I základní Porsche 911 Carrera je pěkně rychlé. Zatím je k dispozici kupé a kabriolet, čtyřkolka dorazí brzy

1 nový názor
  • Porsche představilo základní provedení osmé generace 911

  • Nová Carrera dostala přeplňovaný třílitrový šestiválec, který mezigeneračně posílil o 15 koní

  • Kupé zvládne sprint z nuly na 100 km/h za čtyři sekundy a rozjede se na 293 km/h

  • Porsche 911 Carrera dorazí nejdříve jako zadokolka s karoserií kupé a kabriolet. Carrera 4 s pohonem všech kol bude brzy následovat 

Osmá generace Porsche 911 s označením 992 se zatím představila ve variantách S a 4S. Teď přichází do nabídky této novinky další položka, a sice základní provedení 911 Carrera. Stejně jako u ostřejšího „eska“ platí, že v rámci mezigenerační obměny došlo k posílení motoru a ke zlepšení dynamických parametrů. Jinak řečeno, i Porsche 911 s „cenou od“ bude stále zatraceně rychlý stroj.

Nové Porsche 911 Carrera používá třílitrový přeplňovaný šestiválec. Jeho parametry u generace 992 jsou 283 kW (385 k) a 450 Nm. Ve srovnání se starší 911 Carrera 991.2 posílila základní motorizace o 11 kW (15 k), vrchol točivého momentu se nezměnil. Kupé zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za rovné čtyři sekundy, pokud bude ve výbavě paket Sport Chrono. Maximální rychlost činí 293 km/h. Kabriolet je nepatrně pomalejší, když se rozjede na 100 km/h za 4,2 s a maximálně dosáhne rychlosti 291 km/h. Důvodem je kromě jiného fakt, že je oproti kupé těžší o 70 kg.

Poprvé za volantem Porsche 911 gen. 992: Samé špatné zprávy
Přečtěte si také:

Poprvé za volantem Porsche 911 gen. 992: Samé špatné zprávy

Pokud jste si mysleli, že by základní 911 Carrera mohla dostat manuální převodovku, musíme vás zklamat. Porsche v tiskové zprávě zmiňuje jako jedinou možnost osmistupňový automat PDK. I nejdostupnější nová 911 ale používá rozdílnou velikost kol na jednotlivých nápravách, což nahrává jízdním vlastnostem. Vpředu jsou devatenáctipalcové disky obuté do pneumatik o rozměru 235/40 ZR19, na zadní nápravě jsou kola o palec větší a pneumatiky mají velikost 295/35 ZR20. Pro srovnání, verze S používá kombinaci 20" vpředu a 21" vzadu. Zájemci si mohou stejná kola dokoupit i pro základní 911 Carrera.

Jedním z hlavních poznávacích znamení modelu 911 Carrera jsou kromě standardně dodávaných kol také koncovky výfuku,. Základní 911 má dvě oválné, zatímco S používá dvojité. Jenže stejně jako u kol i v tomto případě platí, že si zákazníci mohou za sportovní výfuk s dvojitými koncovkami připlatit. A stejně tak je k dispozici řada dalších příplatků včetně třeba karbon-keramických brzd.

Nové Porsche 911 Carrera lze na německém trhu už objednat. Ve srovnání s verzí S je kupé levnější o zhruba 16 tisíc eur (stojí 104 655 eur). Automobilka brzy rozšíří nabídku ještě o variantu Carrera 4 opatřenou tímto základním motorem v kombinaci s pohonem všech kol.

Miki (neregistrovaný)
To já vyzkoušel Porsche 911 GT3 na letištním okruhu v Březině u Mnichova Hradiště. Našel jsem to přes https://jizda-zazitkova.cz/zazitkova-jizda-v-porsche-911-carrera. Bylo to super, jen je ten okruh menší. Na vyzkoušení to za ty peníze stojí :)
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?