-
Stav kontrolovaných aut se rok od roku zlepšuje
-
Nejčastěji se na závadách podílejí poruchy světel
-
Koroze postihuje ve větší míře až vozy starší jedenácti let
-
Nejvíce závad vykazují francouzská, italská a korejská auta
Německá organizace TÜV Sud vydala každoroční statistiku spolehlivosti, která sleduje závady ojetých aut zjištěné během technických prohlídek. Metodika je poměrně přísná. Do statistik se zahrnují i naprosté drobnosti včetně prasklých žárovek. Vozy jsou rozděleny do několika kategorií podle stáří.
TÜV uvádí, že meziročně se počet vážných závad snížil o 2,9 % na 19,7 %. Znamená to ale, že jedno auto z pěti, které přijede na technickou prohlídku, má vážnou závadu (bez ohledu na stáří a nájezd). Počet vozů bez závad se zvýšil z 63,7 % na 66,7 %.
TÜV to přisuzuje především rozšiřujícímu se počtu aut v leasingu nebo pronájmu, která jezdí na pravidelné prohlídky. Výrobci také lákají klienty na výhodné servisní balíčky, takže majitelé se nebojí jet do servisu. Automobilky se také více zaměřují na svolávací akce, případně provádějí opravy v rámci běžných prohlídek.
U mladých ojetin do tří let se nejčastěji vyskytují závady osvětlení. Celkem se podílí na všech závadách z 5,1 %. Poruchy osvětlení vedou i v dalších věkových kategoriích, ale u vozidel ve stáří od sedmi let je následují poruchy podvozku, brzd a úniky provozních náplní. Koroze se u moderních aut vyskytuje podle TÜV velmi vzácně a teprve u jedenáctiletých aut se podílí na závadách z 0,5 %.
TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů do stáří tří let
Top 10 nejspolehlivějších modelů |
četnost závad |
Top 10 nejméně spolehlivých modelů |
četnost závad |
Mercedes-Benz GLK |
2,1 % |
Kia Sportage |
11,5 % |
Porsche 911 |
2,1 % |
Kia Sorento |
11,2 % |
Mercedes-Benz třídy B |
2,2 % |
Chevrolet Captiva |
11,0 % |
Mercedes-Benz třídy A |
2,3 % |
Chevrolet Spark |
10,6 % |
Mercedes-Benz SLK |
2,4 % |
Fiat Punto |
10,5 % |
Mazda 2 |
2,5 % |
Dacia Logan |
9,8 % |
Mercedes-Benz ML/GL |
2,5 % |
Ford Ka |
9,4 % |
Opel Adam |
2,6 % |
Fiat 500 a Dacia Duster |
9,2 % |
Opel Mokka |
2,6 % |
Renault Kangoo |
9,0 % |
Audi Q5 |
2,7 % |
Ford Mondeo |
8,3 % |
TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých čtyři až pět let
Top 10 nejspolehlivějších modelů |
četnost závad |
Top 10 nejméně spolehlivých modelů |
četnost závad |
Mercedes-Benz SLK |
2,9 % |
Dacia Logan |
22,6 % |
Audi A6 / A7 |
4,2 % |
Renault Kangoo |
18,5 % |
Audi TT |
4,4 % |
Fiat Panda |
18,4 % |
Audi Q5 |
4,8 % |
Dacia Sandero |
18,1 % |
Porsche 911 |
4,8 % |
Chevrolet Cruze |
17,8 % |
Mitsubishi ASX |
5,0 % |
Volkswagen Fox |
15,4 % |
Audi A1 |
5,4 % |
Chevrolet Spark |
15,3 % |
BMW X1 |
5,6 % |
Fiat 500 |
15,0 % |
Hyundai ix20 |
5,6 % |
Chevrolet Captiva |
15,0 % |
Mazda 3 |
5,6 % |
Fiat Punto |
14,9 % |
TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých pět až sedm let
Top 10 nejspolehlivějších modelů |
četnost závad |
Top 10 nejméně spolehlivých modelů |
četnost závad |
Mazda 3 |
6,8 % |
Chevrolet Matiz |
31,6 % |
Porsche 911 |
7,4 % |
Chevrolet Captiva |
29,4 % |
Audi TT |
7,7 % |
Renault Kangoo |
27,3 % |
BMW X1 |
8,0 % |
Dacia Logan |
25,1 % |
Toyota Avensis |
8,1 % |
Volkswagen Fox |
23,8 % |
Audi Q5 |
8,8 % |
Renault Twingo |
23,8 % |
Volkswagen Golf Plus |
8,8 % |
Citroën C4 |
23,7 % |
Mercedes-Benz GLK |
8,9 % |
Hyundai Tucson |
22,3 % |
Toyota Yaris |
9,8 % |
Volkswagen Sharan |
21,8 % |
Mercedes-Benz třídy C a SLK |
10,1 % |
Fiat Panda |
21,6 % |
TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých sedm až devět let
Top 10 nejspolehlivějších modelů |
četnost závad |
Top 10 nejméně spolehlivých modelů |
četnost závad |
Porsche 911 |
9,9 % |
Renault Laguna |
35,3 % |
Audi TT |
11,5 % |
Citroën C5 |
31,9 % |
Mazda 2 |
12,4 % |
Dacia Logan |
31,5 % |
Mercedes-Benz SLK |
12,8 % |
Volkswagen Sharan |
30,1 % |
Toyota Auris |
12,9 % |
Renault Mégane |
30,1 % |
Volkswagen Golf Plus |
13,0 % |
Chevrolet Matiz |
30,0 % |
Toyota Corolla Verso |
13,2 % |
Renault Kangoo |
29,9 % |
Toyota Yaris |
14,5 % |
Chevrolet Captiva |
29,5 % |
Mercedes-Benz třídy C |
14,7 % |
Alfa Romeo 147 |
29,3 % |
Mini (R55-R59) |
14,9 % |
Ford Ka |
29,0 % |
TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých devět až 11 let
Top 10 nejspolehlivějších modelů |
četnost závad |
Top 10 nejméně spolehlivých modelů |
četnost závad |
Porsche 911 |
10,4 % |
Mercedes-Benz ML |
42,0 % |
Toyota Corolla Verso |
15,8 % |
Kia Sorento |
38,4 % |
Mercedes-Benz SLK |
17,4 % |
Renault Laguna |
38,1 % |
Toyota RAV4 |
17,8 % |
Alfa Romeo 147 |
37,8 % |
Honda CR-V |
18,0 % |
Chevrolet Matiz |
36,5 % |
Toyota Avensis |
18,1 % |
Renault Kangoo |
36,0 % |
Audi TT |
18,2 % |
Ford Galaxy |
35,6 % |
Ford Fusion |
18,3 % |
Volkswagen Sharan |
35,4 % |
Toyota Corolla |
18,8 % |
Renault Mégane |
34,9 % |
Mazda 2 |
18,9 % |
Ford Ka |
34,6 % |
TÜV Report 2017: Nejlepší ojetina je Porsche 911, nejhorší jsou ty francouzské, italské a korejské
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%)
4 hlas/ů
mám na to stejný názor. ty malé motory škoda, vw se potkávají téměř nepřetržitě. nevím jak dopadne můj nový logan, ale snad mě nezklame a něco vydrží. občas dostane zabrat, když jsem naloženej. ale schválně jsem si vzal 1.2 bez turba, aby to nebylo moc přetlačené.
😀 😀 😀 to Jakub. Vážně jsi mě rozesmál hochu. Tvoje zkušenosti bych rád viděl. Plácáš tu jeden nesmysl za druhým. Tak například s rozvodovým řetězem mají problémy všechny automobilky. Ve většině případů to vyrábí jedna fabrika. O tom, že by se měnila turbodmychadla u koncernu jak na běžícím pásu vůči počtu provozovaných vozidel vážně nevím. O účtovaní služeb patrně též nevíš nic. Jen holé plácání jak v hospodě u piva. Uvítal bych věcné argumenty.
Zlatá Kia Sorento diesel, mod 2006. 242tkm, nula závad, které by mě nechaly stát. Má řetěz, zatím přede jako koťátko, kupoval jsem jako nové. Jediné opravy byla vymena desticek, na 200tkm vymena i kotoucu, kazde tri roky vymena hlinikové trubicky na klima za 1800, a vloni vymena kondenzatoru na klima za 11000. jinak NIC. letos dost dukladne osetreni spodku antikorozi. muj broucek.
Podejť by Porshe nebylo tak spolehlivé, když si vezmeme jaká historie za touto značkou stojí a taky fakt, že se jedná o premiovou značku, která prostě kvalitní být musí. Sám jsem si na https://www.truck1-cz.com/jina-technika/osobni-auta Porshe 911 koupil a musím říct, že jsem píjemně překvapen, protože už dva roky jezdím bez závady.