Na platformě MEB, kterou vyvinul koncern Volkswagen pro své nastupující elektromobily, jsme už viděli všechno možné od hatchbacku I.D. přes Škodu Vision E až po užitkový Volkswagen I.D. Buzz Cargo. Zatím jsme ale na tomto základu neviděli žádný Seat, což napraví nadcházející ženevský autosalon. Tam Seat představí elektrickou studii el-Born, která bude stát právě na platformě MEB.
Seat el-Born má od pohledu velmi blízko konceptu I.D. od Volkswagenu, takže můžeme usuzovat, že to bude ve výsledku jeho dvojče s poněkud ostřejším designem. Dost podobné je například řešení předních sloupků, stejně jako tvar zadních dveří nebo zadních sloupků.
Naopak velmi rozdílný je interiér. V případě elektrického Seatu není zdaleka tak futuristický. Nepochybně proto, že původní koncept I.D. byl představen už v roce 2016 a v té době měl k sériové výrobě mnohem dál. Kabina kombinuje známé tvary palubní desky se samostatně stojícím displejem, který vypadá podobně jako ve Škodě Scala. Středový panel zde ale prakticky neexistuje. Kromě jiného taé proto, že volič jízdních režimů se nastěhoval za volant vedle přístrojového štítu. Stejné řešení používá BMW i3.
První elektrický Seat postavený na platformě MEB nabídne výkon 150 kW (204 k) a díky tomu také solidní dynamiku. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 7,5 s. Podle normy WLTP činí dojezd až 420 km. Baterie mají kapacitu 62 kWh a ze 100kW dobíjecí stanice se nabijí na 80 % za 47 minut.
Koncept Seat el-Born vypadá velmi sériově, protože se fakticky o sériový automobil jedná. Vyrábět se začne příští rok, přičemž Seat bude po VW druhou značkou, která zákazníkům nabídne elektrický vůz postavený na platformě MEB. Sériový model el-Born se bude vyrábět v německém Cvikově.