Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne

  • Spolu s příchodem nové generace Hyundai Santa Fe by se pro Škodu Kodiaq mohl objevit poměrně zajímavý problém 

  • Podle prvních oficiálních údajů bude hrát korejské novince do karet větší karoserie 

  • Zdá se ale, že co do vnitřního prostoru bude menší Kodiaq minimálně vyrovnaným soupeřem

Škoda Kodiaq je v kategorii C-SUV na českém trhu bestsellerem. Jedno číslo za všechny: V lednu letošního roku se na českém trhu prodalo 578 exemplářů Kodiaqu. Konkurentů je celá řada a jedním z nich je i Hyundai Santa Fe. Ten už přece jen figuruje v nabídce poměrně dlouho, ale má výkonný diesel, solidní cenu, bohatou výbavu a může být i sedmimístný. Jenže v lednu letošního roku evidovaly statistiky pouze 14 prodaných kusů. Změní to nová generace, která se poprvé představí na autosalonu v Ženevě?

Určitě ne, přestože už z prvních dostupných technických údajů je zřejmé, že půjde o dost zajímavou alternativu. Prohlédněte si úvodní tabulku:

Vnější rozměry Hyundai Santa Fe Škoda Kodaiq
Délka/šířka/výška 4770/1890/1680 mm 4697/1882/1655 mm
Rozvor náprav 2765 mm 2791 mm
Světlá výška 185 mm 187 mm

Nastupující generace modelu Santa Fe je po všech stránkách větší. Na délku přerůstá Kodiaq o sedm centimetrů, na šířku zhruba o centimetr a na výšku o 25 mm. Jenže také mladoboleslavské SUV má své trumfy. Zejména v podobě delšího rozvoru náprav. V tomto kontextu je potřeba dodat, že se s příchodem nového Santa Fe situace vlastně nezmění. Už dosluhující Santa Fe bylo delší a vyšší než Kodiaq.

Doporučujeme Hyundai Santa Fe v oficiální předpremiéře: Fotky, videa a kompletní informace

Na podrobné hodnocení prostoru v interiéru si budeme muset počkat minimálně do Ženevy, už první oficiální údaje ale ledasco naznačují:

Vnitřní rozměry Hyundai Santa Fe Škoda Kodaiq
Prostor pro hlavu (v 1./2./3. řadě) 1016/995/917 mm 1020/1014 (1015)/905 mm
Prostor pro ramena 5místná verze (1./2. řada) 1500/1480 mm 1527/1510 mm
Prostor pro ramena 7místná verze (1./2./3. řada) 1500/1450/1344 mm 1527/1511/1270 mm
Základní objem zavazadelníku (5místná verze) 625 l 650 l

Podle nich se zdá, že ani nová generace Santa Fe navzdory větší karoserii nepředčí Kodiaq co do vnitřního prostoru. Kodiaq totiž vykazuje více místa jak pro hlavu, tak pro ramena a větší má také základní udávaný objem zavazadelníku. Výjimkou je pouze třetí řada, kde nové Santa Fe slibuje větší šířku a více místa pro hlavu. Ani v tomto případě tedy nepůjde o žádnou revoluci, protože i porovnání dosluhující generace s Kodiaqem hovořilo pro Santa Fe pouze v případě, že je pro vás extrémně důležitá třetí řada sedadel.

Doporučujeme Škoda Trekka a Škoda Kodiaq: Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi (galerie)

Motory znamenaly pro staré Santa Fe jistý problém, protože jejich nabídka nebyla nijak široká. K dispozici byl jeden vznětový a jeden zážehový čtyřválec. V současnosti už se Santa Fe doprodává, takže zájemci musí sáhnout výhradně po dieselu. To nová generace částečně mění (v nabídce najdeme jednu benzinovou a tři dieselové možnosti), ale na širokou nabídku Škody to stále nestačí. Protože zveřejněné technické údaje modelu Santa Fe zatím nejsou kompletní, využijeme pro srovnání s Kodiaqem vrcholnou vznětovou verzi, o které toho řekl Hyundai nejvíce.

Vnitřní rozměry Hyundai Santa Fe R 2.2 Škoda Kodaiq 2.0 TDI 140 kW
Maximální výkon/vrchol točivého momentu 197 k/436 Nm 190 k/400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h 9,3 s 8,6 (8,8) s
Nejvyšší rychlost 205 km/h 210 (209) km/h

Škoda Kodiaq je sice i ve své nejsilnější dieselové verzi slabší a má nižší točivý moment, podle všeho ale bude lehčí, což se projeví na zrychlení (a téměř jistě i na nižší spotřebě). Podle oficiálních čísel je totiž akcelerace z nuly na 100 km/h u Škody lepší o 0,5 až 0,7 s (údaje v závorkách platí pro sedmimístné provedení, v případě Hyundaie není jasné, pro jakou verzi automobilka zatím jediný dostupný údaj zveřejnila). Pro zajímavost, u vrcholné varianty nového Santa Fe dochází k mezigeneračnímu zlepšení o 0,3 s.

Uvidíme, jak do celého porovnání promluví cena, nedá se ale předpokládat, že by Hyundai změnil svou strategii, takže by i nové Santa Fe mělo hrát roli zajímavé alternativy nabízející za podobné peníze více výbavy a „větší kus auta“. Do nabídky sedmimístných konkurentů Škody Kodiaq promluví ještě Seat, který v Ženevě ukáže model Tarraco.

Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 12 hlas/ů

10 KOMENTÁŘE

  1. Santa Fe za první má kvalitnější koberec na podlaze. A Kodiaq jako všichni Škodovky mají drsný a problematický koberec, na porovnání kufr celý taki v koberců. Což u Santa Fe je celo plastový obklad bočnic. Je v tom výhoda. Jako pro mne, prakticky a estetické Santa Fe má víc výhod oproti Kodiaqu. Škodovka ne může sama rozhodnut co a jak bude vyrábět a jak kvalitně dá materiál do interiéru, protože patří pod VW.
    Kvalita interiéru u Santa Fe 10 bodů,
    Kodiaq jen 4.
    Estetické vzhledem Santa Fe 10, Kodiaq 5 bodů.
    Dá si hodně věcí popsat co se ne líbí ve Kodiaqu.
    Já by spíš vžil Yeti, než Kodiaq.

  2. No a další dotaz na veřejnost, proč Policie ČR rozhodla vzít Hyundai a ne Škoda. Asi Cena, servis, náhradní díly. A ten co hledá rychle SUV ať pořídí Mercedes.

  3. Oci prodavaji a IMHO Kodiaq je nejhnusnejsi Kabanuv pohrobek. Ve flotilach bude medved manazeruv vlhky sen, budou si moci honit kdo ho ma vyssiho, ale soukrome tomu proti Santa Fe moc sanci nedavam.

  4. Těžko může kokodák něčemu jako santa zatápět. Srovnávat tu paštiku s kolosem jako je hyundai nelze, celosvětově je totiž ten hyundai úplně někde jinde, to jen tady na českém písečku vede embéčko.

  5. Santa může být stěží “nejlepší české SUV”,když se vyrábí v Jižní Koreji:-)Nicméně, jednoho “Santu” doma mám již tři roky a jsem s ním velice spokojen. Najel jsem na něm přes 120000 km a jediná závada za celou dobu,bylo vadné čidlo zadního ,parkovacího senzoru. Opraveno v rámci “pětileté záruky”. Oceňuji především jeho prostornost a pohodlí na dlouhých cestách. A ,jelikož mám diesel 2.2 -200k a auto má cca.2 tuny, tak i spotřeba se dá udržet do 8,5 l. Což se mi zdá ,jako velice slušné. Auto se mi zdá, jako velmi slušně vyvážené po všech stránkách. Není to žádná “prémiová” značka ,ale výkonové parametry, jízdní vlastnosti, spotřeba, nízká poruchovost ,se mi zdají opravdu dobré. A hlavně ,ani po 120000 km nikde nevrže, ani neklepe. Měl jsem ,před ním, hlavně Mazdy a Toyoty. Vždy nové auta. A Santa ,za nimi ,rozhodně v ničem nezaostává. U nového Santy, dle fotek ,mám trochu problém s interiérem. U toho mého, stávajícího, se mi zdá lépe vyřešený. Ale, pokud bude ve stejné kvalitě, jako to stávající a hlavně ,pokud cena “nevystřelí” do nebes, tak může být opět alternativou ke mnoha “renomovaným” a hlavně mnohdy předraženým značkám.

  6. Viděl jsem reálne fotky a přijde mi, že celkem zatočili, jelikož mi to auto přijde masivnější a dravější než nějaká krabice hranatá ze škodovky, dle mě jim bude šlapat na paty.

  7. Rozhodně hyundai. Vzhledově má každopádně navrch o proti kodiaqovi. No uvidíme já bych řekl, že bude mnoho zastánců škodovek koukat.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: