Test zimních pneumatik 195/65 R15 T: Tentokrát bez propadáku

  • Z testovaných pneumatik žádná nepropadla

  • Mezi testovanými pneumatikami nebyly propastné rozdíly

  • Zimní pneumatiky trápí vyšší hlučnost a valivý odpor

  • Nejlevnější pneumatika v testu skončila celkově druhá

  • Nejdražší Michelin skončil ve slabším průměru

Brzy přijde čas přezouvání na zimní pneumatiky. Německý autoklub ADAC tak vydává pravidelný předsezónní test nových zimních pneumatik. Tentokrát si ADAC posvítil na jeden z nejpoužívanějších rozměrů 195/65 R15, který najdeme na spoustě aut segmentu C, tedy například na Octaviích, Golfech a spol.

ADAC používá vlastní metodiku hodnocení pneumatik. Jednotlivým produktům přiděluje známku. Známka „velmi dobrá“ odpovídá hodnocení 0,5 až 1,5 bodu, „dobrá“ pak hodnocení 1,6 až 2,5 bodu. Čím vyšší číslo, tím horší výsledek. Od 2,6 do 3,5 se uděluje známka „uspokojivá“ a od 3,6 do 4,5 známka „dostatečná“. Od 4,6 do 5,5 dostane pneumatika známku „nevyhovující“. Pokud při hodnocení ovladatelnosti na suchu, vodě, sněhu nebo ledu získá pneumatika v určité kategorii známku horší než 2,5, nemůže být celková známka lepší než výsledek v dané kategorii. Podobně může pokazit celkové hodnocení i známka ze spotřeby paliva, pokud je stejná nebo horší než 3,0.

Doporučujeme: Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi

Můžete mít proti metodice připomínky, ale ADAC uvádí, že se snaží při testech vytvořit podmínky nejpodobnější průměrné evropské zimě. Jízdě na suchu přikládá 15% váhu, jízdě na mokru naopak 30% váhu. Schopnosti pneumatik na sněhu mají 20% důležitost, na ledu pak 10%. 5 % bodů se uděluje za komfort a hluk, 10 % za spotřebu a 10 % za opotřebení. Podrobnější rozpis metodiky hodnocení najdete na stránkách ADACu. Navíc každý se může nakonec rozhodnout například podle výsledků v jednotlivých podkategoriích.

V letošním testu zimních pneumatik se nekonal žádný propadák, i když poslední pneumatika Semperit Master-Grip 2 nepředvedla zrovna dobrý výsledek na suchu. To třeba ale někoho u zimních pneumatik vůbec nezajímá. Vítězem testu se stala pneumatika Continental WinterContact TS860, dobře si vedly také pneumatiky Esa+Tecar Super Grip 9 a Kleber Krisalp HP 3.

Celkové hodnocení zimních pneumatik 195/65 R15 T najdete v přiložené tabulce:

pneumatika známka sucho mokro sníh led hluk spotřeba opotřebení
Continental WinterContact TS860 2,1 2,2 1,8 1,9 2,5 3,4 1,9 2,5
Esa+Tecar Super Grip 9 2,3 2,3 2,3 2,3 2,1 3,3 1,7 2,5
Kleber Krisalp HP 3 2,4 2,3 2,5 2,1 2,5 3,3 2,0 2,0
Dunlop Winter Response 2 2,6 2,6 2,0 2,1 2,4 3,2 1,8 2,5
Goodyear UltraGrip 9 2,7 2,4 1,9 2,7 2,4 3,1 2,1 2,0
Hankook i*cept RS 2 W452 2,7 2,2 2,6 2,7 2,5 3,7 2,2 2,5
Vredestein Snowtrac 5 3,0 2,0 2,7 2,9 2,5 3,8 2,0 3,0
Yokohama W.drive V905 3,0 1,7 2,6 2,2 2,5 3,7 2,0 3,0
Falken Eurowinter HS01 3,1 2,6 2,6 3,1 2,9 3,6 2,3 2,5
Firestone Winterhawk 3 3,1 2,1 3,1 2,9 2,5 3,4 1,8 2,5
Nokian WR D4 3,1 2,3 3,1 1,7 2,4 3,6 1,9 3,0
Michelin Alpin 5 3,2 2,1 2,5 3,2 2,6 3,5 2,6 1,5
Aeolus SnowAce 2 AW08 3,3 2,4 2,7 3,3 2,4 3,4 2,0 3,0
Kumho WinterCraft WP51 3,3 2,4 3,3 2,6 2,4 3,6 2,3 2,5
Sava Eskimo S3+ 3,3 3,3 2,9 1,9 2,4 3,5 2,2 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,6 3,6 2,5 2,1 2,7 3,0 1,9 3,0

Pokud jde někomu o ovladatelnost na suchu, je nejlepší pneumatika Yokohama W.drive V905. Následují značky Vredestein, Firestone a Michelin. Nejhorší jsou na suchu pláště Semperit a Sava. Na mokru jsou nejlepší Continental a Goodyear, nejhorší pak Kumho, Firestone a Nokian.

Doporučujeme: Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky

Kdo se rozhoduje jen podle ovladatelnosti na sněhu, toho budou zajímat pneumatiky Nokian, Sava a Continental. Naopak by se měl vyhnout pneumatikám Aeolus, Michelin a Falken. Na ledu jsou výsledky vyrovnané, nejlépe si vedla budgetová pneumatika Esa+Tecar, nejhůř Falken.

Vysoká hlučnost pak trápí pneumatiky Vredestein a Yokohama, nejkomfortnější jsou pak pneumatiky Goodyear a Semperit. V otázce opotřebení jsou pneumatiky poměrně vyrovnané, nejlepší známku v této kategorii dostal Michelin. Nejnižší spotřeby (a valivého odporu) v testu dosáhla pneumatika Esa+Tecar, nejhorší byl Michelin.

Test zimních pneumatik 195/65 R15 T: Tentokrát bez propadáku
Ohodnoťte tento článek!
3.72 (74.33%) 67 hlas/ů

16 KOMENTÁŘE

  1. Předpokládal bych, že ktyž je test zveřejňován v Česku, že tam budou Barumky, protože polovička lidí na nich jezdí. A navíc si myslím, že Polaris 3 nejsou vůbec špatné…

  2. Tendenčně zaplacený test. Včera jsem tu četl jiný test a npř. Micheliny vycházeli na třetí příčku. Tak že kdo si test a nebo článek zaplatí ten je nejlepší.

  3. Zajímavé je že před rokem stejne značky jiné výsledky asi výrobce začíná v průběhu výroby trochu flákat kvalitu.

  4. Kecy v kleci, jezdim na nankang a jsem spokojeny bmw e46 325. Krom vyssi hlucnosti jsou vzhledem k cene nadprumerne

  5. A kde testovaly ten sních……asi loni. :-)))))))) …. Prodávám Nexeny a letní jsou pecka , zimní nevím, ale snad nezklamou.

  6. dobry den, nez tam neco napisete tak u toho premyslejte normalní ridic nikdy nepozna jaky je valivy odpor jak ovlivnuje spotrebu za jizdy na snehu jaky je brzdna drahana ledu pro danou pneumatiku takže nam nezbyva než jim trochu verit

  7. V rodine máme 4 autá s pneu Hankook, zimné aj letné. A doteraz sme nemali žiadne problémy. Verím iba tomu,čo mám dlhodobo odskúšané.
    Zdá sa mi,že Hankooky majú nižší kilometrový dojazd. Zato sú príjemne mäkké a nie sú hlučné.
    Cenu v AT,kde ich kupujem majú výbornú.

    Myslím si,že tieto testy sledujú chovanie pneumatík pri extrémnych stavoch,ktoré drvivá väčšina šoférov nikdy nedosiahne.

    Tiež si myslím,že ide reklamný a propagačný ťah.

  8. Můžu srovnat zimáky Nokian a Michelin. Nokian jsou výborné v hlubokém nebo mokrém sněhu, ale na uježděném nebo ledě jsou výrazně horší. Michelin jsou na ledě opravdu excelentní a to i při 5mm vzorku. V testu ale v této disciplíně dopadly podprůměrně. Věřím své zkušenosti a ta se od testu dost liší.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: