+

  • Působivý a originální design
  • Kvalitní materiály v interiéru
  • Široká základní výbava

  • Žíznivý a slabý motor
  • Nepřesné řazení
  • Komfort odpružení a jízdní vlastnosti neodpovídají prémiovým ambicím

Vzpomínáte na Citroën DS3, později již pouze DS3? Bylo to kompaktní, třídveřové mini spřízněné s Peugeotem 207, výkonem až 200 koní (ve verzi Racing) a s titulem mistra světa WRC se samotným Sébastienem Loebem za volantem. Po osamostatnění ale DS sází hlavně na SUV, nebo chcete-li, crossovery. Po velkém sourozenci DS7 tak v tomto hávu přijíždí i nová DS3, tentokrát s přídomkem Crossback. Společně mají pomoct etablovat značku mezi prémiovými soupeři.

Nebyli by to Francouzi, kdyby na to nešli přes pořádnou dávku stylu. DS3 zaujme elegantními, originálními, místy dramatickými liniemi. Zejména „zub“ zadních dveří u sloupku B se bezpečně postará o to, že si vás na silnici nikdo s ničím jiným nesplete. Dojem podtrhují zapuštěné kliky, které se po doteku vysunou ven. Při jízdě jsou, podobně jako u nových Range Roverů, schované, neruší linii a zřejmě pomáhají i lepší aerodynamice. Z reakcí během testu lze tvrdit, že zejména něžnější části populace se nový DS3 Crossback líbí – a to je pro značku dobré znamení, určen je totiž zejména dámám.

Digitální přístrojový štít má ostrou grafiku, ocenili bychom ale spíše klasické uspořádání

Nejen pro ně je důležitá také vysoká míra individualizace. DS tvrdí, že pokud zkombinujete všechny barvy, motory a výbavy, dostanete zhruba dva tisíce kombinací. Je tedy vysoká šance, že další podobný kousek na silnici nepotkáte. Důležité rovněž je, jak se budete cítit v interiéru. Co se výběru materiálů týče, nebudete si stěžovat na nic. V našem případě byla kvalitní kůží kromě volantu potažená i přístrojová deska. Na sedadlech se pak objevuje motiv pásku na hodinky, finiš u nich mají na starosti čalouníci hezky ručně.

Galerie: Auta, která lze odcizit za méně než minutu – a která krádeži naopak odolají

Pro značku již typické diamantové motivy najdete i na přístrojové desce, jsou do nich schovány dotykové plošky vyvolávající jednotlivé funkce na displeji infotainmentu. Vypadá to sice hezky, ergonomie tím ale poněkud trpí a ovládání za jízdy odvádí příliš pozornosti. Samotný infotainment se neliší od ostatních vozů koncernu PSA. Jen samostatné tlačítko systému stop-start, které dostaly nejnovější modely, Crossback bohužel nemá. Pro jeho vypnutí musíte nadále listovat v nabídce menu.

Motiv hodinkového pásku působí luxusně. Boční vedení však sedadla postrádají

Styl si vybírá daň také v oblasti nabídky místa vzadu a objemu zavazadelníku. To však není obecně silnou stránkou módních crossoverů velikosti dées-trojky. A jak Crossback jezdí? V jednom ohledu typicky francouzsky jako kdysi: Zejména na okresce se karoserie výrazně naklání a měkké zavěšení má za následek mírný neklid i po usazení vozu.

Dříve to byl průvodní jev komfortního nastavení, Crossback je ale spíše tuhý a na nerovnosti reaguje neklidně. Výrazná je také brzká nedotáčivost, déesu svědčí spíše klidná jízda. V jeho doméně, tedy městě, si toho ale nevšimnete. Na druhou stranu nejsou jízdní vlastnosti záludné a nevypínatelné ESP vás vždy udrží na bezpečné straně.

Videodojmy: DS 7 Crossback

Pod kapotou testovaného vozu byla základní zážehová dvanáctistovka se 100 koňmi spárovaná se šestistupňovou manuální převodovkou. Chápejme ji jako základní motor, pokud můžete, volte silnější verzi s automatem nebo rovnou diesel. S výkonovou rezervou zde nepočítejte. Nevím, jestli to bylo syrovostí vozu, ale dvanáctistovka nepotěšila ani svou žízní. Na papírové hodnoty rovnou zapomeňte, ve městě spotřebuje přes 10 litrů a v průměru si – lehkou nohou – řekla o 7,6 l. Verze se 130 k a osmistupňovou samočinnou převodovkou bude rychlejší a pravděpodobně i úspornější.

Design zaujme na první pohled. DS3 Crossback rozhodně vybočuje z davu
Materiály přesvědčí svou vysokou kvalitou. Ergonomie je však horší

Pohonu nepomáhá ani nepřesný chod převodovky, alespoň že je hezky po ruce. Koncern PSA to přitom umí již lépe. Ale k uvolněnému charakteru obou aut se prostě lépe hodí automat, notabene, když jde o povedený kousek od japonského Aisinu.

Na druhou stranu Crossback nabídne širokou škálu asistentů a ve třídě nevídané Matrix LED světlomety. Také výbava je bohatá, za řadu prvků si ale stejně připlatíte. Cena testovaného vozu tak atakuje hranici 900 000 korun, a to je možná na tuto kategorii prostě příliš.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 100: Verdikt

Má DS3 Crossback šanci dobýt prémiový segment? Materiály, designem a prvky výbavy asi ano. V ostatních ohledech se ale bude muset ještě hodně snažit. V konečném důsledku tak záleží hlavně na tom, jak moc si ceníte odlišnosti a stylu. Není však vyloučené, že jiné verze dokáží zaujmout více než slabý a žíznivý základ. Zadarmo to ale nebude.

Foto David M. Bodlák


Cena testovaného vozu: 665 000 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 888 000 Kč
Technické údaje DS3 Crossback Grand Chick 1.2 PureTech
MOTOR
Konstrukce: přeplňovaný zážehový řadový tříválec
Zdvihový objem válců (cm3): 1199
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 75/5500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 205/1750
Převodovka: šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 10,7
Nejvyšší rychlost (km/h): 185
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,7
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4118
Šířka (mm): 1802
Výška (mm): 1534
Rozvor náprav (mm): 2558
Provozní hmotnost (kg): 1070
Užitečná hmotnost (kg): 480
Objem zavazadlového prostoru (l): 350-1050
Objem palivové nádrže (l): 44
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: McPherson
Podvozek vzadu: vlečená ramena
Standardní rozměr pneumatik: 215/60 R 17
Rychlý test DS3 Crossback 1.2 PureTech 100: Hlavně styl
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 2 hlas/ů
PŘEHLED RECENZE
Image a styl
Výkon a dynamika
Jízda a zážitek
Pohodlí a všestrannost
Cena a výbava
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: