Srovnali jsme Enyaq s příbuzným ID.4. Škoda je levnější, ale VW výhodnější

Zdroj: Koláž MF
  • Škoda Eynaq iV a Volkswagen ID.4 jsou příbuzná elektrická SUV s prakticky totožnými parametry

  • Mladoboleslavský model je vždy levnější, ale pokud vám jde o výbavu, nevyplatí se

  • Volkswagen nabízí v základu prvky, za které se u Škody připlácí desítky tisíc navíc

Škoda Enyaq i Volkswagen ID.4 přijely na český trh v září. I když ani jedno z aut ještě v showroomech fyzicky není, už je zle objednávat. Zatím jen v lépe vybavených verzích s vyšším výkonem a delším dojezdem. Oba elektromobily jsou koncernovými sourozenci a i proto si zaslouží podrobné porovnání.

Enyaq i ID.4 stojí na společné koncernové platformě pro elektromobily MEB. Proto nepřekvapí velmi podobné rozměry, i když domácí vůz do zásuvky je ve všech směrech větší. Za tím stojí i design karoserie, která je na rozdíl od německého sourozence ostřeji řezaná. Enyaq je nicméně o celých 65 mm delší, o 27 mm širší a o čtyři milimetry vyšší. Rozvor má však o milimetr kratší.

Škoda Enyaq iV na vlastní oči: Jak vypadá, kolik ujede, jakou má výbavu a kolik stojí?

Hlavně delší a širší karoserie pro Škodu Enyaq znamená větší kapacitu zavazadlového prostoru. Její kufr je o 42 litrů objemnější než u Volkswagenu ID.4. Mladá Boleslav tak dostála své pověsti praktické značky a to i díky tomu, že jako obvykle na palubě přidává sadu Simply Clever prvků. Velikosti obou aut můžete porovnat v následující tabulce.

Škoda Enyaq iV vs. Volkswagen ID.4: Srovnání rozměrů

Škoda Enyaq Volkswagen ID.4
Délka (mm) 4649 4584
Šířka (mm) 1879 1852
Výška (mm) 1616 1612
Rozvor (mm) 2765 2766
Objem kutru (l) 585 543

Z hlediska technických parametrů jsou si obě auta velmi podobná. Opět je ale potřeba zdůraznit, že srovnáváme zatím dostupné verze, tedy s vyšším výkonem, kapacitou baterií a dojezdem. Obě značky totiž vsadily na to, že na trh ze začátku raději pošlou dražší, ale výkonnější vůz.

Enyaq i ID.4 tak pohání elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 310 Nm. Obě auta zvládají akceleraci z nuly na 100 km/h za 8,5 sekundy a mají maximální rychlost omezenou na 160 km/h. Zajímavostí je, že i když má ID.4 stejnou kapacitu akumulátoru, vyšel mu v měření WLTP o něco delší dojezd. Jde ale o tabulkovou hodnotu. Troufáme si tvrdit, že v reálném provozu to bude jedno.

Škoda Enyaq vs. Volkswagen ID.4: Srovnání parametrů

Parametry Škoda Enyaq iV 80 Loft Volkswagen ID.4 1st
Kapacita max./využitelná (kWh) 82/77 82/77
Max. výkon (kW) 150 150
Max. točivý moment (Nm) 310 310
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,5 8,5
Nejvyšší rychlost (km/h) 160 160
Dojezd WLTP (km) 510 520

Pojďme na cenu, protože tam už je rozdíl mezi oběma sourozenci větší. Volkswagen ID.4 1st stojí o 35 tisíc korun víc než Škoda Enyaq iV 80 Loft. Proto nás zajímalo, zda dáte tuto částku navíc jen za jiné logo na karoserii. ID.4 je už v základu vybaven tepelným čerpadlem (snižuje spotřebu energie z trakční baterie při vyhřívání nebo chlazení interiéru), LED světlomety, adaptivním tempomatem nebo navigací Discover Pro s 10palcovou obrazovkou. Nechybí ani automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla i volant nebo systém Lane Assist a parkovací kamera.

Volkswagen ID.3 v Česku pod milion nekoupíte. Jak si stojí oproti konkurenci?

Škoda má sice větší 13palcový displej zábavního systému, ale za navigaci musíte v základní verzi připlatit 20 tisíc. Tepelné čerpadlo stojí samostatně 30 tisíc korun. Stejně tak adaptivní tempomat je součástí příplatku paketu Asistovaná jízda 1.0 za 21 tisíc korun, nebo za 28 tisíc korun včetně asistentu pro jízdu v pruzích, který také v základu chybí. LED světlomety, automatická klimatizace nebo parkovací kamera tu jsou a totéž platí i pro vyhřívaná sedadla a volant. Nicméně, pokud byste chtěli mít Enyaq vybavený stejně jako ID.4, museli byste přidat 78 tisíc a Škoda by tak vyšla dráž.

Škoda Enyaq iV vs. Volkswagen ID.4: Srovnání cen

Model Cena
Škoda Enyaq iV 80 Loft 1 189 900 Kč
Volkswagen ID.4 1st 1 224 900 Kč
Škoda Enyaq iV 80 Founders Edition 1 379 900 Kč
Volkswagen ID.4 1st Max 1 473 900 Kč

Ve vyšší výbavě 1st Max stojí Volkswagen ID.4 1 473 900 korun. To je ještě výraznější rozdíl oproti Enyaqu Founders Edition, za který zaplatíte o 94 tisíc korun méně. Německý elektromobil za to nabídne třeba inteligentní LED světlomety Matrix, třízónovou klimatizaci, větší navigaci Discover Pro 12“, kamery kolem celého auta, head-up displej s rozšířenou realitou nebo lepší přední sedadla ergoActive.

Škoda Enyaq vs. konkurence: Srovnali jsme ji s Hyundai, Kiou i luxusními elektro-SUV

Škoda ve verzi Founders Editon dostala zase obří 21palcová kola, která jsou o palec větší než u Volkswagenu. Má LED Matrix, ale třízónová klimatizace je spolu s vyhříváním sedadel vpředu a vzadu, elektrickými sedadly a panoramatickou střechou k mání v paketu Komfort za 110 tisíc korun. I ve verzi Founders Edition chybí adaptivní tempomat, který si je nutné dokoupit za 80 tisíc korun v paketu s asistenčními systémy a panoramatickým kamerovým systémem. Dalších 89 tisíc korun dáte za navigaci a head-up displej s rozšířenou realitou v balíčku Tech Paket.

Bavíme se vždy o paketech, protože jednotlivě tyto položky pořídit nelze. V závěru by tedy byla Škoda Eynaq opět dražší než ID.4, protože byste k její ceně museli připočíst 279 tisíc korun. Zajímavé ale bude sledovat, jak si povede Enyaq proti ID.4, až se na trhu objeví i základní varianty.

Srovnali jsme Enyaq s příbuzným ID.4. Škoda je levnější, ale VW výhodnější
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72%) 15 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Srovnávané Enyaq i ID.4 mají identický akumulátori. 82KWh je brutto kapacita, 77kWh je využitelná kapacita. Jenom to každá značka prezentuje jinak. V nižších kapacitách bude díky marketingu ještě větší zmatek, protože kapacity jsou velmi blízko sebe (52/58kWh využitelných). A k tomu ID.3 Pure ještě přidá menší 45kWh. bylo by fajn, aby média informovala případné zájemce-nováčky v elektromobilitě jasně a nezkresleně.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: