+

  • Atraktivní vzhled 
  • Příkladně jednoduchá ergonomie 
  • Víceprvková náprava ke všem motorizacím 
  • Kvalitní jízdní vlastnosti 
  • Nejobjemnější zavazadelník mezi kombi nižší střední třídy
  • Rozumná cena 

  • Průměrný podélný prostor ve druhé řadě 
  • Litrový tříválec umí být hlučný a ne zrovna úsporný 
  • Zejména kombi by si zasloužilo i silnější motory než jen 140 koní 
  • Možná až příliš jedovaté brzdy 

Škoda Octavia je v našich končinách velký pojem. Ročně se na českém trhu prodají desítky tisíc nových exemplářů, na silnicích je tenhle model vidět na každém rohu a někdy se zdá, že čeští občané jezdí snad jen v různě starých Octaviích. Proto vždy, když se objeví nějaká nová konkurence, přichází už tradiční a všeobecně zažitý scénář. Nový soupeř vzbudí značnou pozornost, ale pak se vše vrátí do zajetých kolejí a potenciální zákazníci opět hromadně naběhnou do showroomů Škoda.

Letos takoví noví soupeři dorazili dva. Tím prvním byl Ford Focus nové generace, který jsme si podrobně představili už dříve:

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Druhou novinkou je třetí generace modelu Ceed. Co myslíte, dokáže právě nový Ceed změnit zažité české zvyky a přetáhnout větší množství zákazníků od Octavie? Asi ne, ale zajímavé auto to rozhodně je. Přesvědčil nás o tom jak klasický hatchback, tak pro tuzemský trh atraktivnější provedení Ceed SW.

Obě auta jsme vyzkoušeli v těsném sledu za sebou, přičemž v obou případech byl pod kapotou litrový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI.

Podobné rozměry, hezčí design 

Technický základ nové generace modelu Ceed nepřekvapí. Vůz stojí na platformě označené jako K2 s rozvorem náprav 2650 mm. Jinak řečeno, podvozek je shodný se současnou generací Hyundai i30. Rozvor náprav se mezigeneračně nezměnil, stejně jako délka základního hatchbacku. Odlišné jsou ovšem proporce karoserie, kdy byl přední převis zkrácen o dva centimetry, zatímco ten zadní o dva centimetry narostl. O necelých sedm centimetrů vzad byl posunut také A-sloupek. Zároveň klesla výška automobilu (-23 mm) a naopak narostla šířka. Právě tyto změny jsou jedním z důvodů, proč to novému Ceedu tak sluší a proč vypadá o poznání dynamičtěji než dříve.

Kia Ceed-13
Rozvor se mezigeneračně nezměnil, stejně jako délka hatchbacku. Měnila se ale velikost převisů a umístění kabiny
Kia Ceed SW-3
Celková délka kombi se mezigeneračně na rozdíl od hatchbacku změnila docela výrazně. Může za to zadní převis prodloužený o více než 10 cm

Vše zmíněné se ale týká základního hatchbacku. U kombi SW je situace trochu odlišná. To se totiž mezigeneračně změnilo více. Hlavně proto, že byl zadní převis prodloužen o podstatných 115 mm. Celkově tak nové korejsko-evropské kombi přibralo v rámci generační obměny na délku 95 mm (celkem měří 4,6 m). Přesto o největší kombík nižší střední třídy nejde. Na délku nový Ceed SW přerůstá jak Octavia Combi, tak Opel Astra ST nebo nový Ford Focus Kombi. Ve srovnání s i30 Kombi je Ceed SW delší o 1,5 cm.

Zatímco hatchback vypadá pěkně dynamicky, kombi je z některých úhlů pohledu trochu zvláštní. Může za to právě obrovská záď. Kia si ale mohla dovolit udělat takto mírně oteklý kombík, protože standardní Ceed SW sází především na praktičnost (mimochodem to má být nejpraktičtější Ceed SW v nepříliš dlouhé historii modelu). Pokud toužíte po Ceedu s karoserií kombi, ale raději byste něco dynamičtějšího, sáhnout můžete po novém Pro Ceedu. Ten si sice říká „shooting brake“, fakticky je to ale také kombi, jen nemá tak obří záď.

Kia Ceed SW-2
Z fotek to není úplně patrné, ale v realitě všedního světa je záď nového Ceedu SW doslova obří. Všimněte si koncových světel s tvarem písmene J. Něco podobného dříve používal Jaguar

Celkově je ale nový Ceed pěkným automobilem. Zejména v kombinaci s výraznou modrou barvou karoserie a sedmnáctipalcovými disky (větší kola Kia pro Ceed nenabízí), jako to mělo testované kombi.

Ergonomie? Není co řešit 

Konektivita, dotykové obrazovky, aplikace… Tyhle věci už dávno dorazily také do nižší střední třídy. Jde o zajímavé záležitosti, které se dobře prezentují jak z pohledu novinářů (protože je o čem psát), tak hlavně z pohledu prodejců, kteří mohou zákazníky ohromovat schopností přesouvat dlaždice sem a tam a zvětšovat mapu na přístrojovém štítu. Jak efektní! V případě Ceedu vám ale nic takového nabídnout nemůžeme, protože Kia Ceed takové věci nemá.

A to je dobře. Moc dobře. Sice není v zásadě co rozebírat, ale když si do auta sednete, tak během velice krátké chvíle přesně víte, kam pro co sáhnout. Žádné nastavování teploty klimatizace přes dotykový displej jako u Peugeotu 308, žádné netradičně umístěné budíky, žádné přerostlé displeje. Pouze jednoduché ovladače, rozumné množství tlačítek a logické rozmístění. Přesně takhle vypadá auto, které od řidiče nevyžaduje zbytečnou pozornost a které ho při řízení vůbec ničím neruší.

Kia Ceed SW-13
Interiér nového Ceedu nenabízí žádné speciality. O to více je přehledný a uživatelsky přívětivý. Navigace je ke všem výbavám za příplatek
Kia Ceed-24
I hatchback přijel ve výbavě Exclusive, ale nedostal žádné další pakety. Uvnitř vypadá trochu ponuře. Pětipalcový displej je standard pro všechny výbavy

I když to nemusí být na první pohled patrné, obě testované karosářské verze přijely do testu ve vrcholné výbavě Exclusive. Jenže zatímco kombi vypadá uvnitř na pohled moc hezky, u hatchbacku to bylo poněkud horší. Hatchback totiž do své výbavy nedostal žádný z příplatkových paketů. Pokud ale člověk pomine trochu ponurou kabinu, pak zde nechybělo vůbec nic, a to ani dvouzónová klimatizace. Tím hlavním, proč by mohl tenhle Ceed vypadat uvnitř zastarale, je černobílý pětipalcový displej základního multimediálního systému. Jenže opět. Možná není úplně krásný, ale umí všechno podstatné. Včetně Bluetooth.

Jak to v Ceedu vypadá, když si naopak dokoupíte dvoubarevné čalounění a pár dalších paketů, to demonstruje naše kombi. Výsledek je o poznání lepší a pro posádku útulnější. Jenže vzhled je pouze jedna stránka věci. Zejména u kombi jde hlavně o velikost vnitřního prostoru, že ano.

Místa není zas tak moc, i když… 

Když jsme minulý rok testovali čtyři kombíky nižší střední třídy, Hyundai i30 Kombi podélným prostorem ve druhé řadě zrovna nebodoval. A protože Ceed stojí na stejném technickém základu, tuhle vlastnost si bohužel převzal také.

Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia

Zamrzí to zejména u verze SW, která představuje pro většinu zákazníků rodinný automobil. Méně místa pro kolena je jak ve srovnání s Octavií, tak oproti novému Focusu. Ten má o pět centimetrů delší rozvor a právě podélné místo vzadu je oblast, kde se to naplno projevuje. Na druhou stranu. Já osobně měřím 190 cm, takže auta hodnotím z pohledu poněkud vyššího člověka. Pokud budete mít velikost Jiřího (nějakých 178 cm), pak vám i Ceed bohatě postačí.

Prostor pro cestující (cm) Kia Ceed Kia Ceed SW Škoda Octavia Combi Ford Focus Kombi Peugeot 308 SW
Šířka v úrovni loktů vpředu 150 150 148 147 148
Šířka v úrovni loktů vzadu 147 147 146 143 143
Prostor pro hlavu vpředu min/max. 95/101 95/101 87/97 93/101 91/100
Prostor pro hlavu vzadu 97 99 94 99 95
Minimální prostor pro nohy vzadu 11 11 14 18 12
Maximální prostor pro nohy vzadu 37 35 39 43 37
Prostor pro nohy vzadu za 178cm řidičem 25 --- 29 24 20
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem 18 16 22 21 ---
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče 26 24 25 21 25
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče 6 6 10 8 9
Délka sedáku vpředu 49 49 50 48 54
Délka sedáku vzadu 47 48 49 48 49
Délka opěradla vpředu 62 63 66 62 66
Délka opěradla vzadu 66 66 68 64 65
Šířka prostředního sedáku vzadu 25 26 24 28 23

Každopádně tímto jsme si ty méně pozitivní záležitosti odbyli. V ostatních směrech je Ceed/Ceed SW velmi zajímavý. Jde zejména o vnitřní šířku. Šířkou v úrovni loktů totiž překonává tato novinka jak Octavii, tak nový Focus nebo třeba Peugeot 308. V úrovni loktů vpředu jsme naměřili u Ceedu o 3 cm více oproti Focusu, respektive o 4 cm více vzadu. To jsou docela výrazné rozdíly. Všeobecně nadprůměrné množství místa je také nad hlavami cestujících. To opět platí jak pro kombi, tak pro hatchback.

Největší zavazadlový prostor v segmentu?

Přetahování se o nejobjemnější kufr mezi kombi nižší střední třídy je takovým zábavným koloritem českého trhu. V dnešní době platí, že mezi podobnými kombi malý zavazadelník nenajdete, protože přes 600 litrů nabízí většina zástupců této kategorie, ať už se budeme bavit o 308, Octavii, Golfu, Leonu, i30 nebo nově o Ceedu SW. Hraje se o to, zda to které auto má o pět litrů více, nebo méně. Nic podstatného. Titul největšího zavazadelníku svého času držel Civic Tourer se svou sklepní koncepcí. Jenže ten už na trhu není, takže si titul nejobjemnějšího kombi přivlastnila právě Kia Ceed SW.

Kia Ceed SW-6Kia Ceed SW-8Kia Ceed SW-10Kia Ceed SW-9

Oficiálně nabízí Ceed SW 625 litrů. Je zajímavé, že ještě v Ženevě automobilka uváděla 600 litrů. Ale to je vlastně jedno. Ceed SW nové generace minimálně drží krok s konkurencí. Ani provedení hatchback se navíc co do velikosti prostoru pro zavazadla neztratí. Základní hodnota 395 litrů je mezi hatchbacky špičková (třeba Golf nabídne 380 l). Jenže u něj je už teď jasné, že brzy o svůj primát přijde. Chystaná Škoda Scala slibuje 467 litrů.

Litry ale nakonec nejsou tak podstatné, důležitější jsou reálné rozměry a ty najdete v tabulce níže:

Prostor pro zavazadla (cm) Kia Ceed Kia Ceed SW Škoda Octavia Combi Ford Focus Kombi Peugeot 308 SW
Šířka mezi bočnicemi 98/105 105 100 115 105
Výška po roletu 41/49 44 46 44-53 50
Délka ložné plochy 76/77 106 107 100 107
Výška nakládací hrany 66 63 62 92 63
Šířka vstupního otvoru 111 107 107 109 110
Výška vstupního otvoru 80 86 88 85 73
Max. délka nákladu 187 215 212 218 208
Výška otevření pátých dveří 187 186 189 186 189

Z ní je patrné, že co do využitelnosti nový Ceed SW na Focus Kombi nestačí. Focus má kufr podstatně širší a nabízí také větší vstupní otvor. Ceed disponuje zavazadlovým prostorem orientovaným na délku a je fakt, že při délce 106 cm se už za zadní sedadla musíte hodně natahovat. Navíc není zavazadelník zrovna hluboký, protože mezi podlahou a roletkou je 44 cm. Pod dnem ale schovává tohle nové kombi ještě spoustu dalších přihrádek, kde patrně oficiálně sbírá rozdílové litry. Tyto přihrádky jsou součástí standardní výbavy pro všechny verze Ceedu SW. Příjemná je sériově dodávaná dojezdová rezerva (to platí i pro hatchback). Naopak zamrzí absence páček pro sklápění zadních opěradel. Hatchback na rozdíl od kombi dostal klasické dvojité dno, takže u něj je možné měnit výšku zavazadelníku. To je v případě testované výbavy Exclusive dostupné bez příplatku.

Kia Ceed SW-11
U Ceedu SW zaujme hlavně šířka v úrovni loktů a prostor pro hlavu. Hodí se i přítomnost téměř rovné podlahy
Kia Ceed-22
Naopak v podélném směru je Ceed spíše průměrný. Překonává ho nejen Octavia, ale také třeba nový Focus

Hledat v dnešní době na trhu nedostatečně prostorné kombi nižší střední třídy je dost obtížné. Většina zástupců tohoto segmentu je už tak velká, že bezpečně vystačí i rodinným potřebám. Ceed SW třetí generace to jen potvrzuje. Pokud vzadu nebudou jezdit vysocí cestující, pak problémy nečekejte. A ani o hatchbacku se nedá říci, že by byl stísněný.

Zasloužil by si více 

Jednou ze slabin nového jinak povedeného Ceedu je nabídka motorů. Diesel je k dispozici jen jeden (1.6 CRDi, 85 kW/115 k nebo 100 kW/136 k), zážehové jednotky tři. Jenže vybírat musíte mezi čtyřválcem 1.4 CVVT (73 kW/100 k), přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI (88 kW/120 k) a vrcholem je 1.4 T-GDI (103 kW/140 k). Opravdu výkonné motory k dispozici zkrátka nejsou. U hatchbacku ovšem aktuálně přichází na trh sportovní GT osazené šestnáctistovkou naladěnou na 149 kW (203 k). V obou našich testovaných variantách byl benzinový tříválec 1.0 T-GDI.

Srovnávací test: Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Seat Leon Cupra

Parametry 88 kW (120 k) a 172 Nm znamenají schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za něco málo přes jedenáct sekund. Že dynamika není dech beroucí, to ukazuje i tabulka s naměřenými hodnotami. V praxi jsme byli trochu pomalejší, ale to není nic neobvyklého. Nenechte se zmást lepším časem při zrychlení 0-150 km/h u kombi. Zatímco hatchback jsme měřili tradičně s dvojicí osob na palubě, při měření kombi byl v autě výjimečně jen řidič. Mimochodem, rozdíl v hmotnosti obou variant je pouze 37 kg.

Akcelerace Kia Ceed SW 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI
0-50 km/h (s) 4,34 3,83
0-100 km/h (s) 11,88 11,58
0-130 km/h (s) 18,64 18,87
0-150 km/h (s) 27,57 27,74
30-50 km/h (s) 2,38 1,9
50-70 km/h (s) 2,29 2,56
80-120 km/h (s) 8,18 8,45
130-150 km/h (s) 8,88 8,87

I když se určitě objeví názory na téma motoru do sekačky, ani tentokrát se nedá říci, že by litrový tříválec autu nestačil. Ustálenou jízdu rychlostí 150 km/h zvládne i s velkým kombi, po ohřátí na provozní teplotu není nekultivovaný a pružné zrychlení také není ostudné. Pokud nehledáte ve svém budoucím hatchbacku nebo kombi sportovní vůz, s tímhle tříválcem se dá vcelku bez problémů fungovat. Faktem ale je, že hlavně kombi by si přece jen pár koní navíc zasloužilo. Když nic jiného, tak není až tak velký problém dostat se do situace, kdy budete motor muset pobízet do práce více a to se hodně projeví na spotřebě.

Kia Ceed-7
Tříválec 1.0 T-GDI je zatím v nabídce zážehových jednotek prostřední variantou. Hatchbacku asi stačí, ale ke kombi se určitě více hodí čtyřválec 1.4 T-GDI. Ten dělá všechno lépe, spotřebu má v podstatě stejnou a stojí pouze o 30 tisíc více

Při klidné a plynulé jízdě s průměrem kolem 90 km/h (mix okresek a dálnic) jsme se s kombíkem na trase dlouhé 140 km dostali na 6,5 l/100 km a to není zrovna světoborné číslo. V praxi se během dvou týdnů, co u nás tato auta byla, objevovaly na palubním počítači spíše hodnoty kolem 7,5 l/100 km, na dálnicích není problém pokořit osmilitrovou hranici. Hatchback je na tom se spotřebou v podstatě stejně jako kombi, což dokazují také oficiální údaje. Ty jsou pro obě verze shodné. Že malý tříválec umí celkem „žrát“, to není příliš velké překvapení. Osobně předpokládám, že budoucí majitelé, kteří po tomto motoru sáhnou, budou spíše klidnější povahy, takže se pod sedm dostanou a budou i po této stránce spokojení. Spotřebu ale zdůrazňuji především z jiného důvodu.

Shodou okolností jsem tu stejnou trasu jako s Kiou Ceed SW 1.0 T-GDI zajel také během testu i30 Fastback osazenou motorem 1.4 T-GDI a navíc ještě doplněnou o automat:

Test Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Stylový liftback, který rozhodně nejde proti Octavii

Já vím, karoserie liftback má lepší aerodynamiku, ale stejně. Fastback tenkrát skončil s průměrem 5,7 l/100 km. Nechci přímo tvrdit, že větší přeplňovaný čtyřválec bude mít nižší spotřebu než malý motor, ale když nic jiného, tak spotřeba obou jednotek je evidentně dost podobná. Příplatek za přeplňovaný čtyřválec je navíc pouze 30 tisíc, takže jestli jdete po Ceedu ve výbavě Exclusive, asi není co řešit. Tyhle peníze navíc se stoprocentně vyplatí. Na spotřebě nic neztratíte a získáte dynamičtější a vůbec dospěleji působící automobil. V nižších výbavách (Comfort, Cool) ale tenhle motor bohužel nekoupíte.

Jízdně podobný Focusu 

Kia Ceed má kromě jiného ještě jednu zajímavou vlastnost. Zatímco ostatní automobilky nabízejí v této kategorii víceprvkové zavěšení až od určité úrovně, Ceed má vzadu víceprvek vždy. To se hodí jak z pohledu jízdních vlastností, tak z pohledu komfortu (přestože i jednoduchá náprava může fungovat velmi dobře).

Kia Ceed-2
Bez ohledu na motor dostanete Ceed a Ceed SW vždy s víceprvkovou zadní nápravou. I ta je jedním z důvodů, proč současná generace jezdí tak dobře. Naladěním má blízko novému Focusu. U tříválce platí, že je podvozek rychlejší než motor

Třetí generace modelu Ceed jezdí opravdu dobře. Celkovým naladěním je vůz hodně blízko současnému Focusu. Je mrštný, v zatáčkách má jistoty na rozdávání, nedotáčivost přichází až po hodně neodhadnuté nájezdové rychlosti a to vše doplňuje solidní komfort. Hatchback postavený na šestnáctkách byl samozřejmě pohodlnější, ale ani na o palec větších kolech nejde o žádnou tragédii. Řízení je spíše tuhé, řazení přesné a všechno to dohromady dává velmi jistý celek. V našem tříválcovém případě rozhodně platí, že podvozek je rychlejší než motor. U kombi si můžete v zatáčkách více hrát s hmotností nad zadní nápravou. Auto reaguje na ubrání plynu v zatáčce menší přetáčivostí. Jediné, co lze z pohledu jízdních vlastností vytýkat, jsou snad až přehnaně jedovaté brzdy. Stačí malé pohlazení a Ceed okamžitě začíná brzdit jak o život. Ale zvyknete si.

I Ceed vás bude na cestách podporovat asistenčními systémy. Každá úroveň výbavy obsahuje aktivní asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém nebo sledování únavy řidiče. U přednárazového systému je možné nastavit citlivost, což se někdy hodí.

Kia Ceed-30Kia Ceed-28Kia Ceed-32Kia Ceed-35

V rámci další příplatkové výbavy můžete dostat také adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo vylepšený systém jízdy v pruzích fungující v podstatě jako asistované řízení. Ani jeden z našich vozů ale nic z toho neměl.

Cena není přehnaná 

Nejlevnější Kia Ceed s motorem 1.4 CVVT stojí na českém trhu 379 980 Kč. Kombi se stejnou motorizací dostanete od 404 980 Kč. Každý Ceed nabídne kromě zmíněných asistentů také klimatizaci, elektricky ovládaná okna, základní multimediální systém s Bluetooth, tempomat nebo automatické přepínání dálkových světel. V zásadě tak i bez jakéhokoliv příplatku dostanete auto, které má vše potřebné pro běžné cestování. Výbava Exclusive přidá dvouzónovou klimatizaci, litá kola, pár drobností na karoserii a hlavně možnost připlácet za různé pakety obsahující ty nejzajímavější prvky výbavy.

Kia Ceed je svým způsobem jednoduché auto, které nenabízí žádné revoluční speciality, ale možná díky tomu je tak zajímavé. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása. Prostě jde o praktický a uživatelsky velmi příjemný vůz s rozumnou cenou, kvalitně vypadajícím zpracováním a hezkým designem. Škoda, že ani jeden z našich testovaných Ceedů neměl pod kapotu benzinový přeplňovaný čtyřválec. Něco mi říká, že s ním to může být opravdu velká paráda.


Cena testovaného vozu: 444 980 Kč/469 980 Kč
Cena včetně příplatkové výbavy: 459 980 Kč/569 980 Kč

Technické údaje Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed SW 1.0 T-GDI
MOTOR
Konstrukce: řadový tříválec, uložený vpředu napříč řadový tříválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování výfukovým turbodmychadlem přeplňování výfukovým turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 998 998
Vrtání x zdvih (mm): 71,0 x 84,0 71,0 x 84,0
Kompresní poměr: 10,0 : 1 10,0 : 1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 88 / 6000 88 / 6000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 172 / 1500-4000 172 / 1500-4000
Převodovka: šestistupňová manuální šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 11,1 11,3
Nejvyšší rychlost (km/h): 190 190
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km): 6,2-6,5/4,6-4,9/5,2-5,5 6,2-6,5/4,6-4,9/5,2-5,5
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4310 4600
Šířka bez zrcátek (mm): 1800 1800
Výška (mm): 1447 1465
Rozvor náprav (mm): 2650 2650
Rozchod kol vpředu (mm): 1565 1559
Rozchod kol vzadu (mm): 1573 1567
Poloměr otáčení (m): 5,3 5,3
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1297 1334
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1800 1840
Objem zavazadlového prostoru (l): 395/1291 625/1694
Objem palivové nádrže (l): 50 50
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: zavěšení McPherson zavěšení McPherson
Podvozek vzadu: víceprvkové zavěšení víceprvkové zavěšení
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Standardní rozměr pneumatik vpředu: 205/55 R16 225/45 R17
Standardní rozměr pneumatik vzadu: 205/55 R16 225/45 R17
Test Kia Ceed a Ceed SW 1.0 T-GDI: V jednoduchosti je krása
Ohodnoťte tento článek!
4.92 (98.46%) 13 hlas/ů
PŘEHLED RECENZE
Image a styl
Výkon a dynamika
Jízda a zážitek
Cena a výbava
Sdílejte

3 KOMENTÁŘE

PŘIDAT KOMENTÁŘ: