Stáčení tachometrů se zdaleka netýká pouze automobilů, ale také motocyklů. Co dělat, abyste nenaletěli?

13.07.2022
1 nový názor
Autor: carVertical
  • Kvůli problémům na trhu s automobily se v poslední době dostaly do popředí zájmu motocykly 

  • Zatímco stáčení tachometrů je u vozů dnes už dobře známým problémem, u motocyklů kupující často na kontrolu historie nedbají 

  • Podvody se stáčením tachometrů se ale motocyklů týkají také. Kvůli rostoucím prodejům navíc těchto podvodů přibývá

Problematika umělého snižování ujetých kilometrů je u automobilů dnes už dobře známá. Nějaké základní prověření původu ojetého vozu před nákupem tak pro mnohé zákazníky představuje běžný standard. Málo se ale mluví o tom, že se stejné potíže týkají také jednostopých vozidel a kvůli jejich rostoucí popularitě se podvody kolem zatajování skutečné historie stávají čím dál častější, včetně stáčení jejich tachometru.

Na tuto skutečnost upozorňuje společnost carVertical, která se dlouhodobě zabývá prověřováním historie ojetých automobilů a která nedávno svou činnost rozšířila právě o prověřování původu motocyklů. Znát skutečný technický stav kupovaného motocyklu je ještě důležitější než u automobilu. V případě nečekané poruchy, která se stane za jízdy, totiž jezdci hrozí mnohem větší riziko nehody a zranění, než tomu je u osobního vozu.

Průzkum: Ve kterých evropských státech nejčastěji narazíte na auto se stočeným tachometrem? Česká republika to zdaleka není
Přečtěte si také:

Průzkum: Ve kterých evropských státech nejčastěji narazíte na auto se stočeným tachometrem? Česká republika to zdaleka není

Podle informací carVertical se například v Americe každý rok stane až sto tisíc nehod, jejichž účastníky jsou motorkáři. Část těchto motocyklů je následně prodána a jejich majitelé mnohdy vůbec netuší, že jezdí na v minulosti poškozeném stroji. I v Evropě je běžné, že motocykl jezdí v jedné zemi, po nehodě je opraven a úspěšně prodán do jiného evropského státu.

Stejně jako u osobních automobilů platí, že při nákupu motocyklu rozhodně stojí za to dobře znát celou historii daného stroje. Pomůže to lépe odhadnout reálný technický stav a lépe vyjednávat o ceně. Kromě toho snáze odhalíte, zda nekupujete motocykl od podvodníků. Deset nebo dvacet let starý motocykl může mít více majitelů, několik poškození a různé skryté problémy. Zpráva o historii motocyklu zmírňuje riziko, že si koupíte kus šrotu.

Pokud měl motocykl vážnou nehodu, nemusí být již bezpečný pro jízdu. Zkušený mechanik však může z havarovaného motocyklu udělat téměř nově vypadající exemplář. Přehled historie může řidičům prozradit, ve které zemi byl daný motocykl registrován, a zabránit jim tak v rizikové koupi.

Také u motocyklu se rozhodně vyplatí vzít na prohlídku někoho, kdo je technicky zdatný a kdo se vyzná. Kromě toho, že přesně ví, na která místa se má dívat, vám také pomůže uvažovat racionálně a nepodléhat při nákupu emocím, což je jedna z typických chyb doprovázejících nákup ojetých automobilů.

Ваш приз,Вам прислали подарочек. Примите в личном кабинете > https://forms.yandex.ru/cloud/62b713466855cca634ae6e2c/?hs=8d365bc2279e4dd58e060d51d77ba2af& (neregistrovaný)
g4ys74
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?