Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte

  • Octavia G-Tec 2019 dostala novou verzi koncernového pohonu na CNG

  • Základem je motor 1.5 TSI, nádrže na CNG jsou nově tři 

  • Vůz ujede více kilometrů v plynovém režimu, naopak se zmenšil dojezd na benzin kvůli menší palivové nádrži

  • Stejný systém dostane také třeba Seat Ibiza 

Škoda představila nové provedení Octavie G-Tec. Místo původní čtrnáctistovky je nově základem motor 1.5 TSI. Díky tomu má Škoda Octavia G-Tec 2019 vyšší výkon. Zvýšil se také objem plynu, který můžete natankovat, čímž stoupl dojezd na CNG. Tyto novinky ale doprovází také některá omezení. Octavii G-Tec koupíte výhradně s karoserií kombi a s automatickou převodovkou DSG. Dá se proto očekávat, že nová varianta bude dražší.

Motor 1.5 TSI je ve verzi G-Tec naladěn na 96 kW (130 k). Nabízí tedy o 15 kW (20 k) více než předchozí model. Octavia G-Tec modelového roku 2019 nově navíc používá hned tři nádrže na CNG. Dvě kompozitové jsou umístěné pod zavazadelníkem. Třetí (ocelová) se nachází před zadní nápravou.

Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?

Dohromady bude možné natankovat až 17,7 kg plynu, čímž dojezd v tomto režimu stoupne na 480 km. Naopak nádrž na benzin bude mít objem pouze 11,8 l. Možnost ujet na jedno tankování přes tisíc kilometrů je tak minulostí. Jak bylo řečeno, Škoda Octavia G-Tec už nebude dostupná s manuální převodovkou. Zájemci si mohou vybírat z výbav Active, Ambition a Style. Přesné ceny automobilka zatím nezveřejnila.

Fungování systému jako takového se nemění. Pokud je v autě CNG, vůz jede na CNG. Na benzin přejde ve chvíli, kdy plyn dojde. Řidič nemá možnost manuálního přepínání, stejně jako tomu je u naší dlouhodobě testované Ibizy 1.0 TGI, která totožný systém spalující CNG dostane také.

1.5 TSI G-Tec 1.4 TSI G-Tec
Výkon motoru 96 kW/130 k 81 kW/110 k
Objem nádrží na CNG 17,7 kg 15 kg
Objem nádrže na benzin 11,8 l 50 l
Dojezd na CNG 480 km 410 km

 

Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte
Ohodnoťte tento článek!
4.67 (93.33%) 3 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. Já nechápu proč je takový humbuk okolo auto na zemní plyn? To škodovka ještě nepřišla na to, že by bylo daleko lepší vyrábět elektromobily? Oproti ostatním automobilkám jsou nehorázně pozadu, nebo se pletu?

    • tak když jim nejde vyrobit elektromobil 😀 tak musí hold dělat nějaký G-Tec 😀 se nedivte, tak budou bazírovat nad plynem

    • To už by jsme chtěli moc…elektromobily jsou tu už asi 4 roky a od škodovky stále nic. Souhlasím, že dost zaspali, proto bych taky od nich žádný rádoby automobil nechtěl !!!

  2. Já myslel, že tyhle nesmysli se vyrábí hlavně kvůli spotřebě a životnímu prostředí tak nechápu proč do tohoo zas rvou něco “lepšího” když pak v efektu to víc žere

  3. Aha, takže další zbytečná motorizace? Jsem zvědavý, zda přijdou ve slibovaném roce 2020 už s elektromobilem, co vy? Dle mého se to opět odloží. Hrozné jak zaspali dobu, nemyslíte?

    • Plně souhlasím, to co poslední dobou předvádějí je k pláči. Pořád ten samý, ohraný kus šrotu dokola. Díky, ale škodovku fakt ne !!

  4. Myslím , že se nechtějí bezhlavě vrhout do něčeho nejistého, máme Octavii 1,4 cng a zatím jsem neměl lepší motorizaci, která téměř nesviní, všem vřele doporučuji..

PŘIDAT KOMENTÁŘ: