Terénní autobus odveze až 35 lidí. Vyrábí ho na Slovensku ukrajinská firma z Prahy

  • Torsus Praetorian je terénní autobus od česko-slovensko-ukrajinské firmy

  • Pohání ho vznětový šestiválec MAN 6,9 l

  • Vozidlo s rozvorem 4 200 mm zvládne zatížení až 13 500 kg

O tomto terénním autobusu jste možná nikdy neslyšeli, ale jde o výrobek společnosti Pulsar Expo, která má sídlo na Praze 1, výrobky vyvíjí na Slovensku a vedení je ukrajinské. Torsus Praetorian, jehož jméno odkazuje na osobní ochránce římských císařů, je terénní autobus, který uveze až 35 osob.

Pretorian jezdí na podvozku nákladního vozu MAN. Z něj pochází také pohonná jednotka: vznětový šestiválec MAN D0836LFL40 6,9 l s výkonem 176 kW (239 koní) a točivým momentem 925 Nm. Hnací sílu přenáší na obě nápravy 12stupňová semiautoamtická převodovka ZF TipMatic, na níž se MAN také podílel.

Chloubou terénního autobusu je brodivost do hloubky až 700 mm
Dle přání zákazníka a cílového trhu umí Praetorian plnit emisní normy od Euro 3 až po Euro 6

Vozidlo s rozvorem 4 200 mm zvládne zatížení až 13 500 kg, přičemž přední náprava vybavená listovými pružinami a uzávěrkou diferenciálu snese zatížení až 6 300 kg. Zadní náprava, rovněž s uzamykatelným diferenciálem, s poradí až s 7 800 kg. Podvozek se nachází 40 cm na zemí, díky čemuž Pretorian nezastaví ani 700 mm hluboký brod.

Terénní autobus je koncipován pro 35 cestujících a všechna sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy pro maximální bezpečí cestujících v náročném terénu.  Lidé na palubě mají k dispozici například DVD s centrální obrazovkou propojenou mikrofonem. Ztmavená okna nejsou pouze pro parádu, zvyšují odolnost proti rozbití například od větví stromů.

Nový Tatrabus vozí turisty v jihoamerické Atacamě. Má i nádrže na kyslík

Mezi standardní prvky výbavy patří výše zmiňované uzávěry diferenciálů, redukce, naviják vpředu, ochranný rám vpředu, terénní pneumatiky Michelin XZL TL s rozměrem 395/85 R20 a také LED diodové světlomety. Cenovka za tento unikátní přepravník osob činí v přepočtu čtyři miliony korun.

Výrobce také umí na přání zákazníka dodat pouze kabinu a za ní nástavbu v podobě korby (valníku).

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: