Test pneumatik 225/45 R17: Jak si vedou celoroční? Vyloženě špatně ne

  • Celoroční pneumatiky za letními příliš nezaostávají

  • Například Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 nejlépe brzdil na vodě

  • Celoroční pneumatiky mají označení M+S a lze s nimi jezdit i v zimě

Testům pneumatik se věnuje mnoho velkých periodik, například i německý magazín Auto Zeitung. Ten se nyní podíval na šest nových letních pneumatik (Michelin Pilot Sport 4, Continental Premium Contact 6, Falken Azenis FK510, Hankook Ventus Prime 3 K125, Goodyear EfficientGrip Performance a Giti GitiSport S1) a k nim do testu postavil tři nové celoroční pneumatiky: Michelin CrossClimate Plus, Continental AllSeasonContact a Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2. Všechny pláště v testu měly rozměr 225/45 R17.

Doporučujeme Test letních pneumatik 205/55 R16: Nejlepší jsou Michelin Primacy 3

Vedle testů ovladatelnosti na suchu a mokru byla součástí testu také zkouška odolnosti vůči akvaplaningu a samozřejmě také brzdění ze 100 km/h na mokru a suchu. Výsledky testovaných pneumatik najdete v tabulce. Jsou sařezené od nejlepší po „nejhorší“.

pneumatika brzdění sucho brzdění mokro akvaplaning
Michelin Pilot Sport 4 35,4 m 49,4 m 77,4 km/h
Michelin CrossClimate Plus 39,0 m 50,9 m 66,5 km/h
Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 43,1 m 49,1 m 69,9 km/h
Continental Premium Contact 6 35,8 m 49,1 m 72,3 km/h
Falken Azenis FK510 36,5 m 50 m 73,3 km/h
Continental AllSeasonContact 42,5 m 50,9 m 68,5 km/h
Goodyear EfficientGrip Performance 37,7 m 56,6 m 72,8 km/h
Hankook Ventus Prime 3 K125 36,7 m 56,1 m 72,7 km/h
Giti GitiSport S1 38,1 m 55,2 m 72,3 km/h

Zejména u tří celoročních pneumatik je vidět, na který typ povrchu se více zaměřují. Michelin CrossClimate je schopnější na suchu, zatímco Goodyear Vector 4 Seasons si vede o trochu lépe na vodě. Možná to napoví i to, která z pneumatik se bude lépe chovat v typické středoevropské zimě.

Když se podíváme na celkové výsledky, vyloženě špatně si celoroční pneumatiky nevedou. Například Michelin zastavil ze 100 km/h na suchu na 39 metrech, což je velice dobrý výsledek. Z našich dynamických testů máme vyzkoušené, že auto na zimních pneumatikách potřebuje k zastavení ze 100 km/h na suchu zhruba 44 až 46 metrů, takže ani zbývající dvě celoroční pneumatiky si nevedly úplně špatně.

Doporučujeme Test letních pneumatik 195/65 R15: Levné pláště propadají při brzdění na mokru

Celoroční Goodyear dokonce nejlépe zastavil na mokru a dosáhl nejnižší hlučnosti v testu. Celoroční pneumatiky sice ukázaly na trochu horší odolnost proti akvaplaningu, ale špatných výsledků ve srovnání s letními pneumatikami nedosáhly.

Celoroční pneumatika (homologovaná s označením M+S, takže může být používána i v zimě jako tzv. „zimní pneumatika“) nikdy nedosáhne špičkových vlastností v jakémkoli specifickém testu. Na druhou stranu testy ukazují, že v zimě při zhoršených podmínkách pořád celoroční pneumatiky poskytují lepší vlastnosti než pneumatiky letní. Každý si tedy musí rozmyslet, jestli nutně potřebuje přezouvat, nebo si vystačí s jednou sadou po celý rok.

Test pneumatik 225/45 R17: Jak si vedou celoroční? Vyloženě špatně ne
Ohodnoťte tento článek!
3.7 (73.71%) 35 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. To je hodně zajímavé. Díky za článek. Já osobně byl vůči celoročním pneumatikám vždy spíše skeptický. Nikdy jsem je tedy nezkoušel. Na letní sezónu se ovšem chystám kupovat nové pneu a říkám si, že bych ty celoroční tentokrát vyzkoušet mohl. Narazil jsem na prodej pneumatik Falken, viz http://www.pneu-novak.cz/sa/falken.html kde právě celoroční mají za docela rozumnou cenu, tak to asi zkusím.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: