Škoda Kodiaq RS zvládla losí test v rychlosti o 2 km/h nižší než běžný Kodiaq. Ne, není to překvapení

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Škoda Kodiaq RS prošla losím testem španělského magazínu km77

  • Vůz tento test zvládl v rychlosti 75 km/h, tedy v rychlosti o 2 km/h nižší oproti dříve testovanému Kodiaqu s motorem 1.4 TSI 

  • Ne, tento výsledek opravdu neukazuje na to, že je Kodiaq RS špatné auto. Ukazuje na prosté fyzikální zákony 

Španělský magazín km77 dlouhodobě testuje automobily v takzvaném losím testu. Jde o vyhýbací manévr simulující situaci, kdy vám do cesty vběhne nějaká zvěř a jak napovídá název magazínu, za základní nájezdovou rychlost se zde považuje hodnota 77 km/h. Nedávno kolegové takto otestovali nový Kodiaq RS, který ale projet mezi kužely v rychlosti 77 km/h nedokázal.

Jak se můžete přesvědčit na výše přiloženém videu, Kodiaq RS nakonec zvládl vyhýbací manévr „pouze“ v rychlosti 75 km/h. Pro někoho to může být zklamání, protože jde přece o model RS, tedy o sportovní automobil a navíc dříve testovaný Kodiaq v provedení 1.4 TSI zdolal stejný test v rychlosti 77 km/h. Jenže tenhle test neukazuje ani na špatný podvozek verze RS, ani na nadpřirozené schopnosti běžného Kodiaqu. Ukazuje na úplně obyčejnou fyziku.

Test Škoda Kodiaq RS: Eeaster Egg od Hrdličky
Přečtěte si také:

Test Škoda Kodiaq RS: Eeaster Egg od Hrdličky

Tak především je Kodiaq jako takový velké, těžké a vysoké auto, takže už v základu nemá k podobným disciplínám zrovna dobré předpoklady a každé kilo navíc je zde znát. Právě to je ten problém. Zatímco benzinová základní verze vážila přibližně 1650 kg, Kodiaq RS je zhruba o 200 kg těžší a fyzika pak udělá své. Kromě toho i RS pořád má spíše měkčí tlumiče (které výborně zvládají jízdu po rozbitých silnicích), což také hraje svou roli, stejně jako konkrétní pneumatiky použité u jednotlivých testovaných aut.

Kodiaq RS ale není jediné takto velké SUV, které test magazínu km77 v rychlosti 77 km/h nezvládlo. Stejně na tom byl také třeba naftový Seat Tarraco, Kia Sorento se pak dostala maximálně na 70 km/h a problémy měla rovněž ještě sportovnější Cupra Ateca (76 km/h). Jak vidno, SUV zkrátka nikdy nebudou dokonale obratná, pokud si nepomohou dalšími systémy v podobně například řízení zadní nápravy.

Kdyby vás přece jen přepadl pocit, že je Kodiaq RS auto, které snad špatně funguje, můžete si prohlédnout naše video věnované právě tomuto modelu, kde vás Jiří Červenka přesvědčí o pravém opaku:

Videodojmy: Škoda Kodiaq RS
Přečtěte si také:

Videodojmy: Škoda Kodiaq RS

 

JohnST (neregistrovaný)
Ide tam nielen o fyziku ale aj o nastavenie ESP, ktore u RS zabera neskor. Viac dovoli vodicovi. Tento isty problem mal aj Golf VII 2,0TSI v tomto teste.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?