Subaru má svůj první globální elektromobil. Crossover Solterra ujede přes 500 km a Evropa na něj tentokrát čekat nebude

11.11.2021
přidejte názor
Autor: Subaru
  • Automobilka Subaru představila svůj první elektromobil, který bude nabízet po celém světě 

  • Crossover Solterra je dvojče nedávno představené Toyoty bZ4x

  • V nabídce bude verze s jedním elektromotorem a čtyřkolka využívající dva elektromotory 

  • Dojezd podle japonských norem má být zhruba 530 km u předokolky a 460 u čtyřkolky 

  • Subaru Solterra se začne prodávat v polovině příštího roku, a to rovnou také v Evropě 

Nedlouho po odhalení elektrického crossoveru Toyota bZ4x přichází dvojče v podobě Subaru Solterra. Pro značku Subaru jde o poměrně důležitý model, protože dosud žádný elektromobil mimo japonský trh nenabízelo. Prodej elektrické Solterry odstartuje v polovině příštího roku, přičemž novinka tou dobou zamíří jak do Japonska, Ameriky nebo Kanady, tak rovnou také do Evropy.

U vozů Subaru toto není obvyklé, běžně se čeká zhruba dva roky, než novinka, která se začne prodávat v Japonsku a Americe, dorazí do Evropy. V případě elektromobilu Solterra ale není na co čekat. Ačkoliv Subaru dnes má v nabídce hybridní motor e-Boxer, model, který by pomohl výrazně snížit flotilové emise, zatím chybí. I vzhledem k nastavení evropského trhu jako celku je současná absence elektromobilu pro japonského výrobce problém.

Test Subaru BRZ Final Edition: Ještě jednou
Přečtěte si také:

Test Subaru BRZ Final Edition: Ještě jednou

Podobně jako v případě dvojice modelů GT86 a BRZ vznikla Solterra ze spolupráce automobilek Toyota a Subaru, které společnými silami vyvinuly platformu určenou elektromobilům. U Subaru tento technický základ označují jako e-SGP. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 71,4 kWh je integrované tradičně v podlaze a nabíjet ho bude možné výkonem až 150 kW v případě stejnosměrné dobíjecí stanice.

Aktuální tisková zpráva slibuje dvě varianty. Předokolku vybavenou jedním synchronním elektromotorem o výkonu 150 kW doplní čtyřkolka využívající dva elektromotory. Každý je umístěn u jedné nápravy a každý disponuje výkonem 80 kW. Systémový výkon je pak v tomto případě 160 kW. U čtyřkolky Subaru nabízí režim jízdy terénem X-Mode známý ze spalovacích modelů. Dojezd slabší varianty je podle japonského cyklu WLTC zhruba 530 km, verze s pohonem všech kol ujede podle stejné normy o 70 km méně.

Design i velikost důsledně následuje Toyotu bZ4x. Solterra má odlišný přední nárazník s kulatými mlhovkami po vzoru nového Outbacku. Na stejný vůz odkazuje i naznačený tvar zaslepené masky chladiče, výsledek ale trochu připomíná Ford Mustang Mach-E. Oproti Toyotě Subaru přidalo také více plastu na boky automobilu.

I když to tak podle fotek nevypadá, s vnějšími rozměry 4690 mm na délku a 1860 mm na šířku Solterra přerůstá Subaru Forester a delší má rovněž rozvor (2670 vs. 2850 mm). Forester je ale samozřejmě vyšší. Patřičnou jistotu v terénu by měl zajistit podvozek disponující světlou výškou 210 mm. Interiér slibuje spoustu místa a poprvé u Subaru také uspořádání pracoviště řidiče s přístrojovým štítem umístěným nad volantem ve stylu vozů Peugeot. Volant ale na rozdíl od francouzské značky zůstává klasicky kulatý. Na technické detaily týkající se evropské verze si musíme ještě chvíli počkat.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?