V Austrálii prodávají Škodu Octavia s převodovkou, kterou u nás neseženete

09.10.2020
10 nových názorů
Autor: Škoda Auto
  • Mladoboleslavská automobilka začala na australském trhu nabízet novou generaci Škody Octavia

  • Ta spolu s motorem 1.4 TSI (110 kW) dostane osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu

  • Oproti dvouspojkovému DSG, které se nabízí v Česku, řadí jemněji a má být i levnější na servis

Různé trhy, různé přístupy – Škoda začala nabízet novou Octavii v Austrálii s motorizací, na kterou můžeme v Evropě zapomenout. Tamní řidiči si ji totiž teď objednají s motorem 1.4 TSI o výkonu 110 kW (stejný výkon jako modernější 1.5 TSI prodávané u nás), doplněným o jednu podstatnou novinku. Dvouspojkový sedmistupňový automat, který se dosud prodával i v Austrálii, nahradí nová osmistupňová převodovka.

Jde o klasický planetový automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu a tamní média už na něj teď pějí ódy. Jak upozorňuje například australský server Carsguide, když se dvouspojkový automat objevil v Austrálii poprvé v Audi TT (stalo se v roce 2004), jeho výhodou bylo mnohem rychlejší řazení. Nové měničové systémy svůj handicap ale smazaly a navíc oproti dvouspojkám nabízejí i hladší změnu převodů, které vyústí v lepší zážitek z klidné jízdy.

Videodojmy: Škoda Octavia Combi 2020 podrobně. Víme, co umí a jak jezdí
Přečtěte si také:

Videodojmy: Škoda Octavia Combi 2020 podrobně. Víme, co umí a jak jezdí

Do značné míry se ale jedná o rozdíly kulturní. Zatímco Evropanům s jejich klikatými silnicemi a obecně dynamičtějším stylem jízdy přímý záběr dvouspojkových převodovek spíše vyhovuje a klouzání měniče považují na nectnost, v Americe i Austrálii jsou řidiči zvyklí na plynulost měničového automatu a občas trhavé reakce dvouspojkových převodovek hodnotí jako projev nekultivovanosti.

Zajímavostí je, že Škoda v Austrálii vyzkouší osmistupňový automat zatím u jediné motorizace. Silnější motory si ponechají DSG v kombinaci s pohonem všech kol. A co se týče evropského, potažmo českého trhu, tam zůstává vše při starém.

Dva pedály neznamenají vždy totéž: Čím se liší 5 různých typů automatických převodovkek?
Přečtěte si také:

Dva pedály neznamenají vždy totéž: Čím se liší 5 různých typů automatických převodovkek?

„V článku zmíněnou převodovku pro model Octavia a její motor 1.4 TSI 110 kW skutečně na některých trzích nabídneme. Zákazníci jsou na tento typ převodovek na tomto trhu zvyklí a evidujeme po něm poptávku. Zároveň si ale řidiči mohou zvolit i převodovku DSG, která je k dispozici v kombinaci s motorem 2.0 TSI. Na českém trhu zůstává nabídka stejná,“ řekl Autobibli mluvčí Škody Pavel Jína.

Škoda Octavia aktuálně na českém trhu nabízí sedmistupňové DSG v kombinaci s mild-hybridním motorem 1.0 TSI e-TEC, 1.5 TGI (na stlačený zemní plyn), ve dvou plug-in hybridních verzích 1.4 TSI iV a se standardními spalovacími jednotkami 2.0 TSI a 2.0 TDI. Nejlevnější verzi s automatem koupíte za 553 900 korun.

Zdeněk (neregistrovaný)
Evropani ze sebe samých dělají hlupáky a zbytek světa se nám směje. Co říká USA, vždy jen, je to v zájmu USA !!! Na zbytek světa serou, ekologie, ne ekologie, nadělat v Evropě bordel a rozbroje, válka v Iráku byl podvod, ropa a platby v euro místo v $ to byl důvod. Německo tu rozpoutalo válku a vládne nám i když prohrálo. lidi se covají jako ovce na porážku, Evropská unie si prdne a tady se všichni mohou posrat !!!
Patrik (neregistrovaný)
Jde o to. Jestli v servisu Škoda v tom umějí vůbec vyměnit olej. Tady v Čechách si to jenom účtujou.
Matej (neregistrovaný)
Ešte stále vyrábajú tie sračky? Dvojspojkova prevodovka, hlavne DSG, s mechatronikou je totálny hnoj! Píšete, že je drahá na servis... Však v celej SR a ČR ju nikto nevie servisovať a už vôbec nie opraviť! To čo tu v autorizovaných servisoch predvádzajú tí cirkusanti... Nevedia čo robí ľava a pravá ruka... Inštitúcie na výmenu dielov a nie servis! Nikdy mi nič neopravili, iba menili súčiastky a podrbali viac ako bolo... A to čím nas tu kŕmia, že hybrid a podobné nezmysli. Keď nevedia opraviť elektronickú prevodovku, ktorá je na trhu roky! Ako chcú opravovať elektrické pohonné jednotky?!!!
Vlada (neregistrovaný)
Měl jsem tři auta z koncernu VW s DSG převodovkou a žádný problém se nekonal. S tou poruchovostí to nebude tak žhavé. Nikde jsem nečetl, kdo dodává ten měnič v Austrálii. ZF nebo nějaký místní šrot?
R.R. (neregistrovaný)
Matej ty se nauč především psát, a kontrolovat si to po sobě než to odešleš a až se naučíš tento základ, tak přijď něco hodnotit.
Adam (neregistrovaný)
Poděkuj i té nemocné švédce, momentálně naštěstí nikoho nezajímá, ale pobláznila celý svět blbka.
matej (neregistrovaný)
mild-hybridni litr, no to je teda terno. Asi se prestehuju do Australie, abych mohl mit nejaky normalni mozor s neskubajici prevodovkou. Evropsky automobilovy trh speje milovymi kroky do hov*n.
Jakub (neregistrovaný)
Klídek, to nemusíte, když nebudete koukat na "cena od", tak v ceníku najdete i 1.5 a 2.0 čtyřválce, ale pokud se chcete stěhovat jen proto, aby jste měl jinou převodovku a starý motor, tak doporučuji saudskou arábii, tak ještě prodávají 1.6 MPi... :)
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?