motorem se začne vyrábět v roce 2025, od roku 2026 už bude Audi uvádět na trh výhradně elektromobily a v roce 2033 bude definitivně ukončena produkce vozů s dříve tradičními motory. Výjimkou je pouze Čína, kam bude Audi dodávat spalovací motory i po roce 2033.

Škoda se chce dostat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě. S koncem spalovacích motorů zatím nepočítá

Prohlášení Klause Zellmera i značky Audi pouze odráží realitu dnešní EU. Automobilky na evropském trhu čelí hrozbě nové a podle všeho velmi přísné emisní normě Euro 7. Evropská komise by měla předložit návrh této nové normy do konce letošního roku, s uvedením v platnost se počítá na roky 2026/2027. Faktický zákaz spalovacích motorů znamenat nebude, ale téměř jistě ukončí prodej neelektrifikovaných vozů.

Konec prodeje vozů se spalovacími motory (tedy i hybridů) si zatím EU s definitivní platností nestanovila. Komise ale chystá návrh, který bude zveřejněn zhruba v polovině července a který bude kromě jiného obsahovat také požadavek na snížení produkce emisí CO2 o 60 % oproti roku 1990 do devíti let a o 100 % do roku 2035. Návrh následně půjde do evropského parlamentu. Pokud bude schválen (a pokud se neprosadí nějaká nová technologie, která zajistí u spalovacích motorů nulovou produkci emisí CO2), jako nový vůz si od roku 2035 koupíme už jen elektromobil bez ohledu na konkrétní značku, přestože třeba Škoda zatím podobný termín neoznámila a BMW stále počítá i s výrobou dieselů.

Po podobném zákazu volají různé ekologické organizace a také automobilky, které už nechtějí investovat do vývoje spalovacích motorů, jako třeba Volvo. Rok 2035 je považován za vhodný proto, že EU chce dosáhnout uhlíkové neutrality v roce 2050. V té době už by se na silnicích neměly vyskytovat vůbec žádné spalovací motory, a to ani u ojetin. Jako životnost vozu se bere 15 let. Řada evropských států ale chce zakázat prodej spalovacích motorů ještě dříve. V první řadě to bude Norsko (2025), v roce 2030 má následovat třeba Slovinsko, Švédsko, Irsko nebo Nizozemsko.

Volkswagen přestane prodávat auta se spalovacími motory do roku 2035. Stejný krok patrně učiní i ostatní výrobci, a to včetně Škody
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

1 komentář

  1. To je naprostý nesmysl. Pokud by došlo k blackoutu čí živelné katastrofě jako např. silná bouře/tornádo, zemětřesení, záplavy atd., tak by byla při výpadku elektrické sítě paralyzována kompletně doprava včetně záchranných složek. Nemluvě o tom, že by se muselo v celé EU postavit asi tak 1000 jaderných elektráren na pokrytí spotřeby autíček na baterky + desítky milionů dobíjecích stanic, což je nesmysl. O absurdnosti kamionové dopravy (zejména frigo – čerstvé potraviny) na baterky už ani nemluvím. Zároveň by státy musely kompenzovat výpadek daní za PHM stejně vysokou daní na elektřinu, což by vedlo k astronomickému zdražení elektřiny pro všechny. Je to celé naprostá blbost a akorát velkohubá prohlášení pošahaných ekomagorů žijících mimo realitu. Pokud by si ty svoje nereálné sny i přesto prosadili, tak by způsobili akorát kolaps průmyslu, dopravy a ekonomiky. Spalováky tady budou ještě hodně dlouho i po roce 2050.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: