Předsedou představenstva Škody Auto byl dnes zvolen podle očekávání Thomas Schäfer. Firma informací zatím oficiálně nepotvrdila. Tolik stručná informace ČTK. Schäfer nahradí ve funkci náhle odvolaného Bernharda Maiera, pod nímž značka sice nadále vzkvétala, ale paradoxně kvůli tomu zůstávala trnem v oku koncernovým sourozencům.
O Schäferově misi nemůže být pochyb. V sobotním vydání německého Frankfurter Allgemeine Zeitung ji jasně definoval výkonný šéf celého koncernu Herbert Diess: „Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu.“ Česká značka má podle něj posílit pozice v segmentu levných aut a více konkurovat automobilkám z Francie a Jižní Koreje.
Změna v čele Škody Auto tak může být reakcí na dlouhodobé pnutí mezi koncernovými značkami. Na mnoha evropských trzích je Škoda k velké nelibosti Volkswagenu vnímána jako „výhodnější Volkswagen“. Zákazníci se domnívají, víceméně správně, že dostávají stejnou techniku jako od prestižnější značky, ale za výhodnější cenu a často také s prostornější karoserií.
Úvahy o tom, že Škoda se příliš vzdálila své koncernové pozici „cenově výhodné“ značky, se z hlubin koncernu VW ozývají opakovaně. Loni v říjnu psal německý Automobilwoche, že Seat by se měl posunout víc mezi prémiové značky, zatímco česká automobilka opačným směrem:
Podle Automotive News Europe se Škoda údajně hodí ideálně k tomu, aby vydobyla zpět výsostné postavení na východoevropských trzích, ze kterých Volkswagen Group začínají vytlačovat právě Korejci a také rumunská Dacia. Proti tomuto záměru se tehdy vymezily odbory. Vadilo jim například to, že by firma mohla přijít o výrobu Superbu.
Schäfer přichází do Mladé Boleslavi z JAR, kde v posledních letech odpovídal za celý subsaharský trh.