Škoda chystá elektrické RS, které ale nebude o dynamice, nýbrž o designu

  • Škoda časem přidá do nabídky další modely RS 

  • Jedním z nich bude i elektrický crossover vycházející ze studie Vision E

  • RS má ovšem v tomto kontextu znamenat více stylu a atraktivnější design, ne nutně lepší dynamiku 

Nabídka modelů RS automobilky Škoda je v současné době značně omezená, neboť zahrnuje pouze Octavii. Již brzy se to ale změní, protože dorazí Kodiaq RS, který nedávno zajel rekord ve své trochu zvláštní kategorii na Nürburgringu. V budoucnu se dočkáme dalšího rozšiřování, přičemž dojde dokonce také na elektromobil nesoucí logo RS.

S touto informací přišli kolegové z britského Autocaru, kteří vyzpovídali šéfa marketingu a prodejů automobilky Škoda Alaina Faveyho. Ten potvrdil, že časem opravdu přijde elektromobil spadající do rodiny RS. Stát by se tak mělo v roce 2022 a automobilka velmi pravděpodobně použije označení eRS. Alain Favey ale zároveň upozornil, že takový vůz nemusí být nutně pouze o lepší dynamice, bude především o „stylu a zážitku“.

Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq – Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi

První mladoboleslavské elektrické RS bude vycházet ze sériové verze konceptu Vision E, takže to bude „sportovní“ crossover. Ortodoxní fanoušci asi v tuto chvíli začnou nadávat na to, jak může být crossover sportovní, tím spíš, když je vybavený elektrickým pohonem, jenže jízdní vlastnosti téměř jistě špatné nebudou. Dokázal to třeba Jaguar I-Pace, přičemž technika koncernu VW bude v principu dost podobná.

Z rozhovoru britských kolegů také vyplynulo, že Škoda uvažuje rovněž o návratu sportovní Fabie. Verze RS vycházející z tohoto u nás tolik oblíbeného modelu už je několik let minulostí, Alain Favey ovšem vidí pro generaci nadcházející na trhu prostor. Samozřejmě, jak asi očekáváte, i takový vůz už bude nějakým způsobem elektrifikován. Důvod je prostý, automobilky musí plnit čím dál přísnější emisní limity, což už bez pomoci elektromotorů půjde velmi obtížně.

Škoda chystá elektrické RS, které ale nebude o dynamice, nýbrž o designu
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: