Volkswagen Golf 1.5 TSI teď vypíná motor i za jízdy. Ušetří to 0,4 l na 100 km

  • Motor 1.5 TSI Evo se umí vypínat za jízdy

  • Sníží se tím odpory a také spotřeba paliva

  • V reálném provozu má funkce ušetřit 0,4 litru na 100 km

Volkswagen představil na motorářském sympoziu ve Vídni upravenou verzi nového zážehového motoru 1.5 TSI Evo ve verzi o výkonu 96 kW (130 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten vedle schopnosti běžet v upraveném Atkinsonově cyklu umí vypínat polovinu válců. A aby toho nebylo málo, nově se při sundání nohy z pedálu plynu úplně vypne a odpojí od převodovky.

Prozatím je tato funkce aktivní pouze u verze s automatickou převodovkou DSG. Spojky se samočinně rozepnou a motor se zastaví. O dodávku energie pro komfortní spotřebiče, posilovač brzd a řízení se stará záložní li-ion akumulátor. Motor se následně startuje buď pomocí startéru, nebo prostým sepnutím spojek.

Doporučujeme: Volkswagen Golf 8 odhalen: Má nové motory TSI i TDI a nižší spotřebu

Funkce vypínání motoru je aktivní v rychlostech do 130 km/h a podle Volkswagenu uspoří 0,4 litru na 100 km v reálném provozu. Nicméně podle normy NEDC se spotřeba sníží o 0,3 litru na 100 km. V tabulkách tak bude mít Volkswagen Golf s touto verzí motoru napsanou spotřebu 4,6 litru na 100 km.

V prodeji se modernizovaný motor objeví v létě a prozatím ho dostane jen Volkswagen Golf ve speciální „ekologické“ verzi Bluemotion. Později by se ale měla tato funkce rozšířit i na ostatní koncernové vozy vybavené tímto motorem. Dokonce se připravuje funkce odpojování a vypínání motoru i pro manuální převodovku.

Volkswagen Golf 1.5 TSI teď vypíná motor i za jízdy. Ušetří to 0,4 l na 100 km
Ohodnoťte tento článek!
3.4 (67.14%) 14 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Tento motor nemá atkinsnův cyklus ani “upravený” atkinsnův cyklus. Atkinson je určen pro nepřeplnované motory
    U tohoto motoru se jedná o Millerův cyklus….

PŘIDAT KOMENTÁŘ: