A tuhle Ladu znáte? Je lehká, v terénu zábavná, má motor z Priory a není na prodej

  • Nejen Niva je terénní vůz značky Lada 

  • Lada vyrábí také třímístný speciál určený pro vládní složky 

  • O pohon se stará motor používaný například v modelu Priora 

Když se řekne ruský terénní automobil, velmi pravděpodobně se vám jako první vybaví Niva (dnes pojmenovaná jako Lada 4×4). Jenže Lada vyrábí i trochu jiný osobní automobil určený pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Ten sice spoustu dílů sdílí se svými běžnými sourozenci, ale jeho základem je prostorový rám a podle všeho to bude v terénu rychlý a zábavný stroj. Bohužel si ho nekoupíte.

Doporučujeme: Lada slaví 40. výročí modelu Niva speciální edicí limitovanou na 1977 exemplářů

Jedná se o třímístné průzkumné vozidlo pro ruské vládní složky. Mluvit se o něm začalo už v roce 2012, kdy se představil prototyp. Sériové provedení je dlouhé pouze 3640 mm, široké 1950 mm a vysoké 1370 mm. Světlá výška podvozku přesahuje třicet centimetrů.

Vzadu je umístěn motor VAZ-21126, tedy atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který najdeme třeba v modelu Priora. Jeho výkon není nijak oslnivých 72 kW (98 k), nicméně stroj váží pouze jednu tunu. Maximální rychlost dosahuje 120 km/h, hnaná je zadní náprava.

Doporučujeme: Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“

O terénní Ladě určené pro armádu aktuálně píší ruská média poté, co šéf marketingu společnosti AvtoVAZ publikoval na svém profilu na Facebooku fotku tohoto automobilu. Kolegové z magazínu zr.ru si údajně mohli vůz dokonce vyzkoušet, takže se prý brzy podělí o své dojmy. Možná se tak v dohledné době dočkáme dalších podrobností.

A tuhle Ladu znáte? Je lehká, v terénu zábavná, má motor z Priory a není na prodej
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: