Když v roce 2016 představoval Elon Musk tehdy zbrusu nový Model 3, vůz vyvolal obrovský zájem. Důvod byl prostý. Šlo totiž o lidovou verzi většího Modelu S, která byla podstatně levnější. Tesla slibovala cenu od 35 tisíc dolarů. Kdo si ale tehdy objednal základní provedení, ten měl na dlouhé roky smůlu. Automobilka měla značné problémy s náběhem výroby a navíc upřednostnila lépe vybavené a tudíž dražší varianty. Tenhle příběh skončil až teď, když Tesla dodala první exempláře nejzákladnějšího provedení s označením Standard Range.
Se zprávou přišel magazín Electrek. Ten zároveň upozornil na fakt, že tato auta mají hardware shodný s provedením Standard Range Plus. Některé jejich funkce jsou ovšem softwarově vypnuté. Jde například o online hudbu, vyhřívání zadních sedadel nebo mlhová světla. Dojezd je softwarově omezen na 350 km. Protože tato základní auta potřebnou výbavu fakticky mají, zákazníci si mohou nechat zmíněné funkce dodatečně aktivovat, čímž přejdou na verzi Standard Range Plus.
Sečteno a podtrženo, od slibu cenově dostupné Tesly během úvodní prezentace Modelu 3 uběhly tři roky do okamžiku, než automobilka opravdu zákazníkům předala první exempláře. Podobnou strategii zvolí u svého první elektromobilu na platformě MEB také Volkswagen. Ten sice má začínat pod hranicí 30 tisíc eur, nicméně úvodní edice bude dražší. Nedá se ale předpokládat, že by Volkswagen následoval Teslu a zájemce o svůj lidový elektromobil nechal čekat tak dlouho.