+

  • Komfortní podvozek
  • Vitální motor
  • Vynikající poměr cena/výkon

  • Vibrace motoru ve středním pásmu
  • Horší svítivost kontrolek
  • Nevyváženost předního a zadního tlumení

Čínská produkce byla ještě v době nedávné častým terčem kritiky a posměšků. Továrna CF Moto však jasně dokazuje, že doba se dynamicky mění. Na modelu 650MT si ukážeme, že předsudky vskutku nejsou namístě.

Firmu CF Moto totiž názorně reprezentuje proaktivní přístup, schopný management a pokrokově uvažující R&D oddělení. Vždyť jak jinak si vysvětlit, že se ještě donedávna výhradně na čtyřkolky (velmi úspěšné i na českém trhu) zaměřená továrna pustila do výroby motocyklů, jež se modelový rok od roku zlepšují o roky světelné. Nebo jinak, kdyby v „céefku“ nevěděli, jak to dělat pořádně, asi těžko by si je jako partnery zvolil takový gigant jako třeba KTM (kompletace 390 Duke pro asijský trh). A už vůbec by se jim nepodařilo přilákat do svých řad takové hráče jako designové studio Kiska Design, jež dohlédne na vizuální i funkční revizi kompletní modelové řady.

7E4I6933
Moc víc toho od přístrojového panelu vlastně ani nepotřebujete. Svítivost kontrolek by ale lepší být mohla
7E4I6922
Bez dobrého motoru by to nešlo. Ten v CF Motu se inspiroval malým Versysem od Kawy – a dobře udělal!

Ono když už jsme u designu… Při pohledu na šik siluetu cesťáčku střední třídy byste asi těžko hádali zemi původu, již má vyraženou na akurátně pevném a úhledně zakrytovaném trubkovém rámu. Ten, obdobně jako agregát, našel inspiraci u Kawasaki Versys 650. Potud tedy vše v pořádku – proč se neinspirovat lídrem v segmentu. Motor je však od karterů až po hlavu zkonstruován v CF Motu. Při svých 649 kubických centimetrech objemu rozdělených mezi dva válce (čepy kliky pootočeny o 180°) nabídne stádečko 61 koní a 62 Nm. Dost na to, aby 213kilogramový strojek upaloval svižně vpřed… Klidně i s předním kolem ve vzduchu.

Jawa Made in India: z východu se vrací kývačka i pérák

Průběh výkonu, jenž je prostřednictvím vaší pravice motoru diktován vstřikováním Bosch, má velmi přátelský vztah ke každodennímu použití. Reakce na přidání by mohla být ještě o kousíček jemnější a stejně tak by mohlo chybět malé procento vibrací okolo pěti šesti tisíc otáček. I tady ale „céefko“ vyrovnává dražší konkurenční biky. Pochvalu zaslouží také převodovka, do které šest kvaltů zapadá jako po másle a jež počítá i s dálničními přesuny (omezovač zarazí motor až v 10 500 otáčkách), stejně tak lehce ovladatelná spojka.

7E4I6945_
Extra prostorné kufry Shad pořídíte za vysoce rozumný příplatek 8000 Kč. Sbalíte do nich domácnost!

K chuti vyrazit se šestsetpadesátkou někam dál přispívá hned několik věcí: příjemně polstrované a pohodlné sedlo i ideálně vysoké přední plexi, jež umí vykouzlit pocit, že sedíte spíše v motorce než na ní, a povedená ergonomie s dobře umístěnými řídítky. A v neposlední řadě kvalitní a grandiózně prostorné kufry Shad za rozumný příplatek 8000 Kč. S typickou českou okreskou si důstojně poradí i podvozek čínské provenience Yuan se 43mm USD vidlicí vpředu a monoshockem vzadu. Tlumení sice působí malinko nevyváženě v nastavení předku a zadku, nejde však o nic, co by nešlo vyřešit krátkým zalaborováním s kompresí, kterou trochu nezvykle nastavíte na vidlici jako jedinou, a předpětím a odskokem zadního tlumení.

4O4A7696
Přilnavost pneumatikám Metzeler Roadtec rozhodně nechybí…
4O4A7758wl
…a vitalita motoru vlastní produkce je rovněž víc než solidní

Tak jako tak podvozek disponuje příjemnou odezvou a stroji dodává stoickou agilitu, která nevyděsí začátečníka a odpustí mu chyby a stejně tak neunudí vyježděného bikera. Nechybí ani obstojný grip, jelikož sedmnáctipalcové lité ráfky jsou obuty do RoadTeců od Metzeleru. Nadstandardně kvalitně je vybavena i brzdová soustava, jež svým výkonem i dávkováním vyloženě odpovídá nátuře celého biku. Přední dvojitou kotoučovku dodali Španělé z J.Juan a opatřili ji pancéřovými hadicemi (dobré ráno, Hondo, Yamaho a další gumáci…), ABS zase Němci z Continentalu. Potěší také možnost nastavení obou páček – což nebývá ani dnes standardem u strojů vyšších tříd.

Srovnávací test BMW F 850 GS versus F 750 GS: Dva v řadě

Inu, 129 990 Kč za schopný a zbrusu nový bike, navíc od značky, která má v rámci ČR velmi dobrou servisní podporu a nabízí dokonce tříletou záruku? Tak to je, panečku, slušné slovo do pranice i rukavice nemilosrdně hozená rozpočtářům násobně dražší konkurence.

Verdikt

Bezkonkurenční poměr ceny a výkonu strhává na 650MT nemalou pozornost. Jedno z největších letošních překvapení i pro naši redakci nabídne příjemnou ergonomii, dostatečně živý motor i nejednu kvalitní komponentu. Výletění na čínském biku ještě nikdy nebylo tolik evropské. Jsme zvědaví, s čím se CF Moto vytáhne zase příště!


Cena testovaného modelu: 137 990 Kč

Technické údaje CF Moto 650MT
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): 1415
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): 840
Pneumatika vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatika vzadu 160/60 ZR 17
Hmotnost s plnou nádrží (kg): 213
Objem nádrže (l): 18
PODVOZEK
Rám: trubkový z oceli
Zavěšení vpředu: převrácená teleskopická vidlice
Zavěšení vzadu: dvouramenná kyvná vidlice, centrální pružicí a tlumící jednotka
Brzdy vpředu: 2 x kotouč Ø 300 mm
Brzdy vzadu: kotouč Ø 240 mm
MOTOR
Konstrukce: čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec DOHC
Vrtání x zdvih (mm): 83 × 60
Zdvihový objem válců (cm3) 649,3
Kompresní poměr: 11,3:1
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 45/9 000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 62/7 000

Foto: Václav Novák
Test CF Moto 650MT: Východní přísliby
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (94.67%) 15 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: