Vedle STK zpřísní také měření emisí. Nově se na emisích bude i fotit

  • Od ledna začne platit přísnější režim také při měření emisí

  • Auta se budou fotit a data posílat rovnou do databáze MDČR

  • Technici už nemohou protokol o změřených emisích upravovat ručně

Od ledna 2018 začne platit přísnější režim také pro stanice měření emisí. Podobně jako na STK se i na emisích bude nyní auto fotografovat a data se budou posílat online do databáze ministerstva dopravy. MDČR si od toho slibuje eliminaci podvodů. Fotodokumentace má posloužit jako důkaz, že auto na emisích opravdu bylo. A protože se i tady bude fotit tachometr, má to sloužit jako další kontrola, jestli se nestáčí. Ministerstvo tvrdí, že dodatečné focení neprotáhne dobu měření.

Systém měl už původně fungovat od 1. prosince, ale jak informuje iRozhlas.cz, potíže se zaváděním potřebného vybavení a softwaru ve stanicích měření emisí donutily ministerstvo posunout povinný start až na 1. ledna 2018.

Doporučujeme: Škoda Octavia TDI s vytlučeným filtrem DPF kouří o 3000 % víc. Přesto měřením emisí projde

Hlavní změnou však není samotné focení aut, ale to, že naměřená data se budou rovnou online přiřazovat k měřenému autu. Technik už nebude moci data ručně přepisovat do protokolu. Podle MDČR se tak už nemůže stát, že by technik data pro následný protokol upravil.

Ministerstvo si od toho slibuje, že majitelé aut, která emisním normám nevyhovují, nebudou objíždět SME v okolí, dokud „to někde nedostanou“. Ministerstvo už totiž bude mít záznam o tom, že ke konkrétnímu autu byl vystaven nevyhovující protokol.

Do systému se podle informací ministerstva přihlásila jen zatím necelá tisícovka SME. Jejich počet stát, na rozdíl od STK, nereguluje. Ministerstvo také připouští, že s novým systémem možná řada stanic skončí. Pokud SME nebude mít od 1. ledna 2018 funkční nový systém, nebude již moci nadále poskytovat služby, respektive protokoly vystavené touto stanicí nebudou platné.

Vedle STK zpřísní také měření emisí. Nově se na emisích bude i fotit
Ohodnoťte tento článek!
2.8 (56.3%) 27 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. Dnes jsem musel jet asi 15 minut za čoudícím autem než se mi ho podařilo předjet a to je pro mé astma opravdu něco. Pak se někdo diví že se předjíždí i tam kde je to zakázané. ( já bych to neriskoval ale vídám to často ).

    • A když vás budu informovat, že auta s DPF jsou pro zdraví a zvláště vaše “slabší” plíce škodlivější, to byste se pohoršoval ještě více. Řešením pro vás je zapnutí vnitřního okruhu (recirkulace vzduchu uvnitř kabiny do momentu, nežli problém pomine) nebo vyšší výkon a bezpečné předjetí i na byrokracií definovaném nebezpečném místě.

  2. Voliče Stbáka Bureše at jebal pes do konce života a výfuk každého naftáka jim narvat do prdele.

  3. Panove!!Zlati komancove! A ze kouri auto je lepsi nez,kdyz nekouri.Jenom nas obelhavaji a hlavne ty co o tom nic nevedi.Protoze 10 stovel kouri min nez nejake nove audi a komentujte to az neco o tom nastudujete!

  4. Proc buzerace,je svoboda.Kaslete na to lidi a jezdete dal i bez emisi a stk prece nas vsechny nezavrou treba milion lidi.Tohle to uz tu bylo!!!

  5. jen buzerace blbých a nenažraných je to muj benzín nebo nafta co my skurvenej zlodějskej stát pořad okráda a ničí motor a muj čas a ještě to platím jedit bez emisí kontrola stavu vozu ano jsou to svině a zkurvené dení svícení které my ničí vuz ohrožuje zdraví a za denního světla mě oslňují světla jsme narod blbcu co si tyto nebezpečné kraviny pořad nechá libit klacek a jit na ně havel láska a spravedlivos výtězí bože v čem to žijeme prej demokracie omýl policejní stat same debilní zakony a vyhrožování vysokýma pokutamy lidi vzpamatuj me se všechno zokradlí prodali republiku pozavírat a mohl bych pořad pokračovat bilanční rytíři vstaňte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: