Test Mitsubishi L200 – To nejlepší ze staré školy

Historii úspěšných pick-upů od Mitsubishi není potřeba blíže představovat. Od roku 1978 jich bylo vyrobeno už více než 4,7 milionu kusů. Zákazníci je vyhledávají pro jejich odolnost a užitné vlastnosti, které prokazují jak při práci, tak i v těžkém terénu.

V listopadu 2014 Mitsubishi představilo aktuální pátou generaci, jež modelu přinesla další zdokonalení koncepce. Od roku 2015 se stalo Mitsubishi L200 i základem pick-upu Fiat Fullback a pro některé trhy Ram 1500. Čas ale neúprosně běží a Mitsubishi minulý rok představilo výrazný facelift oblíbeného pick-upu L200. Výraznou změnou nové verze je zejména přední maska, modernější je také stálý pohon všech kol s novými jízdními režimy a evropská verze faceliftovaného pick-upu dorazí na náš trh až v létě. Pojďme se tedy podívat na aktuální, doslova vybroušenou verzi 2.4 DI-D MIVEC ve výbavě INSTYLE DC, s kterou jsme absolvovali přes 1000 kilometrů a která nás opravdu mile překvapila svojí všestranností.

Vypadá opravdu dobře

Mitsubishi i po těch letech vypadá neskutečně dynamicky, jeho organický design je stále nadčasový. Na první pohled zaujme jeho délka a výška, která dokonale kombinuje vynikající nájezdové úhly. Přední světlomety jsou protáhnuté směrem dozadu a celému automobilu dominuje výrazná přední maska a až sportovně zkosené čelní sklo.

Organický design pick-upu je stále nadčasový
Organický design pick-upu je stále nadčasový

Nechybí samozřejmě chromovaná zrcátka, nástupní prahy a pohledná 17palcová litá kola. I když L200 vypadá opticky jako úzké auto, místa je v něm dostatek i na delší cestování. Hodně užitečným prvkem jsou i LED diodové mlhovky, jež zároveň suplují denní svícení.

Mitsubishi L200 INSTYLE 2.4 DI-D MiVEC
Korba je dostatečně rozměrná, její délka je 1520 mm a šířka 1470 mm. Není tedy problém na záď L200 naložit několik europalet

Korba, která nebyla ničím přikrytá, je dostatečně rozměrná, její délka je 1520 mm a šířka 1470 mm. Není tedy problém na záď L200 naložit několik europalet. Je to zkrátka opravdový off-road a při pohledu na něj si vzpomenete na doby Pajer a Patrolů. A to jsme ještě pořádně nenastartovali!

Trošku hlučnější, ale jede dobře

Čtyřválcový zážehový motor o výkonu 133 kW (181 koní) nevyniká kultivovaností. Při nastartování studeného motoru si vzpomenete, jak má znít pořádný naftový motor. Ale nám to nevadí, patří to k charakteru pracovního pick-upu. Točivý moment tohoto motoru je 430 Nm a vrcholí ve 2500 otáčkách za minutu.

Čtyřválcový zážehový motor o výkonu 133 kW (181 koní) nevyniká kultivovaností. Při nastartování studeného motoru si vzpomenete, jak má znít pořádný naftový motor
Čtyřválcový zážehový motor o výkonu 133 kW (181 koní) nevyniká kultivovaností. Při nastartování studeného motoru si vzpomenete, jak má znít pořádný naftový motor

Motor je spřažen s klasickou pětistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem, která řadí poměrně hladce. S pick-upem jsme vyrazili plně obsazeni do Německa. Na pohodovou dálniční rychlost motor naprosto stačí a jízda s autem byla pohodlná, až nás to samotné překvapilo, vzhledem k spíše terénnímu zaměření. Jeli jsme ustálenou rychlostí kolem 120 až 130 km/h, motor točil necelých 2500 otáček a průměrná spotřeba za celou dobu cesty byla 9 až 9,2 litru na 100 kilometrů. Při plném obsazení dávala motoru trošku zabrat dlouhá stoupání a náhlé akcelerace. Sportovní výkony snad ale nikdo nečeká od tak úzce zaměřeného automobilu. Prakticky už druhý den testování nás L200 bavilo a celkové ovládání, zvuk motoru a vše kolem jen dokreslovalo staré dobré časy, kdy jste měli opravdu pocit, že můžete s autem najet statisíce kilometrů, a přitom stále pojede bez sebemenší chyby.

Stále na rámu

Jízdní vlastnosti – a co k tomu napsat? Mitsubishi L200 je postavené na tuhém rámu. Rám je však nově o sedm procent tužší, řízení dostalo strmější převod a za vůz může řidič nově připojit brzděný přívěs o váze až 3100 kg. Řízení je sice trošku přeposilované, ale není to nic, co by překáželo v pohodové jízdě. Vzadu najdeme klasická listová pera a samozřejmě, pokud není auto zatížené, na nerovnostech odskakuje a různě se třepe.

Díky skvělému pohonu a uzávěrkám se Mitsubishi rozjede prakticky na každém povrchu a za každých okolností!
Díky skvělému pohonu a uzávěrkám se Mitsubishi rozjede prakticky na každém povrchu a za každých okolností!

Vynikající je odtlumení menších spár a nerovností, o nichž v kabině skoro nevíte, a tak vás podvozek nenutí na nerovnostech skoro ani zpomalovat. Opravdu máte pocit neskutečně robustního auta! Pohon mělo Mitsubishi pouze na zadní kola, ta přední lze přes mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou připojit otočným ovladačem, na kterém se dá navolit i uzávěrka středového diferenciálu nebo redukční převodovka. Jediný problém může nastat v drsnějším terénu – v přední části vyčnívá kryt chladiče, musíte si proto dát pozor na vyjeté koleje nebo větší díry. Ale to Mitsubishi absolutně nemůže zastavit a díky skvělému pohonu a uzávěrkám se rozjede prakticky na každém povrchu a za každých okolností. Chválíme!

Zpět do minulosti

Interiér je z pohledu dnešní doby lehce archaický. To však u pracovního pick-upu přece nevadí, že? Naopak, nikde nic nevrže a celkově nemáte strach k autu přistupovat lehce pracovně, není to žádné luxusní SUV. Palubní počítač se přepíná kolíkem za volantem a měkčené plasty ve voze rozhodně nečekejte. Docela překvapí pohodlná a zároveň tvrdá sedadla. Postarší ovladače na středovém panelu, budíky nebo samotné autorádio a jeho grafika odkazují na dobu vzniku.

V robustním interiéru nikde nic nevrže a celkově nemáte strach k autu přistupovat lehce pracovně, není to žádné luxusní SUV
V robustním interiéru nikde nic nevrže a celkově nemáte strach k autu přistupovat lehce pracovně, není to žádné luxusní SUV

Na obou řadách sedaček je místa dostatek a prakticky i při plném obsazení pěti osobami nebudete mít pocit stísněnosti. Po nasednutí za dobře padnoucí kožený volant, který je nastavitelný, se naskytne skvělý výhled do všech stran i přes silně zkosené přední sklo. A to nahrává především bezpečnosti. Bohužel zde není dostatek odkládacích prostorů, což je u takto pracovního stroje trošku škoda. Nemohli jsme si zvyknout na nastavení zrcátek, které se nachází nezvykle nalevo pod volantem, a překvapilo nás handsfree zabudované pomocí lepicí pásky. To vše se dá ale Mitsubishi zapomenout. A i tak je to z našeho pohledu nezničitelný interiér.

Pro koho je?

Mitsubishi L200 je povedený pick-up, který se nebojíte používat nebo s ním jet na expedici, či s ním pracovat a nakládat do něj všemožné náklady od europalet až po hlínu. Vůz působí naprosto mechanicky a nutí vás ještě řídit. V případě L200 jde hlavně o funkčnost a výdrž. Pokud hledáte pick-up, který chcete používat a nečekáte od něj chování a luxus vozů SUV, pak vám můžeme pick-up od Mitsubishi vřele doporučit. Opravdu vás bude bavit a určitě i nějaký ten pátek vydrží!

Mitsubishi L200 INSTYLE DC 2.4 DI-D MiVEC
Mitsubishi L200 je povedený pick-up, který se nebojíte používat nebo s ním jet na expedici, či s ním pracovat a nakládat do něj všemožné náklady od europalet až po hlínu
Mitsubishi L200 INSTYLE DC 2.4 DI-D MiVEC
Zdvihový objem 2442 cm3
Maximální výkon 133 kW/181 koní
Maximální točivý moment 430 Nm/2500 1/min
Nejvyšší rychlost 177 km/h
Kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km
Provozní hmotnost 1950 kg
Užitková hmotnost 955 kg
Přívěs nebrzděný/brzděný 750/3100 kg
Délka × šířka × výška 5285 x 1815 x 1775 mm
Nákladový prostor 1520 x 1470 x 475 mm
Základní akční cena 899 650 Kč včetně DPH
Test Mitsubishi L200 – To nejlepší ze staré školy
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: