• Rocket 3 se představuje v rámci projektu Triumph Factory Custom

  • Zdvihový objem unikátního tříválce atakuje hranici 2,5 litru

  • Na hmotnosti se ušetřilo víc než 40 kilogramů

Od představení konceptu uteklo sotva čtvrt roku, a dnes už je jisté, že tenhle unikátní bike s největším sériově vyráběným motorem se bude zase normálně prodávat. Tedy, aspoň dokud si ho nekoupí prvních 750 lidí, tím bude vyprodaná limitovaná edice TFC. Ale u ní to určitě neskončí. Vždyť vývoj prakticky nového modelu musel stát pěkných pár liber. Zatím je však potvrzena pouze výroba karbonem vyšperkované verze Triumph Custom Factory. Co bude dál, se teprve uvidí.

Rocket_3_TFC-Hero_05
Z nového designu je jasně patrné, koho Triumph považuje za přímého rivala. Ducati Diavel má spoustu důvodů k obavám
Rocket_3_TFC-_LED_Headlight
Tvar předních světlometů je jedním z mála prvků, kterých se tužka designéra dotkla jen zlehka. Jinak se „Raketa“ změnila zásadně

Už teď však známe skoro všechny parametry, a ty jsou ještě šílenější, než u předchozího modelu. Objem podélně uloženého řadového tříválce narostl na 2458 cm3 a stejně rekordní je i hodnota točivého momentu – v tabulce specifikací se píše „přes 221 Nm“! S výkonem přes 170 koní se nový Rocket na vrchol světového žebříčku sice nevyšplhá, ale i tak je to nejsilnější Triumph v historii značky a svého hlavního konkurenta ve třídě power-cruiserů strčí do kapsy.

Test motocyklu Triumph Bonneville Bobber: Virtuos

Zatímco předchozí generace Rocketu na sebe strhávala pozornost prakticky jen velikostí motoru, nový model určitě potěší také oko většiny pozorovatelů. Kromě moderního designu se navíc může pochlubit bohatou výbavou včetně většiny aktuálně dostupných elektronických prvků. Je mezi nimi kontrola trakce a ABS spolupracující s čidlem náklonu, volba jízdních režimů, quickshifter, tempomat, asistent rozjezdu do kopce či TFT displej s Bluetooth konektivitou? Ale jistě.

TFC_R_DETAIL7_GRD_RT_V2
TFT displej umí mimo jiné spolupracovat i s Google maps
Rocket_3_TFC-Number_Plaque
Limitovaná edice čítá 750 kusů. Když za toto číslo přidáte tři nuly, máte cenu v korunách

Ani na podvozku se nijak nešetřilo (a proč taky, když na řídítkách verze TCF bude viset cenovka 25 000 liber?). Kompletně nastavitelné odpružení Showa, brzdy Brembo Stylema jako na Panigale V4 – kdepak, tohle není motorka na poklidné nedělní výlety. Jen pohled na šířku přední pneumatiky Avon Cobra vyvolává pochyby o její náklonosti k náklonům.


Triumph Rocket III TFC s mamutím tříválcem se vrací
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: