Test pneumatik 205/55 R16 ukázal, že některé celoroční pláště mohou být lepší než zimní

Zdroj: Autoklub ČR
  • Autoklub ČR otestoval v zimních podmínkách nejen sezónní pneumatiky, ale i celoroční pláště

  • Zkoušel velikost 205/55 R16, která se hodí zejména pro vozy nižší střední třídy

  • Podrobný test probíhal v Alpách. Vyhrály pneumatiky Bridgestone Blizzak, dobře dopadly ale i další

Už příští týden budou muset motoristé vyjet na zimních pneumatikách v případě, že to bude vyžadovat počasí. Proto řada evropských autoklubů gumy testuje. Své výsledky přinesl i Autoklub ČR, který vyzkoušel oblíbený rozměr 205/55 R16 vhodný pro vozy nižší střední třídy, jako jsou Hyundai i30 nebo Škoda Octavia. Na žádost řidičů testoval nejen pneumatiky se zimním dezénem, ale i celoroční.

„Cílem testování Autoklubu ČR je informovat řidiče o vlastnostech testovaných výrobků. Z řad řidičské veřejnosti se často potkáváme s dotazy, zda je vhodné obutí celoročními pneumatikami, nebo je lepší před sezonou přezouvat. Proto jsme se před letošní zimou rozhodli pro velký test, ve kterém zkoumáme vlastnosti obou typů a lze je mezi sebou porovnat,“ řekl Libor Budina, manažer Road Safety Autoklubu ČR.

Stejný rozměr jako Autoklub ČR testoval před časem i německý ADAC. Ten ale zkoušel pouze zimní pláště, celoroční do zkoušek nepřizval. Výsledky německého testu najdete zde:

Test zimních pneumatik 205/55 R16: U známých značek se nespálíte, pozor na laciné gumy

Autoklub ČR prověřoval pneumatiky v horském údolí švýcarského města Ulrichen. Pláště zkoušel v celkem 16 disciplínách. Zkoumal je na suché, mokré i zasněžené vozovce. Kontroloval jejich chování při aquaplaningu, a to v podélném i příčném směru. Na suché trati se měřily hlučnost a valivý odpor, naopak na sněhem pokryté ploše se testovala míra prokluzu kol. Na kruhové dráze s mokrým povrchem se zase měřil čas v obou směrech.

Na speciálním okruhu pak licencovaní zkušební jezdci testovali ovladatelnost vozu – posuzoval se čas na kolo. Důležité bylo ale i subjektivní hodnocení odezvy auta na řízení a jeho stabilita. Test byl realizován jako zaslepený. Řidiči nevěděli, s jakými plášti zrovna jedou.

Detailní výsledky celoročních pneumatik
Detailní výsledky zimních pneumatik

„Výsledky testů napomohou lidem vybrat si takovou pneumatiku, která bude nejvíce vyhovovat jejich potřebám. Měli by sledovat ty parametry, které jsou pro ně klíčové. Jiné preference bude mít řidič, který jezdí povětšinou ve městě, kde přes zimu panuje spíše mokro nebo suchý mráz, jiné naopak ten, jenž řídí ve vyšších nadmořských výškách, kde je častěji sníh,“ dodal Libor Budina.

Souhrnné výsledky testu pneumatik pořádaného Autoklubem České Republiky si můžete prohlédnout v této grafice. Zvětšíte kliknutím:

Test pneumatik 205/55 R16 ukázal, že některé celoroční pláště mohou být lepší než zimní
Ohodnoťte tento článek!
3.7 (73.66%) 41 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. …Test pneumatik 205/55 R16 ukázal, že některé celoroční pláště mohou být lepší než zimní…

    – jinými slovy se ukazuje, že slavná sezonní výměna pneumatik je pro průměrného čekého Pepíka, který jede v zimě do hor (z 99% po silnicích beze sněhu) jen jednou za uherský rok (pokud vůbec) a jinak sníh vidí jen na obrázku, jen vyhazování peněz oknem a bohatě mu stačí jen univerzály. Hlavně že nám spousty “odborníků” celé roky tvrdily, že sezonní výměna je nutnost!

  2. Jezdím celoročně na zimních a naprosto bez problémů. Pokud má někdo nízký roční nájezd, tak to vůbec nevadí. Souhlasím s názorem, že měnit kola 2x za rok nemá pro většinu lidí smysl. Pravdou zůstává, že ty celoroční se spíše hodí někam na jih. Ono nejde o sníh, ale o mráz. Ty celoroční bývají v mrazu hodně tvrdé

  3. Jezdím už pár let Mich.Crossclimate a naprostá spokojenost, tenhle test jenom potvrzuje to,co mám vyzkoušeno…v létě jako na normálních letních, těch pět procent měkčí gumy poznáte pouze na limitu a v zimě jako na zimních s tou výhodou, že zatáčí a brzdí jako letní, takže lepší než zimní…. první test,kde je obojí přímo hezky porovnáno…

  4. Dobrý den. Také jezdím na celoročních pneumatikách Matador MP 62 All Weather Evo a jsem spokojený.
    Dokonce jsem s nimi prožil celou zimu na horách v Beskydech. Ani jednou mě nezradily. Vždy jsem dojel bezpečně tam kde jsem potřeboval. Dobře se s nimi zatáčí a brzdí na sněhu. V letních měsících jsem měl spotřebu o 0,5 l i více nižší než v zimě za mrazu a na sněhu. Mají novou směs, která se přizpůsobí venkovní teplotě. V zimě je měkčí a v létě tvrdší. Mít dvě sady pneumatik je pro většinu řidičů nesmyslné.
    Kdo má roční nájezd do 10 000 km stačí si pořídit celoroční pneumatiky dle výběru.

  5. Má někdo tucha jak se vybírají pneu do testů nezávislých autoclubů – jestli jsou opravdu nezavyslé nebo si pneu koncerny zaplatí tohle otestujte a tohle ne…
    Proč píšu ten začáteční proslov – překvapuje mě, že není moc testů na “české” Barum nebo “slovenské” Matadory… Že nejsou v testu z Německa dejme tomu… Ale, že český autoclub nezařadí tyto dvě značky do testu…zajímavé…
    Myslím, že čecha by zajímal výsledek…

    • Tak ony tam (skoro) jsou. To co leze z Barumky ma na sobe napis “Continental”. To co ma napis “Barum” je Cina.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: