Tři pohádky Elona Muska o Tesle Cybertruck už oslovily na 200 tisíc věřících

  • Představení Tesly Cybertruck je dalším typickým marketingovým cvičením Elona Muska, který preferuje strategii „slibem nezarmoutíš“

  • Spíše než fakta se opět vyprávěly pohádky 

  • Třeba ta o nerozbitném skle, o suverénním odtažení Fordu F-150 nebo  o příchodu na trh příští rok 

  • 200 tisíc takzvaně objednaných kusů vypadá jako obrovský úspěch, jenže Tesla tentokrát vybírá za rezervaci jen symbolický poplatek

Tesla odhalila nový pick-up Cybertruck. To už určitě víte, protože tato americká značka je snad jediná, která dokáže i v českém prostředí způsobit poprask podobný tomu, co se děje při odhalování nového modelu Škoda. Na rozdíl od Škody ale Elon Musk na zavedené tradice příliš nedbá a raději než fakta vypráví líbivé sliby o senzačních strojích a brzkém příchodu na trh. Pak se ukáže, že se sliby tak úplně naplňovat nedaří, že onen představený stroj byl mnohem více konceptem než něčím, co je připravené pro sériovou výrobu, a že nakonec výroba odstartuje s několikaletým zpožděním.

Ale to nevadí. Na sliby se zapomene, neboť Elon do té doby přijde s něčím novým a strhne pozornost zase někam jinam. Nebo vy si snad pamatujete, kdy že se to vlastně měl začít vyrábět tahač Tesla Semi, extrémně rychlá Tesla Roadster nebo Tesla Model Y? A kdy se vlastně tahle auta představila?

Tesla Cybertruck je dalším takovým konceptem, který opět doprovodilo místo reálných faktů jen vyprávění pohádek. Aktuálně je suverénně nejznámější pohádkou ta o nerozbitném skle, které se hned na premiéře podařilo snadno rozbít.

Elon Musk to komentoval slovy, že předmět neprošel dovnitř a tudíž je to vlastně dobré. Chtělo by se ale říci, že na podobný výsledek stačí nějaká bezpečnostní folie. Každopádně podle zakladatele automobilky byl důvodem prasklého okna špatný postup. Nejprve se mlátilo kladivem do dveří, což údajně poškodilo uchycení okna ve dveřích. Sklo tak nedokázalo správně utlumit náraz a prasklo. Krásná teorie. Až na to, že do druhých dveří se během prezentace kladivem nebouchalo, a okno prasklo stejně. Ať je důvod, jaký chce, je to dokonalá ukázka toho, že Tesla zákazníkům vždycky začne nabízet něco, co zdaleka není hotové.

Pět aut, která (možná) inspirovala šokující Teslu Cybetruck

Další zajímavou pohádkou bylo suverénní odtažení Fordu F-150. Video se objevilo během prezentace a připomenout si ho můžete níže. Cybertruck si s Fordem hravě poradil. Jenže F-150 zjevně využíval pouze pohon zadní nezatížené nápravy, není vůbec jasné, co měl za motor, a navíc zjevně řidič přidal plyn později než kolega za volantem Cybertrucku. Kromě toho se dá předpokládat, že nová Tesla bude kvůli bateriím těžší. Ford už nepřímo vyzval Elona Muska k férovějšímu souboji. A jak píše The Verge, výzva byla akceptována. K opakování by mělo dojít příští týden.

A konečně pohádka o uvedení na trh. Údajně by mělo proběhnout v roce 2021, což je mírně řečeno velmi nepravděpodobné. Příští rok na podzim se má totiž začít vyrábět Tesla Model Y, přičemž cenově dostupnější verze vstoupí do prodeje podle původních plánů právě v roce 2021. Na příští rok bylo odsunuto rovněž zahájení výroby tahače Tesla Semi a aby toho nebylo málo, v roce 2020 se má začít vyrábět i Tesla Roadster. Vzhledem k tomu, jaké má Tesla problémy při rozbíhání výroby jakéhokoliv modelu, je jen těžko představitelné, že během necelých dvou let dostane do výroby Model Y, Teslu Semi, nový Roadster i Cybertruck.

Navzdory všem pohádkám se Elon Musk pochlubil, že Cybertruck už má přes 200 tisíc rezervací. Tesla evidentně nemá zákazníky, ale věřící, kteří se vždy dokážou patřičně nadchnout pro sliby charismatického zakladatele. Jenže i v tomto případě jde tak trochu o pohádku, protože rezervační poplatek je pouze 100 dolarů, tedy v přepočtu 2300 Kč. Oproti zavedeným pořádkům je tudíž směšně nízký a zaručeně neodráží skutečný počet vážných zájemců.

Takže to bychom měli. Úvodní marketingová bouře kolem Cybertrucku je více méně minulostí. Teď nás čekají dlouhé odklady a dříve nebo později další revoluční koncept, na který bude možné vybrat rezervační poplatek a dát tak na chvíli akcionářům zapomenout na to, že financují letadlo. Co to asi bude tentokrát?

Tři pohádky Elona Muska o Tesle Cybertruck už oslovily na 200 tisíc věřících
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72.31%) 26 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Sorry, ale autor nevypadá, že by se v tom nějak orientoval. Jednak už víceméně v den prezentace bylo jasné, že třeba to sklo bylo několikrát zkoušené -> pravděpodobně došlo k narušení, případně se uvádí, že to způsobilo ono praštění do dveří palicí. Navíc to není ani finální produkt

  2. Nejsem příznivec Tesly a už vůbec ne této nové příšerky, ale p. Dittrich by se měl na to psaní už vykašlat. Číst jeho články je to samé, jako poslouchat chlapy v hospodě. Úroveň nula.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: