-
Škoda ve Stockholmu odhalila nové SUV jménem Karoq
-
V nabídce značky nahrazuje Karoq model Yeti, oproti kterému je delší, širší a nižší
-
Od delšího Kodiaqu se Škoda Karoq liší mnoha detaily v exteriéru i interiéru
-
Základní motorizací Škody Karoq je tříválec 1.0 TSI, namísto 1.4 TSI přichází nová jednotka 1.5 TSI s vypínáním válců
-
Diesely zastupuje motor 2.0 TDI naladěný na 110 nebo 140 kW
-
Příplatková zadní sedadla VarioFlex lze z auta i úplně vyjmout
-
Pohon všech kol bude mít standardně jen nejsilnější diesel
-
Novinkami ve výbavě jsou full LED světlomety, digitální přístrojový štít nebo infotainment s ovládáním gesty
Za účasti více než čtyř stovek novinářů z mnoha zemí světa odhalila Škoda podobu nového SUV Škoda Karoq, které v nabídce značky nahradí model Yeti. Slavnostní premiéra se konala v Artipelagu, muzeu moderního umění ve švédském Stockholmu.


- Zcela v souladu s očekáváním působí nová Škoda Karoq jako kratší dvojče Kodiaqu (jímž ostatně také je). Přesto nejde o tvarově totožná auta. Světlomety Škody Karoq se směrem k okrajům tolik nezužují, jinak tvarovaný je přední nárazník a výrazně se liší i zadní svítilny. Ty sice dodržují pro Škodu typický „světelný podpis“ ve tvaru písmene C, ale do pátých dveří zabíhají jen horní částí. Karoq si proto nespletete ani s Kodiaqem, ani s příbuzným Seatem Ateca. Ten má technicky k novému SUV značky Škoda velmi blízko, o čem svědčí už porovnání základních rozměrů:
Škoda Karoq: Rozměry a srovnání s podobnými modely
Škoda Karoq
Škoda Kodiaq
Škoda Yeti
Seat Ateca
VW Tiguan
Délka (mm)
4382
4697
4222
4363
4486
Šířka (mm)
1841
1882
1806
1841
1839
Výška (mm)
1605
1655
1645
1611
1673
Rozvor (mm)
2630
2791
2578
2630
2677
Škoda Karoq | Škoda Kodiaq | Škoda Yeti | Seat Ateca | VW Tiguan | |
---|---|---|---|---|---|
Délka (mm) | 4382 | 4697 | 4222 | 4363 | 4486 |
Šířka (mm) | 1841 | 1882 | 1806 | 1841 | 1839 |
Výška (mm) | 1605 | 1655 | 1645 | 1611 | 1673 |
Rozvor (mm) | 2630 | 2791 | 2578 | 2630 | 2677 |
Škoda slibuje o 40 mm větší šířku v úrovni loktů a o 69 mm větší prostor před koleny cestujících vzadu než v modelu Yeti. Zavazadlový prostor má podle konkrétního provedení zadních sedadel objem 479 až 521 litrů, po sklopení sedadel naroste na 1810 l.
Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq: Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi
Na oficiálních produktových fotografiích v galerii pod článkem si můžete prohlédnout interiér s výrazně profilovanými sedačkami. Takové ovšem dostanou jenom vyšší verze Karoqu.

Pro klientelu značky Škoda bude zato novinkou prvek, který už známe z mnoha volkswagenů, audi a samozřejmě i dalších značek: digitální přístrojový štít. Namísto klasického analogového rychloměru a otáčkoměru dostanou lépe vybavené Karoqy displej umožňující přepínat mezi několika režimy zobrazení. Kromě výchozího módu s virtuálním rychloměrem a otáčkoměrem si můžete třeba roztáhnout mapu navigace prakticky přes celou šířku displeje.


Paletu motorizací tvoří dvě benzinové a tři naftové jednotky. Roli základní motorizace plní tříválec 1.0 TSI, který na nás udělal třeba v Octavii velice solidní dojem. Namísto 1.4 TSI už přichází očekávaná novinka v podobě 1.5 TSI s odpojováním válců při částečném zatížení. Základní parametry všech motorizací uvádíme pro přehlednost opět v tabulce.
Škoda Karoq: Technické údaje všech motorizací
1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | |
---|---|---|---|---|---|
Nejvyšší výkon (kW/k) | 85/115 | 110/150 | 85/115 | 110/150 | 140/190 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 200 | 250 | 250 | 340 | 400 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 187 | 204 | 188 | 207 | 211 |
Akcelerace 0-100 km/h (s) | 10,6 | 8,4 | 10,7 | 8,9 | 7,8 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 5,3 | 5,1 | 4,5 | 4,4 | 5,3 |
Všechny údaje platí pro verzi s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou nejsilnějšího 2.0 TDI. Ten se totiž bude dodávat sériově s pohonem 4×4 a sedmistupňovým automatem DSG, stejně jako ve větším Kodiaqu.
Vpředu je zavěšení tvořeno konvenčními tlumičovými vzpěrami. Zadní náprava je v základu vlečená, ale čtyřkolky mají standardně čtyřprvkové zavěšení. Pohon všech kol u verzí 4×4 zajišťuje samozřejmě elektronicky řízená lamelová spojka, umístěná u zadní nápravy. Po stránce techniky se zkrátka Škoda Karoq nijak neliší od existujících příbuzných z koncernu Volkswagen.

Od výbavového stupně Ambition bude k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco a Individual. Čtyřkolky nabídnou navíc ještě módy Snow a Offroad.
Infotainment ve vrcholné verzi Columbus umožňuje řidiči ovládat některé funkce gesty. Pohyb jeho ruky v prostoru nad středovým panelem sleduje kamera. Zpočátku bude možné ovládat tímto způsobem posouvání obrazovek, další funkce (jako hlasitost) se přidají později. V BMW řady 7 nás ovládání gesty o své užitečnosti příliš nepřesvědčilo a pochybujeme, že ve Škodě Karoq to bude jinak, ale rádi se necháme překvapit.


Objednávky začnou prodejci značky Škoda přijímat již začátkem léta. Výroba se rozběhne během prázdnin a na českých silnicích by se první Karoqy měly objevit na přelomu září a října.
Další podrobnosti o koncepci, technice a výbavě tohoto modelu najdete v obsáhlém press kitu: