Turecká značka TOGG vznikla na popud prezidenta Erdogana. Nyní ukazuje své první modely

  • TOGG je první ryze turecká automobilka

  • Koncepty prvních dvou modelů mají elektrický pohon

  • Na stejné platformě vznikne pět různých modelů

  • Iniciátorem byl turecký prezident Erdogan

V Turecku se ročně vyrobí zhruba milion motorových vozidel. Tamní továrny však patří zahraničním automobilkám nebo v licenci vyrábějí cizí modely. To se nyní mění. Ryze turecká automobilka TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) představila své první dva koncepty.

Prvními modely značky TOGG budou středně velké SUV a sedan. V obou případech půjde o elektromobily. Vůbec poprvé se nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. Turci si hnací soustavu vyvinuli sami. Design vozu je dílem italského studia Pininfarina.

Druhým modelem značky TOGG bude sedan, který vyjede na stejné platformě jako středně velké SUV. Následovat budou další tři modely
V interiéru nového SUV má fungovat určitá forma holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání veškerých funkcí vozu

SUV, které ještě nemá jméno, se bude vyrábět ve dvou provedeních. Slabší varianta nabídne dojezd okolo 300 km, silnější necelých 500 km. S rychlonabíječkou bude možné baterie podle zástupců automobilky TOGG dobít na 80 % kapacity za půl hodiny. Slabší SUV má jeden motor o výkonu 147 kW. Pohání zadní kola. Silnější provedení bude vybaveno dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) s výkonem 294 kW.

Na stejné platformě je postaven také sedan, který by měl mít totožné technické parametry jako SUV. Kromě dvou koncepčních novinek se v dohledné době postupně představí další tři modely značky TOGG. Oba dva koncepty se na trhu objeví v průběhu roku 2022.

Za projektem stojí turecký prezident Erdogan. S myšlenkou na ryze tureckou automobilku přišel už v roce 2010, založení automobilky TOGG oznámil v roce 2017. Jedná se o joint venture pěti průmyslových společností a organizace TOBB, která v Turecku zastřešuje obchodní komory a komoditní burzy.

Turecká značka TOGG vznikla na popud prezidenta Erdogana. Nyní ukazuje své první modely
Ohodnoťte tento článek!
3.9 (77.5%) 24 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. Není to dobré pro budoucnost Evropy. Dříve málo vyspělé země které žily více čí méně ze svého nerostného bohatství, nebo jiných komodit, dorůstají pomalu ale jistě v průmyslové velmoci. Vlastně si to zavinily vyspělé státy sami, jejich nenažranost, honba za ještě většími zisky v zájmu svých akcionářů je vedla do těchto států kde nechala svoje produkty vyrábět. A co neudělaly státy jako Čína, Japonsko, Indie, Pakistán a spol.? Začaly kopírovat a hlavně přemýšlet, pracovat na svém písečku a Turecko je klasickým příkladem. Zahraniční manufaktury začnou krachovat a turečtí producenti začnou vydělávat. To bude znamenat pokles výroby v EU, nárůst konkurence a jiné problémy, i ty kvalitativně technické. Tak vlastně máme co jsme chtěli a já turkům držím palce aby to těm nadnárodním koncernům trochu zavařili.

  2. To si nemyslím. V r. 1996-2003 byla spotřeba ropy (celý svět) cca. 82-84 milionů barelů. V tu dobu, ale začali růst silnice, trh např.: arabské silnice a dálnice, konkr. na severu Afriky postavili první silnice!! v mnoha státech právě v druhé polovině 90.tek, kde 1990 měli 8km silnic vyrostla nemalá infrastruktura! Dále začali vyrůstat velkoměsta a snimi i nová infrastruktura v Číně(do roku 2004) zde vyrostlo 5 velkoměst, dále roste Pákistán a Indie, a přesto že 75% všech lidí žije v “malém kruhu” JV Asie, spousta států a jejich silnice l, infrastruktury včetně celé Asie rostou ještě dnes. O rozvoji h státech jako Latin. a jižní Americe nemluvě. A to neřeším, že “na východ od Labe” , včetně nás se stále staví!! Celý svět l staví, buduje!! Spotřeba ropy po 20 let a nárůstu??? Tedy nárůstu silnic o 900% a trhu s vozy o jistě více než 500% je paradoxně nižší a to kolem 79-82milionů barelů!!! Této Rize přírodní avšak vysoce hořlavé (z ohledu meteoritu*) a z pohledu puklin(zemětřesení) toxické sloučeniny denně. *téma meteority dle aktualit a lepších měřicích přístrojů bude v tomto ohledu zohlednovano o poznání více, viz. nejnovější studie. Dle aktuálních poznatků padá na planetu Zemi zásadní meteorit každých 150 let. Jen v Austrálii kráterů mladších 12tisic let napočítali vědci 6, prozatím!! Plocha Austrálie tvoří jen malé procento plochy Země. Před 12tis. měli také lidé na malé s meteoritem v Grónsku!! Zpět na začátek, odkazujeme-li na Ne-existující trhy a dobu, kdy např. v Turecku, ale stejně tak tu vozy jezdili více než 20-25let v menším počtu, je nutné podotknout, že doba se značně změnila. Obnova vozových parků, bezpečnost a tech. kritéria nutí tuto dobu snižovat přinejmenším na polovinu, v případě profesionálních Ch řidičů někdy čtvrtinu(i méně!!).. Nikoliv výdrž vozu 25-30let nebo dokud nezrezaví a nenarostou na něm lišejníky a chorože. Data, výsledky jenž uspokojí naši mysl budou jistě z ruk analytiků, kvantovych počítačů, soustav studií a profesionálů a budou zajímavá a uklidňující. Nepředbíhat. Uvidí se jaké výsledky, a zásadní dispozice pro fungování tyron”základní kameny” přinesou. A směr k finanční soběstačnosti či dispozic je to dobrý krok ku předu. Takovéto věci pomohou upevnit a změnit spousta věcí, včetně negativniho myšlení, “náboje lidí ” v těžkých a i jiných dobách..

  3. Turecko ukaze nejake prototypy a niektori tu uz splietaju o tureckej technickej nadvlade. Tie auta sa namusia vobec dostat do vyroby a ked tak sa mozno presadia na domacom trhu.

  4. Nevím proč by to nemělo být dobré pro budoucnost pokud Turecká výroba kvalitně na úrovni bude to jen dobře pro spotřebitele. Konkurence = nutnost zaujmout , cenou , kvalitou čímkoliv navíc , byly doby kdy škoda dělala dostupné vozy kdo si v dnešní době může dovolit novou škodovku za milion , koncern také ve svých začátcích hájil motto spolehlivé auto za rozumný peníz dnes už to zdaleka není pravda . Zkrátka konkurence v tomto ohledu podle mě chybí v dnešní době aby si automobilky nekonkurovali řeší to tzv. fúzí vlk se nažere koza zůstane celá a spotřebitel to zacvaká

PŘIDAT KOMENTÁŘ: