Subaru Forester „není pro nadšence“, přijde o diesel a dostane hybrid

  • Nová generace Foresteru designově navazuje na dosavadní model

  • Výrazně se ale změnila palubní deska a infotainment

  • Jedinou nabízenou motorizací je prozatím jednotka 2,5 l o výkonu 185 koní

  • V Evropě bude diesel nahrazen hybridem

  • Součástí bezpečnostní výbavy je poprvé u Subaru i detekce únavy řidiče

Na autosalonu v New Yorku se představila nová generace Subaru Forester… Počkejte, nová? Vždyť vypadá pořád stejně! Ano, vypadá. Ale technika je nová, Forester teď sedí na modulární globální platformě Subaru, která přináší pro Forester například o 30 mm delší rozvor. To pocítí hlavně cestující vzadu, kde se prostor před koleny zvětší o 36 mm. Protože je Forester velice oblíbený a dobře se prodává, neviděli v Subaru důvod jeho funkční a charakteristický design měnit. Výrazněji se však proměnil interiér, Forester dostal nové přístroje a infotainment.

Subaru Forester (6)
Hodně se změnil interiér, nový je také celý infotainment s dotykovým displejem. Armáda bezpečnostních systémů je samozřejmostí
Subaru Forester (8)
Vzhledově je Forester prakticky pořád stejný, i když má zcela novou platformu. Rozvor náprav se mezigeneračně prodloužil o tři centimetry

Jelikož se představení odehrálo v USA, kde se také Forester velice dobře prodává, je ještě příliš brzy předjímat skladbu motorizací pro evropský a tedy i český trh. V New Yorku se ukázala verze s plochým atmosférickým čtyřválcem 2,5 l o výkonu 185 koní a točivém momentu 240 Nm. Samozřejmostí ale zůstává pohon všech kol a modifikovaný automat CVT.

„Turbobenzin“ z nabídky zmizí, stejně jako diesel, který byl v případě Foresteru hlavně evropskou záležitostí. Ovšem šetřílkové se nemusí strachovat. Už příští měsíc bude představena slibovaná hybridní verze, které by měla vznětovou motorizaci nahradit. A vyloučeno není ani rozšíření palety pohonných jednotek o přeplňovaný motor 1,6 l.

Doporučujeme: Pět dobrých ojetých SUV s pohonem 4×4 za 150 až 300 tisíc korun

Šéf Subaru Takeshi Tachimori britskému Autocaru řekl, že nový Forester cílí hlavně na rodiny s dětmi. Zdůraznil, že to není auto pro automobilové nadšence. To je zajímavé prohlášení, protože Forester vždy v té záplavě SUV vynikal právě řidičsky atraktivním jízdním projevem. Schopnosti ve středně těžkém terénu by si měl Forester zachovat, čemuž odpovídá i světlost 220 mm. Pokud jde o praktičnost, vedle již zmíněného delšího rozvoru nabídne Forester také větší a přístupnější kufr. Moderní asistenční systémy chybět nebudou. Vedle systému EyeSight se čtením dopravních značek, sledováním provozu před autem a hlídáním opuštění jízdního pruhu nově Forester dostal také systém monitorování únavy řidiče.

Předpokládáme, že evropskou premiéru by mohl Forester zažít v září na autosalonu v Paříži. V Evropě to ale značka nebude mít v rostoucí konkurenci SUV jednoduché. V loňském roce se prodalo v EU 13 185 Foresterů, z toho 447 na českém trhu. Ovšem prodeje Foresteru jsou už snad dvacet let v Evropě pořád stejné. Pro srovnání, v USA si Forester našel v roce 2017 hned 177 563 zákazníků.

Subaru Forester „není pro nadšence“, přijde o diesel a dostane hybrid
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: