Smutníte po G 500 4×4 „na druhou“? Brabus 700 je ještě extrémnější, exkluzivnější a ne o moc dražší

  • Brabus 700 4×42 je tuningovou variací na ikonický Mercedes G „na druhou“

  • Úprava kombinuje základ z Mercedesu G 63 AMG s portálovými nápravami z G 500 4×42

  • Vyladěný motor dosahuje výkonu 700 koní, točivý moment nemá daleko k hranici 1000 Nm

  • Přestože vznikne jen deset kusů, cena není o mnoho vyšší než v případě sériového Mercedesu

Mercedes-Benz G 500 4×42 byl bezesporu jedním z nejextrémnějších sériově vyráběných aut. Monster truck na portálových nápravách, poháněný přeplňovaným osmiválcem o výkonu 310 kW, to vše za šest milionů korun plus nějaké drobné. Není divu, že navzdory své nepraktičnosti, nepohodlí a nijak zářné ovladatelnosti na asfaltu nadchlo „umocněné“ géčko i ty, kterým jinak terénní auta nic moc neříkají. A stalo se hrdou součástí vozového parku blízkovýchodních vládnoucích vrstev i středoevropských kolotočářských rodin.

Brabus 700 4x42 one of ten 3
Portálové nápravy z G 500 4×42 znamenají světlou výšku extrémních 60 cm
Dubai skyline, United Arab Emirates
Úprava vychází z předchozí generace ikonického „géčka“: Brabus vyrobí pouze 10 kusů

Jenže se už nevyrábí. A pak je tu ještě jeden specifický problém. Když takhle vyrazíte se svým Mercedesem G 500 4×42 do svého lunaparku, může se snadno stát, že na parkovišti pro členy rodiny najdete další dvě nebo tři úplně stejná auta. (Založeno na skutečných událostech.) Naštěstí je tu Brabus. Společnost, jejímž posláním je dělat z extrémních mercedesů ještě extrémnější. Zkrátka takové mercedesy na druhou. A ve srovnání s jejich interpretací G 500 4×42  se sériový model zdá ještě docela krotký.

Nový Mercedes-AMG G 63 zvládne sprint na 100 km/h za 4,5 s a myslí také na ekologii

Úpravce aktuálně představuje rozlučkovou edici modelu Brabus 700 4×42. Pojmenování „one of ten“ (jeden z deseti) napovídá, že půjde o skutečně exkluzivní zboží. Konstrukce nevychází ze sériového géčka na druhou, ale z modelu G 63 AMG předchozí generace. Brabus ho posadil na portálové nápravy z G 500 4×42 a dal mu elektronicky nastavitelný podvozek se světlou výškou 60 cm. K dispozici jsou jízdní režimy Comfort, Sport, Off-road a Individual. V něm lze nastavit tuhost tlumičů na přední a zadní nápravě nezávisle.

Brabus 700 4x42 one of ten 1
Kdyby se vám nelíbilo černohnědé čalounění, Brabus rád vyrobí interiér podle vašich představ
Brabus 700 4x42 one of ten 4
Zlatá izolace sacího a plnicího traktu podle Brabusu pomáhá snižovat teplotu stlačeného vzduchu

Vidlicový osmiválec 5,5 l dostal větší turba a dosahuje výkonu 515 kW (700 k) v 5300 ot.min-1. Točivý moment má hodnotu 960 Nm. V kombinaci s krátkým zpřevodováním to znamená, že i takto těžké auto se rozjezde na 100 km/h za rovných pět sekund. Nejvyšší rychlost je ale kvůli pneumatikám a stabilitě omezena na 210 km/h, stejně jako u „normálního“ G 500 4×42. Není bez zajímavosti, že Brabus dává na motor záruku tři roky nebo 100 000 km.

Galerie: Nejextrémnější teréňáky? U Mercedesu třídy G to teprve začíná

Pod karbonovým rozšířením blatníků trčí do stran 22palcová kola, obutá do terénních pneumatik Pirelli Scorpion ATR. Z uhlíkového kompozitu je také spoiler s LED diodami nad čelním oknem a četné panely v interiéru, který ovšem může být obložen a čalouněn zcela podle přání zákazníka.

Brabus 700 4x42 one of ten 2
Brabus označuje model 700 4×42 za „terénní supersport. Vzhledem k parametrům to nezní přehnaně

Taková legrace pochopitelně něco stojí. Ale možná budete překvapeni. Brabus udává doporučenou cenu v Německu 248 710 eur, což v přepočtu dělá asi 6,4 milionu korun. Tedy jen o necelých čtyři sta tisíc víc, než stál „obyčejný“, pomalejší a daleko méně exkluzivní Mercedes-Benz G 500 4×42. Takže skvělý tip na vánoční dárek. Pokud tedy provozujete ropnou despocii, zábavní park nebo něco na ten způsob.

Smutníte po G 500 4×4 „na druhou“? Brabus 700 je ještě extrémnější, exkluzivnější a ne o moc dražší
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: